آخرین اخبار

28. آبان 1401 - 1:07   |   کد مطلب: 40541
مقصران ساخت جاده ای ناایمن را معرفی کنید؛
سه راهی مرگ در فرسفج همچنان اصلاح نشده/دادستان وارد نمی شود؟
در حالی که تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به این شهر را از سمت راست انجام داده اند، اما شاهد هستیم که از این سه راهی به بعد و به سمت کنگاور تعریض از سمت چپ انجام شده! و این مسئله تصادفات بسیاری را رقم زده است.مردم از دادستان شهرستان می خواهند برای برخورد با مقصران این گونه جاده سازی و ملزم کردن مسئولان به اصلاح آن وارد میدان شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اصلاح نقاط حادثه خیز برای در امان ماندن مردم از تصادفات یک ضرورت است که گویا در تویسرکان به این مسئله آنچنان که باید توجهی نمی شود.
سال های سال است که مجموعه خبری رودآور به دنبال گلایه های مردمی، پیگیر مطالبات به حق آنان به ویژه در حوزه اصلاح نقاط حادثه خیز بوده و هست. در این گزارش مجدد به موضوع سه راهی مرگ در فرسفج می پردازیم.
دی ماه سال 1399 و پیشتر در کانال خبری رودآور خبری با عنوان " آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟ " منتشر شد که در آن با دلایل و مستندات عینی، خطرآفرین بودن سه راهی فرسفج به اثبات رسید و اما همچنان این مسئولان بودند که بی توجه به مطالبات مردمی بر صندلی های خود تکیه داده و قدم از قدم برای حمایت از مردم در این حوزه برنداشتند.
و افرادی بودند که در سه راهی پر خطر فرسفج بر اثر تصادف جان خود را از دست داده و یا به شدت مجروح شدند و برخی دیگر با خودروهای خود به دلیل واژگونی و آسیب شدید بسیار، متضرر شده و خداحافظی کردند.
اما ماجرا چیست؟ در خبرهای پیشین رودآور آمده بود؛ "با توجه به شواهد تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد یعنی به سمت کنگاور متولیان امر تعریض را از سمت چپ انجام داده اند و جاده به در یک راستا نیست.
بدان معنا که این جاده چهار خطه است، ولی در یک نقطه خط ها روبروی همدیگر نیستند و ایمنی آن بخش از جاده را زیر سوال برده است که با مه آلود شدن هوا خطرناک تر هم می شود.
این بخش از مسیر به ویژه برای رانندگانی که از سمت باقرآباد به تویسرکان تردد می کنند مشکلات بیشتری ایجاد کرده، چرا که در این نقطه باید به یکباره به سمت چپ بپیچند وگرنه سقوط در پرتگاه کنار جاده محتمل است."
سوال: آیا با این حال و اوضاع جاده که مشهود است، دو بانده شدن این محور توسط تیمی متشکل از مهندس، مشاور، پیمانکار، کارفرما و اداره راه و شهرسازی انجام شده؟ اگر بله! پس چرا اصول و فنون جاده سازی در ساخت آن رعایت نشده؟! اگر رعایت شده پس این همه تصادفات ناشی از چیست؟
با توجه به اینکه به طور عمده در این سه راهی که از آن به عنوان سه راهی مرگ یاد می شود، تصادفات بیشمار رخ می دهد،  آیا وقت آن نرسیده دستگاه های نظارتی پای کار بیایند و هر آن که در ساخت ناقص جاده دستی بر آتش داشته را بازخواست کنند؟ آیا وقت ورود دادستان به عنوان مدعی العموم هم فرا نرسیده؟
به گزارش رودآور، تویسرکانی ها از مسئولان خود می خواهند اگر در دولت روحانی به این شهرستان بی توجهی های بسیار شده، لااقل در دولت جدید مسئولان بیایند و چاره ای برای خطای رخ داده در چهارخطه تویسرکان ـ فرسفج بیاندیشند، تا دیگر شاهد تصادفات ناگوار در این محور نباشیم و از سویی از دادستان شهرستان می خواهند با هر مسئولی در هر رده ای اگر خطایی انجام داده برخورد کند.
رودآور منتظر پاسخگویی مسئولان و شفاف سازی آنان برای تنویر افکار عمومی می ماند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان