آخرین اخبار

27. آذر 1400 - 21:16   |   کد مطلب: 40301
به دنبال درخواست های مردمی چه در قالب گلایه مندی و چه در قالب توصیه، بر آن شدیم تا عملکرد بنیاد شهید تویسرکان به ویژه در سال های اخیر که با واکنش های مردمی چه مثبت چه منفی روبرو بوده را به بوته آزمایش بگذاریم؛ البته به شرط ارائه گزارش و شفاف سازی این دستگاه!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار مطالبه به حق مردم و حتی خانواده شهدا، مبنی بر نصب مزار شهید محمد خیامیان از بنیاد شهید تویسرکان، متأسفانه  به جای پاسخگویی روشن برای مردم شهید پرور شهرستانمان، حاشیه هایی توسط رئیس این اداره ایجاد شده که لازم است نکاتی برای اطلاع ایشان و تنویر افکار عموم ذکر شود.

نکته اول: رودآور یک پایگاه خبری مستقل، مردمی و انقلابی است که پیگیری مطالبات مردم را وظیفه خود می داند. بر اساس قانون مطبوعات، رسانه ها در مطالبه گری و انتشار اخبار به استثنای موارد امنیتی و خاص آزاد هستند چنانچه هر فرد حقیقی یا حقوقی نسبت به بخشی از خبر یا مطلب درج شده، معترض است، می تواند با ارسال جوابیه رسمی حداکثر به میزان دوبرابر مطلب اصلی اقدام کند آن هم به سربرگ و مهر و امضاء.

نکته دوم: به طور قطع نظارت رسانه ها بر عملکرد دستگاه ها یک موهبت ویژه برای همه مدیران در نظام جمهوری اسلامی است و البته اگر مدیری انقلابی باشد این موهبت را از خود دریغ نمی کند.

مدیران هوشمند از این نظارت و مطالبه گری نهایت استفاده را می برند. سواد رسانه به مدیران دستگاه ها کمک می کند از این ظرفیت مطالبه در رسانه نهایت استفاده را برای بهبود وضع موجود و اصلاح معایب و مشکلات ببرند.

نکته سوم: در خصوص مطالبه مربوط به سنگ قبر شهید محمد خیامیان، پس از گذشت قریب به ۳۷روز متأسفانه هنوز اقدامی انجام نداده اند و مزار این شهید والامقام با بنر پوشیده شده، که زیبنده نیست.نصب سریع سنگ مزار مناسب برای این شهید میهمان، مطالبه همه مردم شهرستان تویسرکان شده  و تاخیر در انجام این امر از منظر مردم غیرقابل قبول است و بی تردید ضعف دستگاه مربوطه را نشان می دهد.

نکته چهارم: طبق اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب سال ۷۷، وظایف متعددی بر عهده این سازمان در امور مربوط با ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، شهید و خانواده شهیدان پیش بینی شده است. در صورت لزوم این اساسنامه برای اطلاع مردم منتشر می شود. 

و در این راستا پایگاه خبری تحلیلی رودآور آماده انعکاس فعالیت های بنیاد شهید تویسرکان است؛ به عنوان نمونه درباره موارد ۴و۵  طبق ماده پنج بند ب اساسنامه بنیاد شهید مصوب مجلس شورای اسلامی به قرار ذیل است: 

بند ۴: جمع‌آوری و حفظ و نگهداری و معرفی آثار فرهنگی، ادبی، هنری، وصایا و دیگر آثار شهدا.

بند ۵: تشویق و ترغیب و حمایت از جامعه فرهنگی، آموزشی، هنری و اندیشمندان، ادبا و نویسندگان در ثبت، تبیین و معرفی ویژگیها، سیره معنوی‌و فضایل اسوه‌های شهادت و ایثار .

ما دلمان نمی خواهد هزینه ای بر بنیاد شهید تحمیل شود و نیازی به برگزاری نشست خبری و صرف هزینه با رسانه ها هم نیست، گزارش کارهای انجام شده را به آی دی رودآور ، ارسال نمایید کفایت دارد بدون ذره ای تغییر منتشر و البته قضاوت را به مردم واگذار می کنیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان