آخرین اخبار

17. دى 1401 - 6:25   |   کد مطلب: 40623
تویسرکانی ها می گویند: چرا دستگاه های نظارتی در برابر ظلمی که به مردم این دیدار می شود، سکوت کرده اند؟ چگونه است عده ای با جرایم مصوب سال ۱۳۷۵ امروز #خلاف_سازی می کنند جرایمی که بازدارنده نیست زیرا اخذ پروانه، جواز، نقشه و بیمه کارگری و ایمنی از جریمه متری ۲۷ هزار تومان بیشتر می شود و دادن جریمه ارزان تر است! #مدعی_العموم قصد ورود برای نجات مردم را ندارد؟

به گزارش خبرنگار #رودآور؛ قرار بود دیگر خبری با محتوای #یتیم_خانه-تویسرکان در این مجموعه خبری منتشر نشود، اما گویا با این دست فرمانی که #شورای_پرحاشیه این شهر در پیش گرفته همچنان نمی توان عنوانی دیگر برای شهر مظلوممان جزء #یتیم_خانه در نظر بگیریم. فراموش نشود؛ این همان شورایی است که به گفته مسئولان استانی پس از تخلفات گسترده انتخاباتی بر سر کار آمد.
 و اما ماجرا از این قرار است که همچنان با واسطه و واسطه گری آپارتمان های خلاف ساز و بدون نقشه، بدون پارکینگ، بدون مقررات ساختمانی، بدون یک متر حیاط، در کوچه چهار متری، ۳۰ متر ارتفاع بسازند و بعد کسی هم پیدا نشود که این متخلفان بساز و بندازها را جریمه کند!
* آیا دستی پشت پرده شورای شهر و عملکرد ضعیف آنان وجود دارد؟
در این باره الوندی یکی از همشهریان تویسرکانی به خبرنگار #رودآور؛ گفت: مردم مظلوم تویسرکان با وجود خرید گرانترین آپارتمان های استان همدان، در شهری زندگی می کنند که حتی یک پارک درست و حسابی ندارد، معلوم نیست که شهرداری و شورای شهر چه پشت پرده هایی دارند و چه خواب ها برایمان دیده اند.
* مجتمع هایی که در تویسرکان بدون پارکینگ ساخته شدند!
وی تأکید کرد: آیا نباید تک تک اعضای شورای شهر که تعدادی از آنان در چندین دوره حضور داشته اند با مردم شفاف و روراست باشند و بگویند؛ چگونه عمده مجتمع های تجاری ساخته شده در ادوار گذشته شورای شهر و شهرداری تویسرکان فاقد پارکینگ است؟ اگر نماینده مردم هستید به مردم پاسخ دهید؟ چرا پاسخ نمی دهند؟ از چه نگرانند؟
الوندی گفت: تمام پاساژهای نوساز خیابان شهید باهنر و خیابان انقلاب حتی یک عدد پارکینگ ندارند. آیا شورای شهری ها نباید در مقام پاسخگویی و بازخواست قرار گیرند؟
*  قفل ترافیکی خیابان های باهنر و انقلاب به علت نبودن پارکینگ است
شهروند دیگری در گفت و گو با خبرنگار #رودآور عنوان کرد: ساعت ها وقت مردم در پیدا کردن جای پارک و جریمه پارک ممنوع می گذرد و  معلوم نیست چرا همچنان عده ای با گسترش خلاف سازی و ندادن جریمه کارشان را از پیش می برند و کسی به آنان حرفی نمی زند؟ و همچنان خبری هم از ورود دستگاه های نظارتی نیست که نیست!
* جریمه هایی که برای خلاف سازها بازدارنده نیست
وی افزود: هرکسی در برابر این ظلمی که به مردم می شود سکوت کند آیا نباید او را دشمن مردم خواند؟ چگونه است عده ای با جرایم مصوب سال ۱۳۷۵ امروز خلاف سازی می کنند جرایمی که نه بازدارنده ،بلکه مشوق هم است زیرا اخذ پروانه، جواز، نقشه و بیمه کارگری و ایمنی از جریمه متری ۲۷ هزار تومان بیشتر می شود و دادن جریمه ارزان تر است!
این شهروند تویسرکانی ادامه داد: برای همین است برخی بساز و بفروش ها در کوچه ۶ متری ساختمان ۹ طبقه و ۱۱ طبقه می سازند و تمام اهالی کوچه را از نعمت آفتاب الهی محروم می کنند و حتی پارکینگ هم نمی سازند و کوچه را محل پارک خودروها می کنند.
* جان تویسرکانی هایی که به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی در خطر است
وی گفت: شورای شهر که پاسخ ما را نمی دهند و خود را از مردم جدا می دانند لااقل شما به عنوان خبرنگار پرسید؛ پارکینگ ساختمان جانبی و بالاتر از بانک مسکن خیابان انقلاب کجاست؟ پارکینگ پاساژ بلوری روبه روی بانک سپه کجاست؟ چگونه روبه روی پمپ بنزین در بلوار بهشتی ساختمان ۹ و ۱۰ طبقه ساخته اند؟ ساختمان ۱۱ طبقه ای که در فلان خیابان ساخته شده اصلاً استحکام بنا دارد؟ کدام تیم مهندسی و اجرایی در تویسرکان تاکنون ساختمانی با این ارتفاع ساخته است؟ اگر همچون متروپل فروبریزد چه کسی پاسخگو است؟ مهمتر آن که پله اضطراری و سیستم اطفا حریق این بلند مرتبه سازی در تویسرکان مورد تأیید کدام واحد نظارتی و ایمنی قرار می گیرد؟
* روند ساخت ساختمان های خلاف ساز همچنان ادامه دارد/ #مدعی_العموم وارد نمی شود؟!
ناصری یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی است او نیز به خبرنگار #رودآور گفت: مشکل ترافیک تویسرکان با ساخت ساختمان های خلاف ساز و تراکم بالا و شهر فروشی و ارتفاع سازی بیش از حد در خیابان های انقلاب و باهنر ایجاد شده است، ساختمان هایی که بیش از ظرفیت و تراکم خیابان ساخته شدند، پارکینگ ندارند و ظرفیت خیابان را از خودرو لبریز کردند.
وی تأکید کرد: این #فاجعه در حال رخ دادن در بلوار شهید بهشتی است، به شکلی بسیار بدتر با ساخت ساختمان هایی که طبقه همکف تجاری دارند و دو تا سه طبقه اضافه دارند، دور از انتظار نیست که فردا بلوار شهید بهشتی نیز به خیابان های دارای قفل ترافیکی در تویسرکان بپیوندد.
ناصری افزود: جرایمی که برای بساز و بفروش های متخلف در نظر گرفته شده بسیار بسیار کم است و بازدارنده نیست و مشوق خلاف سازی است، خواهید دید به زودی از سرابی تا میدان فرشید نه جای پارکی خواهد بود نه مسیری برای حرکت.
 به گزارش #رودآور؛ امید آن که شورای شهر با تمام حاشیه سازی های خود لااقل در قبال مردمی که به آنان رأی داده اند پاسخگو باشند.و انتظار می رود دادستان تویسرکان هم با قاطعیت به موضوع خلاف سازی های این شهر وارد شود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان