آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 8:06   |   کد مطلب: 30387
امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله مدنی فرمودند: "با شهید نمودن یک تن دیگر از ذریّه ی رسول الله (ص) و اولاد روحانی و جسمانی شهید بزرگ امیرالمؤمنین(ع) سند جنایت منحرفان و منافقان به ثبت رسید."

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز 20 شهریور ماه و سی و ششمین شهادت آیت الله مدنی است، او را به عنوان دومین شهید محراب انقلاب می شناسند.

آیت الله شهید مدنی در دهه 30 با دعوت آیت الله آخوند از نجف به قصد همدان برای اولین بار سفر می کند و مدتی را در درده مرادبیگ این شهر سکنی می گزیند و رونقی به حسینه هاو مساجد همدان می دهد.

به طوری که گفته می شود با ارتباط گیری قوی وی با اقشار مختلف مردم از جوانان و بازاریان گرفته تا روحانیون و دانشگاهیان همه و همه ارتباط تنگاتنگ معنوی با وی داشتند.

او که در هر جایی حضورش منشاء خیر و برکت بود زمینه تأسیس مسجد و درمانگاه مهدیه و نیز موسسه دارالایتام مهدیه  را در آن سال ها فراهم کرد، حتی برای مبارزه با باندکداری ربوی طاغوتی رژیم پهلوی دست به تأسیس صندوق قرض الحسنه مهدیه زد.

آگاهی بخشی مردم در زمان طاغوت با برگزاری مراسم های جمعی از جمله دعای ندبه و مراسم های عزاداری برای سید الشهدا بخشی از فعالیت های آیت الله شهید مدنی بود، تاجایی که منزل شخصی وی به نقطه اساسی برای خط دهی انقلاب اسلامی در همدان شناخته می شد.

با توجه به شناخت حضرت امام(ره) از شهید مدنی، از همان ابتدای پیروزی انقلاب او به عنوان نخستین امام جمعه همدان معرفی شد.همدانی ها به دلیل اعتماد بالای خود به شهید مدنی او را که منادی وحدت اجتماعی بود به عنوان منتخب خود برای تدوین قانون اساسی برگزیدند و شهید مدنی حضوری اثربخش در مجلس خبرنگان رهبری ایفا کرد.

او که از تبیین کنندگان منویان امام راحل(ره) در بین مردم به ویژه جوانان بود، در فتنه بنی صدر برای عموم به زیبایی هرچه تمام روشنگری کرد.

شهید مدنی پس از انقلاب برای مدتی برای فروکش کردن غائله شوم تبریز با همراهی مردم آن شهر وارد میدان می شود تا در نهایت این مبارز شجاع و همیشه در خط ولایت، و روحانی سرافراز پس از ده ها سال مبارزه بی امان با ظلم رژیم منحوس پهلوی، در 20شهریور سال 1360، در محراب مقدس نماز جمعه تبریز پس از اقامه نماز جمعه و قبل از اقامه نماز عصر، به دست منافقان کوردل به شهادت می رسد و سجد بر خون می زند.

امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله مدنی فرمودند: "با شهید نمودن یک تن دیگر از ذریّه ی رسول الله (ص) و اولاد روحانی و جسمانی شهید بزرگ امیرالمؤمنین(ع) سند جنایت منحرفان و منافقان به ثبت رسید."

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان