آخرین اخبار

1. مرداد 1398 - 6:05   |   کد مطلب: 29796
رکود بازار در ساخت و ساز های واحدهای مسکونی و نبود منبع درآمدی مناسب برای اجاره نشین هاو به ویژه عدم نظارت بر افزایش بی رویه اجاره مسکن سبب ساز قیمت های نجومی اجاره بها و نارضایتی های مردمی در این باره شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها با وجود آن که زمان مناسبی برای اجاره نشین ها در راستای یافتن خانه ای به نسبت مناسب و سرپناهی برا خانواده یشان است، اما شاهد نارضایتی های بسیاری از بالا رفتن اجاره مسکن در شهرستان کم درآمدی همچون تویسرکان هستیم.

رکود بازار در ساخت و ساز های واحدهای مسکونی و نبود منبع درآمدی مناسب برای  اجاره نشین هاو به ویژه عدم نظارت بر افزایش بی رویه اجاره مسکن سبب ساز قیمت های نجومی اجاره بها و نارضایتی های مردمی در این باره شده است.

در این باره «امیر سلیمانی»  رئیس اتحادیه مشاورین املاک تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، می گوید: در حالی که متقاضیان مسکن در زمینه اجاره نشینی در شهرستان بالا است اما شاهد هستیم که خانه های استیجاری بسیار کم شده است و هزینه های اجاره بها بسیار، از این رو مستأجرین بالاجبار با هر قیمتی کنار می آیند و سرپناهی برای خود اجاره می کنند.

افزایش 30 تا 40 درصدی اجاره مسکن در سال جاری

وی اظهار کرد: به طور معمول سالانه انتظار می ررفت که 15 تا 20 درصد به اجاره مسکن اضافه شود اما در سال جاری به دلیل نبود نظارت در این حوزه شاهد هستیم که مالکان هرگونه می خواهند رفتار می کنند و حتی در برخی نقاط تویسرکان اجاره مسکن 30 تا 40 درصد سبت به سال گذشته افزایش یافته است.

خلأ قانونی یا عدم نظارت

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تویسرکان افزود: مشاورین املاک دراین باره دخالتی ندارند چرا که صاحبخانه های می گویند که ملک خودمان است و حتی بسیار شده واحدهای مسکونی خود را بالاتر از قیمت تعیین شده مشاورین املاک اجاره می دهند و متأسفانه اینجا مشخص نیست خلاء قانونی دراین زمینه وجود دارد یا عدم نظارت دستگاه های متولی.

اجاره نشین های تویسرکانی درآمدی ندارند گرفتار در افزایش صعودی اجاره مسکن ها شده اند

یکی از بانوان تویسرکانی که دست بر قضا جزء مشاورین املام تویسرکان هم است در این باره به خبرنگار رودآور گفت: شاید روزانه 90 تا 100 متقاضی خانه اجاره ای می آنیدو زمانی که از قیمت های مطلع می شوند دست خالی باز می گردند.

وی اظهار کرد: مبلغ اجاره بسیار است و اجاره نشین های تویسرکانی هم از آن جا که درآمد خاصی ندارند نمی دانند که چگونه روزگارشان را بگذرانند و اجاره خانه را پرداخت کنند.

رکود در بازار ساخت و ساز و خرید و فروش خانه زمینه ساز کاهش خانه های استیجاری شده است

این مشاوره املاک افزود: رکود در بازار ساخت و ساز مسکن و همچنین رکود در بازار خرید و فروش خانه شاید یکی از علل کمبود خانه های استیجاری و به دنبال آن افزایش قیمت های خانه های اجاره ای شده است.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان