آخرین اخبار

24. دى 1401 - 15:53   |   کد مطلب: 40643
در حالی که مسوولان تویسرکانی 22 سالی می شود که روند ساخت ساختمان نیمه کاره مقدم را رها کرده اند، شنیده شده قرار است؛ ساخت حوزه علمیه جدید این شهرستان هم در مراحل پایانی کار متوقف و سرنوشت تلخ پروژه مقدم گریبانگیر آن شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال 1379 عملیات عمرانی ساخت ساختمان فرهنگی ـ آموزشی مقدم واقع در خیابان باهنر آغاز شد و هنوز پس از 22 سال این ساختمان نیمه کاره مانده و مسوولان در دولت های مختلف می آیند و می روند و آب هم از آب تکان نخورده و همچنان این ساختمان نیمه کاره رها شده است.
و اما این روزها شنیده شده گویا دست های پشت پرده خبرهای ناخوشی برای تویسرکان دارند و برخی مدیران در همدان که سال به سال هم گذرشان به تویسرکان نمی افتد برای مردم این دیار در حال گرفتن تصمیماتی هستند قابل تأمل!
اینکه قرار است ساخت حوزه علمیه برادران تویسرکان متوقف شود، شاید هم متوقف شده است! ساختمانی که توسط خیرین در حال ساخت است و تا تکمیل نهایی فاصله چندانی ندارد.
این مدیران آیا نمی دانند در تویسرکان توقف ساخت یک پروژه خیرساز عاقبتی همچون ساختمان مقدم در پیش دارد؟!
تویسرکانی ها خوب به یاد دارند که مصلی نماز جمعه بعد از اینکه ساخت آن نیمه تمام متوقف شد، ۲۰ سال به طول انجامید تا تکمیلش کردند.
و اما چند نکته در مورد ساخت حوزه علمیه تویسرکان؛ نخست؛ این حوزه صدردصد توسط خیرین ساخته شده و از بودجه دولتی درآن استفاده نشده است.
دوم؛ با توجه به سبقه تاریخی حداقل ۳۰۰ ساله تویسرکان در برخورداری از حوزه علمیه و برای حفظ این سابقه و حفظ لقب دارالمؤنین لازم است در زمینه حوزه علمیه جدید که پایگاه آموزش طلاب است زیرساخت جدید و متناسب با رشد جامعه فراهم شود.
سوم آن که شنیده شده؛ استدلال مسوولان بر توقف ساخت حوزه علمیه توقف بخش تجاری و کارگاهی و اشتغالزایی که درآمدزا برای حوزه علمیه است می باشد که این عمل سبب تضعیف حوزه علمیه در جذب علاقمندان به دروس دینی و اسلامی از اقشار ضعیف جامعه می شود.
توقف این بخش ها اجازه توسعه حوزه علمیه تویسرکان در بخش آموزش ابتدایی و متوسطه در زمینه مدارس اسلامی را متوقف می سازد و مانعی برای رسیدن هدف نهایی که شهروند مؤمن است ایجاد می کند، چرا که بخش درآمدی حوزه از بین رفته و خود به خود هزینه در این بخش ها نیز امکان نخواهد داشت.
چهارم؛ تا امروز سارندگان و خیرین خود پروژه ساخت حوزه علمیه را پیش برده و تا انتها نیز بر اتمام آن همت دارند.دلسرد کردن و متوقف کردن ساخت این حوزه علمیه چه سود و منفعتی دارد؟ جزء اینکه باز یک ساختمان نیمه کاره دیگر در شهر تویسرکان رها شود؟
امید آن که متولیان امر خود را پاسخگو بدانند و بیایند و برای این مردم نجیب شفاف سازی کنند.رودآور برای انتشار مطالب آنان اعلام آمادگی می کند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان