آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1395 - 21:26   |   کد مطلب: 22903
اخیرا همه اقدامات ضد فرهنگی در دانشگاه ها در راستای دور کردن دانشجویان از فضای علمی صورت میگرد اقداماتی که نگاه مطالبه گرانه و شان دانشجو را هدف قرار داده و به مسائل فرعی می کشد.

به گزارشرودآور  به نقل از عصر هامون، این اقدامات ضد فرهنگی در حالی در سایه نگاه بی تفاوت مسئولین دانشگاه رخ می دهد که جشنواره حرکت دانشگاه سیستان و بلوچستان هم از آن مصون نماند؛ جشنواره ای که همزمان با اردیبهشت ماه برای نشان دادن دستاورد های یک ساله انجمن های علمی برگزار میشود و چند سالیست که با حاشیه هایی در سایه عدم نظارت روبروشده و امسال با رقص و پایکوبی همراه بود تا برخی نتوانند فلسفه این جشنواره را درک کنند.

ماجرا از این قرار است زمانی که موسیقی تند در محیط دانشگاه سیستان و بلوچستان طنین انداز شد برخی از دانشجویان این دانشگاه که گویی قبح شکنی ها چند ساله فرهنگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان در آنها تاثیر گذار بوده است عنان از کف دادند و با حرکات موزون فضای علمی این جشنواره را با سالن‌های پارتی و عروسی‌های مختلط اشتباه گرفتند.

البته برگزاری اردوی مختلط، برگزاری مراسم با موسیقی های تند، عدم برخورد با بی حجابی و منفعل ساختن نهادهای نظارتی و همچنین برگزاری مراسم رقص در حاشیه جشنواره های علمی در دانشگاه  ها،  همه و همه از جمله اقداماتی است که در دولت تدبیر مسبوق به سابقه است.

 اگرچه رهبر فرزانه انقلاب سال گذشته در دیدار با  جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی در هشدار داده بودند  و با وارد دانستن انتقاد یکی از دانشجویان در خصوص ترویج برخی مسائل مخل پیشرفت های علمی در دانشگاه ها بیان کردند: اینگونه کارها به بهانه نشاط بخشی به محیط دانشجویی، جز غلط ترین کارهاست.

علی ای حال جای سئوال است چنین برنامه های که با هدف و روح این جشنواره علمی در تضاد است و جایگاه و شانیت دانشگاه و دانشجو را نیز خدشه دار می کند، با چه هدفی و توسط چه عوامل پشت پرده ای مدیریت می گردد؟!

 

دانلود فیلم

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان