آخرین اخبار

7. آذر 1400 - 7:16   |   کد مطلب: 40269
به همت بسیج جامعه پزشکی و اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان 210 بیمار کم برخوردار در سه روستای شأن آباد، هوش، مین آباد و تقی آباد از خدمات درمانی و داروی رایگان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سلامت جامعه، مقوله ای است که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد، مسئله ای که بسیج جامعه پزشکی به آن از ابتدای تأسیس تاکنون توجه داشته است.حضور جهادگران سلامت در مناطق محروم، دسترسی اهالی چند روستا به پزشک و تهیه دارو را برایشان به حداقل فاصله زمانی و مکانی می رساند.
بدین ترتیب روستاهای محروم از حضور پزشک عمومی و حتی متخصص لااقل برای یک روز در روستا بهره مند می شود، ضمن آن که خدمات از جمله ویزیت و ارائه دارو متناسب با نسخه پزشک به صورت رایگان ارائه می شود.

پیاده سازی این گونه برنامه ها در مناطق محروم، زمینه ساز اعتماد بیش از پیش مردم به نظام می شود و آنان را دلگرمتر از همیشه می کند، چرا که گاهاً پیش آمده برخی از مردم در روستاها حتی برای رفت و آمد به شهر و رفتن به بیمارستان و درمانگاه ها با کمبود و یا نبود هزینه روبرو می شوند، در حالی که اعزام تیم های مختلفی از جهادگران سلامت، نه تنها این هزینه را به صفر می رساند بلکه محرومان این مناطق هم از خدمات رایگان هم بهره مند می شوند.

در این باره شاهد هستیم که به تازگی در یک طرح جهادی؛ متخصصان مغز و اعصاب، اطفال، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، داخلی، طب اورژانس و فک و صورت حضور یافتند و به افراد معاینه شده داروی رایگان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان از محل عوائد موقوفات خیریه ارائه شد.

این پنجمین طرح درمانی ویزیت و داروی رایگان اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان است که این بار با همکاری بسیج جامعه پزشکی مرکز آموزشی فوق تخصصی بعثت همدان، در بقعه مطهر امامزاده محمد(ع) روستای شأن آباد تویسرکان برگزار شد.

همچنین در مجموع 210 بیمار در سه روستای شأن آباد، هوش، مین آباد و تقی آبا به صورت رایگان ویزیت و از خدمات درمانی بهره مند شدند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان