آخرین اخبار

16. اسفند 1400 - 16:15   |   کد مطلب: 40408
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان از برگزاری نخستین جشنواره ورزش و بازی های بومی محلی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ جشنواره ورزش و بازی های بومی ـ محلی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه  برای نخستین بار در تویسرکان و با حضور رئیس اداره و کارشناسان مراکز و امورتوانبخشی استان و شهرستان، و رأیس هییت جانبازان و معلولان  در سالن ورزشی قائم برگزار شد.
در حاشیه این مراسم «سعید موسیوند» رئیس اداره بهزیستی تویسرکان با اشاره به برگزاری این جشنواره، گفت: در این رویداد 80 معلول جسمی ـ حرکتی و  ذهنی از روستاها با فراهم شدن فضیی پر شور و نشاط در رشته های مختلفی از جمله؛ دارت، تنیس روی میز،  دو ۱۰۰ متر و بازی های بومی محلی یه قل دوقل، وسطی  و طناب کشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: در نهایت علاوه بر اهدای جوایز ویژه به نفرات اول تا سوم این دوره از رقابت ها به امام شرکت کنندگان نیز هدایایی اعطاء شد.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان افزود: هر شهر و منطقه ای بازی های بومی محلی خاص خود را دارد که از گذشته های دور تاکنون با برگزاری این بازی ها و تفریحات سالم، نشاط اجتماعی ویژه ای نتیجه شده است، چنانچه بازی یه قل دو قل علاوه بر سرگرمی و شادابی به افزایش سرعت عمل افراد کمک می کند و زمینه ساز تقویت هوش حرکتی جنبشی هم می شود.

موسیوند تصریح کرد: در بازی وسطی که جزء بازی‌های بسیار قدیمی و ورزش های سنتی ایرانیان محسوب می شود به طوری که هر کدام از ما حداقل یک بار در دوران کودکی تجربه این بازی را در مدرسه، پارک و یا کوچه داشته‌ایم، سرعتف هوشایری، همیاری، انعطاف پذیری بدن، تقویت روحیه تعاون نشاط کار گروهی موج می شود.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان