آخرین اخبار

1. دى 1400 - 7:14   |   کد مطلب: 40311
السابقون ولایی اند، وفایی اند، مردمی اند، آنقدر که حتی، یکی به مانند حاج قاسم سلیمانی، مرامش او را سردار دل ها می کند و سرباز تمام عیار ولایت، هم اویی که به گفته حجت الاسلام آزادیخواه با جامع نگری خود، نسبت به یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان احساس مسئولیت داشت و سر و دستش را داد تا پرچم حرف حق بر زمین نماند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در آستانه شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.گفتند سردار دل هاست. سرش را  داد، دست هایش را هم همچنین و در مجموع جانش را برای حفظ اسلام بی ریا تقدیم کرد و چه دل هایی را که به دست آورد.لحظه شهادتش چه زیبا ارواح طیبه شهدا او را در آغوش گرفتند و این می شود سرآغاز دلتنگی ما در این روزهای بی حاجی.
*ناله بی صدای ما از درد فراق است
روزها می گذرد، روزهایی با ناله های بی صدای ما از درد فراق.او مردم را دوست داشت؛ ساده، بی ریا و بی پرده. مردم هم او را دوست داشتند از اعماقِ اعماقِ اعماقِ وجودشان به همین سادگی.
*السابقون مردمی اند
سردار دل های ما جزئی از السابقون بود، سبقت گرفته در ادای واجبات دینی، سبقت گرفته در وفای به ولایت، سبقت گرفته در مردم داری، سبقت گرفته در پاسداری از اسلام و در شهادت.
این را می توان از خاطرات تک تک آنانی که برای لحظه ای با حاج قاسم دیدار داشته اند دریافت.چنانچه «حجت الاسلام احد آزادیخواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره سفر شهید سلیمانی به آن شهرستان حرف ها برای گفتن دارد، آنجا که هنگام ورود به ملایر از استقبال کنندگان می خواهد آمدنش را بوق و کرنا نکنند و بلافاصله وضو گرفته و امر به اقامه نماز اول وقت می کند.
*شهید سلیمانی برادری بزرگ برای تک تک شهدا
حجت الاسلام آزادیخواه افزود: نماز که به جماعت اقامه شد و به اتمام رسید، حاج قاسم در گوشه ای از نمازخانه سپاه نشست ، فکر و ذکرش مردم بی پناه سوریه، عراق و یمن بود و مدافعان حرم و فعالان جبهه مقاومت، مبادا روزی برسد ایران به مانند آن کشورها گرفتار در چنگال دشمن شود. او آن روز لحظه ای از یاد خانواده شهدا غافل نشد و همان لحظه گفت؛ مشتاق دیدار خانواده شهید ابراهیم خانی از شهدای مدافع حرم ملایر است.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی دیدار با آن خانواده شهید را به دیدار با مسئولان ترجیح داد، لحظه دیدارش با خانواده شهید ابراهیم خانی مثال زدنی بود، چنان از آن خانواده تکریم و تجلیل کرد که گویا برادر شهید است و والدینش را دلداری و امید می دهد.
* درس سردار دل ها به یک روحانی
نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین گفت: به خاطر دارم زمانی که سردار سلیمانی در نوبت بعد به همدان سفر کرد، پس از آن که سخنرانی اش به اتمام رسید، بسیاری از مردم برای هم کلام شدن با او به گردش جمع شدند و سردار دل ها، دقایقی بر روی سن نشست و خوب، دقیق و با تمام وجود به حرف های آنان گوش جان فرا داد، او یک شخصیتی مردمی بود و همان رفتارش به من درس بزرگی داد.
* ولایتمداری و جامع نگری ویژگی بارز سردار سلیمانی/مردم شیفته مرام حاج قاسم اند
حجت الاسلام آزادیخواه، ولایتمداری و جامع نگری را از ویژگی های بارز سردار مهربانی ها نام برد و گفت: توجه به اقشار مختلف مردم، از پیر و جوان گرفته تا زن مرد، کودک و نوجوان، دانشجو و دانش آموز همه عاشق مرام حاج قاسم بودند.
*یک و نیم میلیارد مسلمان فرزندان حاج قاسم
وی تصریح کرد: او خشکه مذهب بازی در نمی آورد و حتی بانوان کم حجاب را تکریم می کرد، گویا که 80 میلیون نفر جمعیت ایران و بیش از یک و نیم میلیارد نفر جمعیت مسلمان جهان فرزندانش بودند.
*حاج قاسم، سرباز تمام عیار ولایت
حجت الاسلام آزادیخواه افزود: احساس مسئولیت داشتن به تک تک مردم، نقطه قوت دیگر شهید سلیمانی بود، احساس مسئولیتی فراگیر نسبت به آحاد مردم که سراسر وجودش را دربرگرفته بود، او خود را در برابر جهان اسلام مسئول می دانست که باید حرف حق بزند حتی اگر سرش را بدهد، حتی اگر دستانش را تقدیم کند.او یک سرباز تمام عیار ولایت بود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان