آخرین اخبار

5. تير 1395 - 12:56   |   کد مطلب: 23301
بازیگر نقش احمد متوسلیان گفت: معتقد هستم نقش من در ایستاده در غبار پاداش صبوری ام در عرصه هنر و بازیگری است.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی حجازی فر بازیگر نقش احمد متوسلیان در فیلم ایستاده در غبار اظهار داشت: من ده سال قبل با بازی در نقش شهید زریباف در مزرعه پدری مرحوم ملاقلی پور ایفای نقش در این خصوص را تجربه کرده بودم.

 

وی با بیان اینکه معتقد هستم نقش من در ایستاده در غبار پاداش صبوری ام در عرصه هنر و بازیگری است، افزود: زمانی رسید که احساس کردم ایده ال من در بازیگری و آموخته هایم در دانشگاه با روشی که در انتخاب بازیگران در سینما مغایر و متفاوت است.

بازیگر نقش احمد متوسلیان ادامه داد: خیلی خوشحالم که بعد از مزرعه پدری نقشی ایفا نکردم چرا که مهدویان دنبال چهره غیر آشنا برای فیلمش بود.

 

حجازی فر بیان کرد: در ابتدای کار ایستاده در غبار توسط عوامل این کار به کارگردان مجموعه معرفی شدم که تست گریمی دادم و برای این نقش پذیرفته شدم.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش من این بود که داشته های خودم در عرصه بازیگری را به نحو احسن به اجرا درآورم، گفت: به نظر خودم به عنوان یک مخاطبی که تاکنون ده بار این فیلم را دیده احساس می‌کنم خروجی کار قابل دفاع بوده است.

 

حجازی فر در ادامه خاطرنشان کرد: از روزی که من با تیم قرارداد بستم تا شروع تولید 9 روز بیشتر زمان نبود و این فاصله کم اصلا به من فرصت نداد که بترسم برای کاری که می‌خواهم انجام دهم.

وی با بیان اینکه برای تماشاگر من چهره جدیدی بودم و اگر من را نمی پذیرفت تمام تلاش های تیم تولید از بین می رفت، گفت: سعی من بر این بود که احمد متوسلیان فیلمنامه را بازی کنم.

 

وی ادامه داد: زمانی که در مریوان بودیم من فهمیدم که دارد چه اتفافی می افتد چون که مردم آنجا با من مانند یک فرمانده برخورد می کردند و پشت صحنه هم احمد صدایم می‌زدند.

 

بازیگر نقش احمد متوسلیان با اشاره به اینکه من تمام طول فیلم برداری و پشت صحنه را با حس حاج احمد بودن سپری کردم، گفت: حس شیرینی بود که در برخی کارها بازیگر این شانس را دارد که تجربه کند.

 

حجازی فر با بیان اینکه  خودم شهادت می‌دهم که احمد متوسلیان شخصیتی محبوب در غرب دارد، عنوان کرد: یک روز در روستایی برای رفع خستگی به منزلی رفتیم که دیدم عکسی قدیمی از احمد متوسلیان بر روی دیوار خانه ای زده شده که روزی آن روستا مقر ضد انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه چیزی که احمد متوسلیان را ثبت کرده عطوفت آن در کنار صلابتش بوده است، بیان کرد: به نظر من حاج احمد در پاوه خیلی تند و تیز است ولی در مریوان با تجربه های پاوه شهر را احیا می‌کند و اقداماتی را انجام می‌دهد که اگر امروز برای مردم نمایش دهیم کسی باور نمی‌کند.

 

حجازی تصریح کرد: متاسفانه ما با اقدامات نامناسبی که انجام داده ایم باورهای مردمی را خراب کرده ایم که امروز محبوریم برای نشان دادن چهره یک شهید برخی از اتفاقات را در فیلم نامه نیاوریم.

 

وی با بیان اینکه خیلی خوشحالم که بدون گریم شناخته نمی‌شوم، افزود: خیلی تلاش کردم که حین فیلمبرداری عاشق متوسلیان نشوم چون اگر این حس برقرار می شد من دیگر نمی توانستم بجای حاج احمد واقعی ایفای نقش کنم و کار را تحت تاثیر قرار می‌داد.

 

حجازی با اشاره به اینکه من با احمد متوسلیان خیلی متفاوت هستم، بیان کرد: کارهای ما محصول هنجارها و ناهنجاری های دنیای امروز است و ما بسیار شهید و جانبازان گمنامی داریم که زندگی آنها باور نکردنی است.

 

بازیگر نقش احمد متوسلیان گفت: از روزی که مادر حاج احمد را دیدم در نگاه ایشان چیزی را دیدم که احساس کردم پر از محبت بود و بیشتر به این فکر می‌کنم که چه اتفاقی افتاده و خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از صحنه ها من بجای خودم بازی کردم، افزود: احساس می‌کنم مردم این نوع بازی را بیشتر پذیرفته اند.

 

حجازی فر با بیان اینکه با دیدن صحنه شهادت محسن وزوایی خیلی غمگین می شوم، گفت: در صحنه ای دیگر نیز دیالوگی داریم که می‌گویند همه ما داریم زندگی می‌کنیم ولی مادر حساس است و منتظر، احساس می‌کنم همه روح فیلم در این صحنه است.

 

وی ادامه داد: هم اکنون بیشتر از هر چیزی سرنوشت احمد متوسلیان برایم مهم است. در اکران خصوصی که برای خانواده حاج احمد گذاشته بودیم خیلی حس خوبی داشتم که مادرشان برای ما دعا می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه ایستاده در غبار چند اتفاق خوب را رقم زده است، اضافه کرد: در حوزه فیلم دفاع مقدس و سینما این فیلم از یک نوع ژانر جنگی دنیا تبعیت کرده است و در شخصیت پردازی از یک فرمول کلاسیک استفاده کرده است.

 

این بازیگر سینما و تئاتر تصریح کرد: من و تعداد بسیاری از کسانی که در بدنه حرفه ای تئاتر کار می‌کنند چند سال قبل در حوزه تئاتر دفاع مقدس فعال بودیم که مدیریت نامناسب برخی از دوستان، آن تیم را از هم جدا کرد و امروز هر چه تلاش می‌کنند دیگر نمی توانند آن افراد را در حوزه دفاع مقدس به دور هم جمع کنند.

 

وی با بیان اینکه نوع نگاه مدیران به خلق آثاری چون ایستاده در غبار بسیار حائز اهمیت است، گفت: حال که این اتفاق خوب افتاده است امیدوارم آغاز راهی باشد که بتوانیم مخصوصا در حوزه دفاع مقدس شاهد تولیدات با کیفیت همراه با ایده های جدید باشیم.

 

حجازی‌فر با اشاره به اینکه در این حوزه ها خود افراد مهم بودند نه ایده ها، بیان داشت: متاسفانه برای مسئولین مهم نبود که کسانی که می‌خواهند مورد تقدیر قرار دهند آیا دارای ایده هستند یا نه؟ و اینکه عنوان دفاع مقدس برای برخی سفره ای شده بود تا از این راه امرار معاش کنند یعنی تبدیل شدن به یک دور باطل و تکراری.

وی با بیان اینکه باید ببینیم که چه اتفاقی می افتد که وقتی آخرین روزهای زمستان یا کتاب هایی مانند دا و...به مخاطب عرضه می‌شود اینگونه استقبال می‌کنند، اضافه کرد: ما اگر درست بتوانیم حرف بزنیم  و ارزش ها و آرمان هایی که باور اعتقادی مردم هستند را تخریب نکنیم خواهیم دید که همه جور آدم خواهان آثار ما می شوند.

 

بازیگر نقش احمد متوسلیان در فیلم سینمایی ایستاده در غبار ادامه داد: متاسفانه ما دغدغه کار در عرصه فرهنگ و هنر را نداریم و بجای مسلط بودن به مخاطب شناسی و اتفاقات روز، نگاه های دیگری را درگیر کار می‌کنیم.

 

حجازی فر با بیان اینکه بعد از 4 دهه از انقلاب اسلامی هنوز نمی‌دانیم که از هنر دفاع مقدس چه  می‌خواهیم، افزود: امروز بیشتر از هر چیز به ایده هایی نابی که دفاع مقدس را به نسل جدید معرفی کند نیازمندیم.

 

وی در انتها خاطر نشان کرد: خیلی دوست دارم پس از بازگشت احمد متوسلیان دو صحنه را ببینم.یکی نگاه چشم حاجی به شهر را در لحظه‌ای که در ماشین نشسته که چگونه پس از این همه سال به پیرامون خود می‌نگرد و دیگری لحظه دیدار احمد متوسلیان با مادرش است.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان