آخرین اخبار

9. تير 1396 - 12:09   |   کد مطلب: 29279
عکس نوشت؛ بازار چاپ هم به تسخیر چینی ها گرفتار می شود؟
قرآن چاپ چین هم رسید!
نفوذ چینی ها در کالاهای چاپی به قدری است که قرآن و نهج البلاغه نیز در آن کشور چاپ و در بازار ایران عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی  احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافی و چاپ با اشاره به مدت زمان طولانی دریافت مجوز از وزارت بهداشت برای کالای چاپی صادراتی گفته است: این رویه سبب ایجاد شرایط آسان برای چینی ها در بازار ایران و به خطر افتادن صنعت چاپ داخلی شده است. نفوذ چینی ها در کالاهای چاپی به قدری است که قرآن و نهج البلاغه نیز در آن کشور چاپ و در بازار ایران عرضه می شود.

حضور چینی ها در بازارهای مختلف کالاهایی که در کشور تولید می شود، در چند سال اخیر به اقتصاد و واحدهای صنعتی و تولیدی کشور ضربه های سنگینی زده است.سنگ قبرهای چینی، سیر چینی، کفش چینی و بسیاری موارد دیگر.در این زمینه می توانید دیگر گزارش های رودآور را هم بخوانید:

** ضرورت بها دادن به صنایع سنگ ایران در راستای اقتصاد مقاومتی؛

ردپای چینی ها در دیار باقی!/ چینی هایی که به سنگ قبر هم رحم نمی کنند

در آشفته بازاری که واردات کالاهای چینی بازار ایران را قبضه کرده است، چندسالی می شود که سنگ قبرها هم نشان از محصولات چشم بادامی ها دارد، کشوری که با صادارات سنگ های خود به ایران، به سنگ قبرها هم رحم نکرده است.

** جای خالی عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در حمایت از کشاروزان

دل سیر چینی ها، از سیرهای صادراتی به ایران

با وجود آنکه سیر ایرانی، کیفیت عالی، طعم و مزه ویژه ای دارد و جز بهترین انواع سیر حتی در جهان برای طب گیاهی محسوب می شود،، اما چندین سال است، که با واردات بی رویه سیر از چین و اواکراین و عدم حمایت مسئولان از تولیدات داخلی، سیرکاران با مشکلات عمده ای روبرو شده اند.

زنگنه 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان