آخرین اخبار

13. دى 1401 - 22:05   |   کد مطلب: 40628
دادستان همدان با اشاره به اینکه درباره مزایده زمین های ناحیه صنعتی لالجین2 هم در فرم اهلیت سنجی و هم در نحوه برگزاری مزایده ابهاماتی وجود دارد، گفت: مواردی در بخشی از این فرم مشاهده شده که به جای حمایت از تولیدکننده، حامی سرمایه گذار است، بنابراین با دستور قضایی این مزایده تا اطلاع ثانوی متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال مطالبات تولیدکنندگان سفال شهر لالجین مبنی بر وجود ابهامات بسیار در نحوه واگذاری زمین های فاز ۲ شهرک صنعتی این شهر و قیمت اعلامی که بیش از حد تصور آنان است، دادستان همدان به لالجین سفر و با وجود دمای زیر صفر با تولیدکنندگان در کنار زمین به گفت و گو نشست.
این تولیدکنندگان عنوان کردند که اگر کسی به دادشان نرسد، تعطیلی دومینووار کارگاه های تولیدیشان و بیکار شدن عده بسیاری دور از انتظار نیست.
آنان خواستار شدند تا بررسی شود که قیمت گذاری زمین های این شهرک صنعتی بر چه مبنایی بوده؟ و چرا اهلیت سنجی برای واگذاری به تولیدکننده واقعی قبل از مزایده برگزار نمی شود که اگر این مهم محقق شود چه بسا دیگر نیازی به مزایده نباشد.
حجت الاسلام محققی امام جمعه لالجین هم عنوان کرد: این که برخی مسوولان می گویند یکی از علت های قیمت اعلام شده زمین مربوطه به دلیل فراهم ساختن زیرساخت های این شهرک است؛ قابل قبول نیست، چرا که همین زیرساخت ها را هم برای شهرک های صنعتی دیگر مهیا کرده اند اما قیمت آن زمین ها ارزانتر از زمین های فاز ۲ شهرک صنعتی لالجین اعلام شده است.
*مهر تأیید دادستان همدان بر ابهامات موجود در فرم اهلیت سنجی  
در این باره «دکتر حسن خانجانی موقر» دادستان همدان در جلسه جمع بندی نهایی با تأکید بر اینکه همه باید عزممان را برای حمایت از تولید جزم کنیم، گفت: در همین نگاه اولیه به فرم اهلیت سنجی می توان ابهامات موجود را مشاهده کرد، بنابراین برای بررسی جامعتر و توجه به مطالبات تولیدکنندگان باید موضوع به صورت جز به جزء در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور نمایندگان تولیدکنندگان سفال لالجین بررسی شود.
وی اظهار کرد: یکی از ابهامات موجود در فرم اهلیت سنجی، این است که برای خود تولیدکنندگان لالجینی امتیازی قرار داده نشده، آن هم در شرایطی که کارگاه های آنان با شرایط فعلی، کم کم به سوی تعطیل شدن می رود.
*فرم اهلیت سنجی به جای حمایت از تولیدکننده، حامی سرمایه گذار است!
این مقام مسئول قضایی افزود: یکی دیگر از ایرادات این فرم این است که گفته شده؛ مالکینِ دارای واحد صنعتی در سایر شهرک ها 20 امتیاز کسب می کنند، بدان معنا که اگر فردی، زمینی در شهرک ناحیه یک لالجین داشته باشد امتیاز بهتر و بیشتری دارد! این مسئله قابل تأمل است و در باطن آن به جای حمایت از تولیدکننده حمایت از سرمایه گذار را تداعی می کند و ابهامات بسیار دیگر که باید به طور کامل با ریزبینی خاصی مورد بررسی قرار گیرد.
* با دستور فوری دادستان همدان مزایده زمین های ناحیه صنعتی لالجین2 متوقف شد
خانجانی موقر با اشاره به اینکه در نحوه برگزاری مزایده واگذاری زمین های فاز ۲ شهرک صنعتی لالجین هم ابهاماتی وجود دارد، تأکید کرد: بنابراین با دستور قضایی این دادستانی تا رفع شبهات، این مزایده متوقف می شود.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که چرا تعداد متقاضیانی که برای مزایده نام نویسی کرده اند برای بررسی در اختیار اتحادیه مربوطه قرار نمی گیرد؟! در حالی که این اتحادیه با توجه به اشراف اطلاعاتی که بر روی تولیدکنندگان دارد بهتر تشخیص می دهد که چه افرادی شرایط و اهلیت لازم برای خریداری زمین در شهرک صنعتی را دارند یا ندارند.
دادستان همدان همچنین گفت: باید ضوابط قیمت گذاری زمین این شهرک صنعتی هم بررسی شود تا عادلانه و منصفانه و با حضور نمایندگانی از اتحادیه و تولیدکنندگان انجام گیرد، البته در این بخش باید ضوابط وزارتخانه مربوطه را هم در نظر گرفت، اما فراموش نشود که نفع مردم و حمایت از تولیدکننده در درجه نخست قرار گیرد.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان