آخرین اخبار

11. آذر 1401 - 19:56   |   کد مطلب: 40538
سال هاست که پای مدیریت شهری در حوزه مناسب سازی معابر تویسرکان لنگ می زند.اینجا نه فکر و اندیشه ای در ذهن مسئولان برای پاسخگویی به خواسته های معلولان وجود دارد و نه دستی که برنامه ای مناسب تدوین و طرح ریزی کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بارها و بارها این مجموعه خبری گلایه های مکرر مردمی از ناتوانی مسئولان تویسرکانی به ویژه در حوزه مدیریت شهری یاد کرده و اما گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات به حق معلولان نیست که نیست.

هنوز پای مدیریت شهری در حوزه مناسب سازی معابر لنگ می زند.اینجا نه فکر و اندیشه ای در ذهن مسئولان برای پاسخگویی به خواسته های معلولان وجود دارد و نه دستی که برنامه ای مناسب تدوین و طرح ریزی کند.

* مسئولان خانه نشینی معلولان را می خواهند؟!

12سالی می شود که طرح مناسب‌سازی معابر برای معلولان به همه ادارات و دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و گویا هنوز این ابلاغیه را مسئولان تویسرکانی ندیده اند!

معلولان این شهر برای حضور در اجتماع با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.به گفته برخی معلولان به نظر عده ای هرچند اندک از مسئولان با این ترک فعل هایشان می خواهند آنان را خانه نشین کنند! و اگر چنین نیست، چرا تاکنون برای پاسخگویی به مطالباتشان اقدامی انجام نداده اند؟ این سوال همه مردم است، اگر پاسخ دهنده ای وجود داشته باشد!

*شهردار و شورای شهر اراده ای برای مقابله با سد معبر ندارند!

خزایی یکی از معلولان تویسرکانی درباره عدم مناسب سازی معابر عمومی به خبرنگار رودآور می گوید: پیاده راه های تویسرکان برای عبور و مرور روشن دلان مناسب سازی نشده، اگر هم شده اندک است و ناقص؛ ناقص از آن جهت که خط ویژه روشن دلان در برخی موارد، ما را به سمت جدول هدایت می کند!

روشن دل دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرد: متآسفانه مغازه داران بخش قابل توجهی از پیاده راه ها را اشغال کرده و راهی برای عبور ما نگذاشته اند و از طرفی دیگر شهرداری و شورای شهر هم به درخواست ما برای مقابله با سدمعبر توجهی نکرده و اراده ای برای حل این معضل ندارند.

وی اظهار کرد: بنابراین بالاجبار ما باید از خیابان ها عبور کنیم، آن هم با آن همه خطرات بسیار چرا که لحظه امکان تصادف و برخورد خودروهای عبوری با ما وجود دارد.

* عمده بانک ها و ادارات تویسرکان رمپ مناسبی برای تردد معلولان ندارند

خانم سوری از دیگر معلولان حرکتی این شهرستان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در بلوک بندی جداکننده خیابان ها راه عبوری مشخصی برای ما معلولان حرکتی وجود ندارد، از این رو باید یک بلوار را دور بزنیم تا بتوانیم از خیابان عبور کنیم.

وی افزود: همچنین رمپ مناسبی در عمده ادارات وبانک های تویسرکان برای تردد معلولان و جانبازان طرح ریزی و ساخته نشده، اگر تعداد اندکی هم وجود دارد، استاندارد نیست و ما معلولان باید با کمک سایرین کارهای بانکی و اداری خود را انجام دهیم.

این بانوی معلول تویسرکانی از دیگر مشکلات پیش روی معلولان را کمبود وسایل بهداشتی و نبود متخصص و دستگاه های فیزیوتراپی در این شهر بر می شمارد که با وجود درخواست های مکرر، مسئولان چشم و گوش خود را به روی مطالباتشان بسته اند.

به گزارش رودآور؛ امید آن که مجموعه مدیریت شهری و دستگاه های متولی مطالبات به حق معلولان تویسرکان را پاسخگو باشند.این مجموعه خبری آماده انتشار حرف های مسئولان نیز هست.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان