آخرین اخبار

30. آذر 1400 - 11:42   |   کد مطلب: 40310
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مطالبه گری برای آن است که بدانیم روح عدالت خواهی در جامعه زنده است و مردم به احیای مسئله عدالت امیدوار باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در اختتامیه جشنواره رسانه ابوذر ‌با بیان اینکه ابوذر یک مطالبه گر اجتماعی بود، گفت: هدف از مطالبه گری این است که جریان اجتماعی در یک مسیر درست و اصلاح شده قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: امروز در فضای رسانه ای کار ما دشوار است، چرا که باید در زمین دشمن بازی کنیم، دشمن مدیریت این فضا را به دست گرفته و بر افکار غلبه کرده و اجازه اندیشه آزاد به جامعه نمی دهد.
امام جمعه همدان افزود: رسانه های ذغدغه مند انقلاب با چنین دشمنی مواجه اند و باید در برابر انگاره سازی دشمن بایستند.
حجت الاسلام شعبانی موثق تصریح کرد: باید رسانه هابه گونه ای رفتار کنند تا انگاره سازی دشمن را تبلیغ و تقویت نکنند.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره رسانه ای ابوذر، ادامه داد: مطالبه گری برای آن است که بدانیم روح مطالبه گری در جامعه زنده است تا مردم به احیای مسئله عدالت امیدوار باشند.
امام‌جمعه همدان اظهار کرد: دشمن به دنبال آن است تا به جامعه القاء کند که ما هیچ هستیم و درصد است تا اعتماد را از مردم بگیرد.
حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: در جنگ شناختی باید نقاط قوت ها را نشان دهیم و فریب سیاه نمایی های دشمن را نخوریم.
وی افزود: یکی از وظایف رسانه این است تا در مسیر آموزش سواد رسانه و آگاهی سازی حرکت کند و به مردم بگوید که هر خبری انتشار یافته صحیح نیست و باید همیشه منبع انتشار آن را شناسایی کرده تا صحت و سقم آن را دریابیم.
مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها در سطح استانی نشان می دهد که ایران فقط تهران نیست.
وی اظهار کرد: یکی از مسئولیت های رسانه ای این است که از جزیره ای عمل کردن فاصله بگیرد و در هم افزایی جامعه حرکت کند و در این راه تقویت سواد رسانه برای تبیین موضوعات مختلف کشور نیاز است.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما برای برنامه ریزی رسانه ای باید برای دهه آینده کشور اندیشه داشته باشیم.
قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز عنوان کرد: امروز به نقطه ای رسیده ایم که در بزرگترین عرصه‌ های علمی با نظام های پیشرفته دنیا هم آوردی می کنیم و با استقلال روی پای خود ایستاده ایم و این بزرگترین دستاورد برای ماست.
وی اظهار کرد: امروز رسالت خبرنگاران ما این است که جلوی سیاه نمایی های دشمن را بگیرند و با مطالبه گری صحیح که متفاوت با سیاه نمایی است جامعه را با امیدآفرینی زنده نگه دارد.
 سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان هم گفت: بحث رسانه و بیان مطالبات مردمی از صدر اسلام بوده چنانچه ابوذر در آن دوران زبان حال مردم بود، عمار در جهاد تبیین قدم برمی می داشت و مالک شمشیر برنده اسلام و امروز رسانه را باید در این سه نقش ببینیم.
 ناصر قوامی رئیس بسیج رسانه استان همدان نیز گفت: رسانه انقلابی قلمش در اختیار هیچ حزب و گروهی نیست.
 احمدرضا احسانی مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان هم اظهار کرد: رسانه های تراز انقلاب در شرایط کرونا با کمبود امکانات و محدودیت های بسیار راه خودشان را در کنار آرمان های انقلاب و رهبر انقلاب ادامه دادند.
حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس نیز در اسن جلسه گفت: حفظ نظام‌امامت و جمهوری اسلامی ایران باید در اولویت باشد و از آنجا که هدف مشخص است باید تنظیم تمامی برنامه های ما، تقویت نظام باشد.
 وی اظهار کرد: امروز حفظ نظام از معبر رضایت مردمی عبور می کند و باید بدانیم اگر نقد در جامعه نباشد جامعه می میرد.
این مقام مسئول عنوان کرد: دولت جدید به سمت برطرف کردن آسیب های برجای مانده چند سال گذشته در حرکت است و ما نباید انتطار معجزه داشته باشیم و در این عرصه می طلبد تا دولت فرصتی پیدا کند تا از معبرها عبور کند.
به گزارش رودآور؛ امروز در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر از برگزیدگان و نفرات برتر جشنواره در 8 بخش آثار ارسال شده تجلیل بعمل آمد.

در نهایت حسین صادقیان از روزنامه سپهرغرب به عنوان خبرنگار شایسته تقدیر بخش یادداشت مورد تجلیل قرار گرفت و مهناز روزبهانی از خبرگزاری ایسنا، فاطمه زنگنه از پایگاه خبری رودآور تویسرکان، علی‌پنبه‌ای از خبرگزاری فارس به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در مجموع
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان