آخرین اخبار

7. دى 1401 - 21:56   |   کد مطلب: 40598
خبرنگار ایران در سوریه گفت: نگاه انسانی شهید سلیمانی در قیام حمایت از مظلومان، راز محبوبیت او در دل هاست و چه فانوس هایی که در قاموس این سفیر بی سر برای آزادیخواهان جهان روشن شد تا رزمنامه قاسم محور وحدت و قوت قلب جبهه مقاومت شود و خودش شناخته شود به مرد مردم دار میدان.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله پهبادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد ساعت 1:20 بامداد جمعه سیزدهم دی ماه سال 1398 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 * 1:20 ساعت به وقت شیدایی برای سرودن رزمنامه حاج قاسم

و ساعت 1:20 شد، ساعت به وقت شیدایی برای یک عروج از فرش تا عرش.از آن روز تاکنون با وجود سانسور گسترده رسانه های بیگانه، همان هایی که از انتشار تصاویر سردار دل ها لرزه بر تنشان می افتد، همه به نوعی از رزمنامه قاسم می گویند.رزمنامه ای که واژه واژه هایش یادآور صحنه های عاشورا است.

* فانوس هایی که در قاموس سفیر بی سر روشن شد

رشادت، نوع دستی، شهامت و شجاعت و ولایتمداری در قاموس سردار برای آزاداندیشان جهان، فانوس ها روشن کرده و این سفیر بی سر، انسانیت را به رخ همگان کشید تا در تلاطم طوفان بی غیرتان و گرگ صفتان کودکش امریکایی، صهیونیستی و داعشی ها خون سرخش در استمرار مکتب حسینی تلألویی از ایجاد آرامش در آشیانه هستی باشد.

شهید سلیمانی می گفت؛ "نمک در چشم می ریزم تا نخوابم مبدا در این حین، سر کودک بی پناهی بریده شود." و در نهایت "شهادت" او را در آرامش برد و رستگار کرد.

مردم داری و انسان دوستی حاج قاسم بر کسی پوشیده نیست، شخصیتی که محور وحدت چه در ایران اسلامی و چه در جبهه مقاومت بود و هنوزم هم مکتبش همین گونه است. این موضوع ها را می توان در سخنان «حسن شمشادی» خبرنگار ایران در سوریه و کارشناس مسائل سوریه بیابیم.خبرنگاری که تروریست ها از او نیز وحشت داشتند و بارها در جنگ سوریه خبر به شهادت رسیدنش را با دروغ پردازی منتشر کردند.

*حاج قاسم محور وحدت و قوت قلب جبهه مقاومت

شمشادی که سال ها در سوریه و یا کشورهای همجوار با مردمان آن مناطق نشست و برخواست داشته و از نزدیک با سلایق فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و سیاسی آنان آشنا است؛ در گفت و گو با خبرنگار رودآور از نقش حاج قاسم در منطقه حرف ها به میان آورد و می گوید: محور مقاومت و دشمنان اسرائیل از ایفای نقش حاج قاسم در منطقه بسیار خوشحال، خرسند و قدرشناس بودند و او همان اندازه که سبب قوت قلب جبهه مقاومت بود به همان اندازه لرزه بر تن دشمنان اسلام می انداخت و تروریست ها نقشه های بسیار برای به شهادت رسیدنش می کشیدند.

*تفکر و مکتب شهید سلیمانی مانعی بزرگ بر سر راه تروریست ها

وی اظهار کرد: جریان مثلث گونه عبری، عرب مرتجع و امریکایی که خواهان براندازی کشورهای مقاومت هستند طبیعی است که از نقش جمهوری اسلامی ایران و بزرگ مردی به مانند حاج قاسم سلیمانی چندان دل خوشی نداشته باشند، چرا که تفکر آن شهید وارسته مانع بزرگی بر سر راه خواسته های ترویست ها بود و هنوزم هم هست.

خبرنگار ایران در سوریه همچنین درباره چرایی نفوذ سردار دل ها در قلوب آزاداندیشان داخلی و خارجی، عنوان کرد: حرف و عمل شهید سلیمانی مخلصانه و یکی بود، بدان معنا که حرفی نمی زد و کار دیگری انجام دهد، کارها را برای رضای خدا انجام می داد و مردان میدان بود.

*نگاهی انسانی حاج قاسم، راز محبوبیت او در دل ها/قیام قاسم برای حمایت از مظلوم بود

شمشادی تصریح کرد: نگاه جاج قاسم جذب حداکثری بود، برایش تفاوتی نداشت که طرف مقابلش مذهبی است یا نه، دین دارد یا ندارد، در واقع به تمامی قضایا با نگاهی انسانی چشم می دوخت.

وی افزود: در موضوع حمایت از مردم منطقه هم همین گونه بود، در برابر دشمنان اسلام و بدخواهان بشریت، نگاه انسانی داشت دین دار یا بی دین، مسلمان یا مسیحی  و ارمنی، شیعه یا سنی برای او تفاوتی نداشت، همه در نظرش یکی بودند و سردار دلهایمان تنها با نگاهی انسانی به حمایت از مظلوم قیام می کرد و در برابر دشمنان مقتدرانه می ایستاد.

شمشادی ادامه داد: این نوع نگاه و با اخلاص بودن شهید سلیمانی، سبب شد تا چهره حاج قاسم محبوب دل های بسیاری هم در داخل کشور و هم در بین کشورهای منطقه و هم برای آزادیخواهان جهان باشد.

*حاج قاسم مرد مردم دار میدان

وی سردار دل ها را در یک جمله کامل توصیف کرد و گفت: حاج قاسم مرد مردم دار میدان بود، یعنی هم نگاهش به مردم داری و حمایت از انسانیت بود و هم در میدان عمل زبانزد خاص و عام و این راز جذابیت حاج قاسم در بین آزاداندیشان جهان است.

به گزارش رودآور؛ دشمنان شاید تصویر کنند که با ترور حاج قاسم یا حذف تصاویر او در رسانه هایشان، سایرین نامش را از یادها می برند، اما غافل از آنند که تنها بر طبل رسوایی خود می کوبند و راه به جایی نخواند برد. حاج قاسم زنده است چرا که شهیدان زنده اند.

انتهالی پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان