آخرین اخبار

14. آذر 1401 - 21:53   |   کد مطلب: 40570
دو بانوی روشندل در روستایی دور دست در تویسرکان، با حفظ کل قرآن، هم سریری از نور الهی بر سر خود گذاشتند و هم در لبیک به فرمان رهبری، 300 حافظ قرآنی تقدیم انقلاب کردند؛ تا جلوه گر معنا و هدیه زیبای آزادی در عمل باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حسین آقا که سال هاست منتظر فرزند است با همسرش کفش و کلاه کرده از روستایی دور دست به نام ولاشجرد در تویسرکان با هزاران سختی عازم حرم رضوی می شوند امیدوار. ذوق دیدار یار دلشان را روشن می کند، نفس در نفس گل و گلاب حرم، آرام می گیرند و دستان دعا را در کنار ضریح مولایشان بالا گرفته و اشک ریزان امام رئوفشان را واسطه می کنند که خدا دو فرزند به آنان هدیه دهد تا تربیت کرده و حافظ قرآن شوند.

دیری نمی پاید که دعایشان مستجاب و صاحب دو دختر می شوند؛ نام یکی را می گذارند طیبه و دیگری را مرضیه.این ابتدای ماجرای نذر 40 سال پیش حاج حسین و همسرش در حرم رضوی است.آنان سال های بعد صاحب سه دختر و یک پسر دیگر هم می شوند.

*عزم 40 ساله یک پدر برای تربیت دخترانی آسمانی

طیبه و مرضیه از همان دوران کودکی به دلیل بیماری مادرزادی چشمان درخشان خود را از دست داده و روشندل می شوند .اما حاج حسین که اکنون معلم بازنشسته است می گوید؛ مگر می شد در آن سال ها ناامید شوم این دو دختر را از امام رئوفم دارم، بنابراین لحظه ای از تلاش برای آموزش قرآنی آنان عقب نشینی نکردم تا جایی که سال 1395 به عنوان برترین نخبگان قرآنی سراسر کشور معرفی شدند.

*معنای زیبای آزادی در دنیای دو خواهر روشندل تویسرکانی

اما برسیم به نذری که ادا شد و این روزها شاهد هستیم طیبه و مرضیه حافظ کل قرآن هستند.چادر به سر کرده و عزم را جزم که باید به روستا بروم و با این دو خواهر به گفت و گو بنشینم.

پای صحبتشان که می نشینیم دنیایشان تاریک نیست، روشن است، روشنتر از دنیای مجازی مسخ شده عده ای که برای خود از شعار زن، زندگی، آزادی تنها بی بند و باری، فحاشی و کشت و کشتار را فرا گرفته اند.

* سریر نور قرآن بر سر دو بانوی روشندل تویسرکانی

طیبه می گوید: خدا دل او و خواهرش را به نور قرآن روشن کرده و سریری از جنس معنویت الهی بر سرشان نهاده.

او به سال ها قبل باز می گردد، آنجا که دوران ابتدای و راهنمایی را در زادگاهشان ولاشجرد، مشغول به تحصیل می شوند و بعد از آنجا که به شهر کنگاور نزدیکتر هستند پایه دبیرستان را در آن شهر ادامه می دهند.

طبیه مدتی بعد در حوزه علمیه با پشتکار فراوان سطح دو حوزی را دریافت می کند و مریضه پس از تحصیل در رشته علوم انسانی، مدرک کارشناس ادبیات را از دانشگاه ملایر با پشت سر گذاشتن سختی های بسیار به دست می آورد.همزمان با تحصیل به حفظ قرآن هم روی می آورند.

طیبه عنوان می کند: سال 1382  که می رسد حافظ 15 جزء از قرآن بوده و همان سال از سوی حوزه به همایشی در مشهد دعوت می شود. او نیز برای اجابت نذر پدر از امام رئوفش طلب کمک می کند تا در ادامه حفظ قرآن، یاری اش رساند و پر انگیزه باز می گردد.

 این دو خواهر با تشویق ها و همراهی والدینشان در آزمون که در قم برگزار شد حضور یافته و با موفقیت در آن گواهینامه مربیگری قرآن را به دست می آورند.

*لبیک دو خواهر روستایی به رهبر، برای تربیت 300 حافظ قرآنی

مرضیه می گوید: برای تبیین و اطاعات از فرمان رهبری مبنی بر اینکه "کشور باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد" من و خواهرم از سال ها پیش فعالیت تدریس قرآن را به صورت رایگان آغاز کردیم و در طول 20 سال گذشته علاوه بر برگزاری دوره های حفظ قرآن، احکام، مشاوره خانوادگی و حقوقی برای اهالی ولاشجرد، به 15 روستای دیگر هم می رویم تا جایی که 300 حافظ قرآنی از یک تا 30 جزء تربیت کرده ایم.

*آزادگی در خارج شدن قرآن از مهجوریت است

طیبه خانم هیئت داری هم می کند، در مناسبت های مختلف چه در اعیاد مذهبی و چه در محرم و صفر.به گفته خودش خادم اهل بیت(ع) است.عاشق روضه خوانی است، روضه های حضرت علی اصغر(ع) و حضرت زینب(س) را هم دلنشین تر می خواند.

او همچنین معتقد است دل ها با آیات نوربخش الهی جلا می یابند و کسی که با قرآن دل و روحش درآمیخته باشد، هرگز ناامید نمی شود و تأکید دارد: باید از مهجوریت قرآن خارج شویم که اگر این گونه شود آزاد هستیم و پرواز می کنیم برای رسیدن به خود خدا.

*وعده استخدام شدن معلولان چه شد؟

تنها گلایه مندی آنان از مسئولانی است که در سال های گذشته با وجود توانمندی هایشان، سنگ جلوی استخدام شدنشان در ادارات انداخته و با سردی تمام به آنان گفته اند:" "آن هایی که سالم هستند کار نمی کنند، چگونه شما می توانید کاری انجام دهید."

امید آن که این وعده در دولت رییسی که منطبق با قانون حمایت از معلولان است برای این دو خواهر روشندل ولاشجردی محقق شود.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان