آخرین اخبار

6. آذر 1401 - 22:26   |   کد مطلب: 40561
امروز اهالی شهر فرسفج و روستای لامیان کاری کردند کارستان و با برپایی نمایشگاه و مسابقات ورزشی شور و هیجانی مضاعف به راه انداختند، شادابی و نشاطی که بین مردم این دیار و خنده هایی که بر لب پیر و جوان و زن و مرد بود فرماندار را هم سر ذوق آورد، تا جایی که او نیز دست به قلم موی نقاشی برد و بر دیوار نقشی بست.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز فرماندار تویسرکان به همراه تعدادی از مدیران شهرستانی به شهر فرسفج و روستای لامین رفت تا بی واسطه بین مردم باشد و درد و دل هایشان را باز بی واسطه بشنود.

«حسین افشار» فرماندار تویسرکان در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از برپایی نمایشگاهی متفاوت در لامیان حرف ها برای گفتن بسیار دارد، نمایشگاهی که به گفته او از هر بخشش با زبان بی زبانی می توان درس های فرهنگی، اقتصادی و روابط اجتماعی را در محیطی جذاب آموخت.

افشار با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "مردم را بدون زبان به آداب و احکام دینی دعوت کنید"، عنوان کرد: من امروز مصداق عملی این روایت را در بین مردم لامیان مشاهده کردم، آنجا که بانویی نابینا و حافظ قرآن، در غرفه ای از نمایشگاه چادر دوخته و در اختیار بانوان قرار می داد و می گفت؛ برای حفاظت از حیا و عفتمان حتی شده با این چشمان نابینایم تا قله کوه هم بالا می روم و این گونه در عمل ثابت کرد که پای انقلاب ایستاده است.

وی به گلچینی از وصیت نامه های شهدا با محوریت پیشتیانی از ولی فقیه در هر گوشه ای از نمایشگاه هم اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه نمادهایی از دین، حجاب و عفاف با زبان بی زبانی حرف های خود را به بازدیدکنندگان منتقل می کرد، نمادهایی به مانند درب سوخته در مدینه و آتش گرفتن چادر حضرت فاطمه(س)، همان بانویی که در دفاع از ولایت و عفاف، جانانه جان خود را فدای اسلام کرد.

فرماندار تویسرکان از درد و دل یک معتاد در بین جمع هم سخن گفت و اظهار کرد: باید برای خدمت به مردم بیش از پیش بین آنان بیاییم تا مشکلاتشان را بیشتر بشناسیم و برای رفع آن با برنامه ریزی بهتر عمل کنیم.

در حاشیه این نمایشگاه برگزاری مسابقات ورزشی بین دانش آموزان با تشویق های مکرر هم سن و سالانشان با شور و شیدایی خاصی همراه شد.همچنین ویزیت رایگان اهالی توسط بسیج جامعه پزشکی از دیگر برنامه های امروز بود که انجام گرفت.

قرار بر آن بود بازدید فرماندار دو ساعته باشد، اما در کوچه بس کوچه های روستا قدم زدن و هم پای صحبت مردم نشستن زمان را از دستش ربود و بیش از سه ساعت به طول انجامید.
امروز شادابی و نشاطی که بین مردم این دیار و خنده هایی که بر لب پیر و جوان و زن و مرد بود فرماندار را هم سر ذوق آورد، تا جایی که او نیز دست به قلم موی نقاشی برد و بر دیوار نقشی بست به عنوان "اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم."

امید آن که این حضور مسئولان در کف جامعه بیشتر و بیشتر شود و مردم بدون هیچ حائلی با مدیران گفت و گو کنند.چرا که این گونه؛ هم مشکلات مردم بیشتر شناسایی و ریشه یابی می شود و هم مردم دلگرم به مسئولان خود می شوند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان