آخرین اخبار

10. بهمن 1396 - 8:34   |   کد مطلب: 32648
با آتش گرفتن کارخانه کارتن و شانه سبز سرکان بر اثر یک جرقه، تمام سرمایه یک تولیدکننده به باد رفت و 25 کارگر بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح روز گذشته به دنبال یک جرقه برق، آتش سوزی بزرگی در کارخانه کارتن و شانه سبز سرکان روی داد و علاوه بر مواد اولیه و انبار برخی از دستگاه های کارخانه نیز در آتش سوخت.

برای مطلع شدن از چند و چون ماجرا، به جاده باباپیرعلی رفتیم، جایی که کارخانه در آنجا وجود دارد و به گفت و گو با مدیر کارخانه نشستیم.

آتش نشانی با تأخیر آمد/کارخانه دود شد

«جعفری» مدیر کارخانه کارتن و شانه سبز سرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: صبح روز دوشنبه هفته جاری، ساعت حوالی چهار صبح بود که اطلاع دادند کارخانه در حال سوختن است، بلافاصله خودم را به محل رساندم، مواد اولیه و انبار در حال سوختن بود و آتش نشانی هنوز نرسیده بود.

وی اظهار کرد: با این وجود با تأخیری یک ساعته رسیدند و ماشین های آتش نشانی شهرهای فرسفج و سرکان هم بعد از آن، اما دیگر کار از کار گذشته بود و کارخانه و تولیدات موجود در آن دود شد و به آسمان رفته بود.

مدیر کارخانه کارتن و شانه سبز سرکان افزود: دو ماشین آتش نشانی هم که آمده بودند آب موجود در مخزنشان تمام شد و مجدد برای پر شدن مخزن رفتند و بازگشتند و این گونه حتی سقف کارخانه هم طعمه حریق شد.

25 کارگر بیکار شدند

جعفری با بیان اینکه چهار ماهی می شود که کارخانه موجود را از صاحب قبلی آن خریداری کرده، کارخانه ای که تعطیل بود و با هزاران مشقت و با وام گرفتن آن را سرپا نگه داشتیم، تصریح کرد: 25 کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند که حال با دود شدن آن، بیکار شدند، بیکار شدن در شهرستان کوچکی همچون تویسرکان که شغل در آن به سختی یافت می شود، یعنی به خطر افتادن معیشت و اقتصاد 25 خانواده با زن و فرزندانشان.

همه طلب خود را می خواهند و ما تولیدکنندگان در مشقت هستیم

وی عنوان کرد: بانک بازپرداخت تسهیلات خود را با سود می خواهد و ادارات خدمات رسان همچون، آب، برق و گاز نیز هزینه خود را طلب می کنند و مهلتی به ما نمی دهند، از آن سو نیز باید جوابگوی اداره مالیات هم باشیم.

مدیر کارخانه کارتن و شانه سبز سرکان ادامه داد: با این وجود و با زمان اندک کاری گرچه کارخانه بیمه نیست، اما در دو ماه گذشته با شرکت های بزرگ ماست و لبنیات برای تولید شانه هایی که ماست های بسته بندی شده را در آن قرار می دهند، قرارداد بستیم، امید به پیشرفت بود اما حالا نمی دانم با این اوضاع و احوال جواب کارگرانم را چه دهم.

مسئولان به دادمان برسند/با چک ها و نقدینگی صفر کارخانه چه کنیم؟!

جعفری با تقاضا و درخواست کمک از مسئولان برای گرفتن مساعدت های لازم، گفت: امیدواریم که مسئولان دست ما کارآفرینان را در این برهه از زمان که دچار گرفتاری شدیم بگیرند، مواد اولیه کارخانه سوخته و هنوز چک های آن که فروشنده در دست دارد، پرداخت نشده است، با سوختن انبار کارخانه نیز محصولی برای فروش نداریم و میزان نقدینگی و سرمایه در گردش ما هم اکنون به صفر رسیده است.

برخی به دنبال تسهیلات میلیاردی برای اشتغالزایی 20 تا 30 نفر هستند، اما ما با 100 میلیون تومان هم می توانیم همین تعداد شغل ایجاد کنیم

وی گفت: به چشم خود دیده و با گوش خود شنیده ام که برخی به دنبال تسهیلات میلیاردی برای ایجاد اشتغال تنها برای 20 تا 30 نفر هستند، در حالی که حتی یک وام 100 میلیون تومانی هم می تواند کارخانه ما را با 25 کارگر سرپا نگاه دارد.

وی از امام جمعه و رییس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان برای حضور در کارخانه نیمه سوخته در راستای همدردی قدردانی و ابراز امیدورای کرد مسئولان ارشد شهرستان برای حمایت از بخش تولید آن هم در شهرستانی که بیکاری موج می زند پای کار بیایند.

من یک کارگر، با سوختن کارخانه نان زن و فرزندم را چگونه تأمین کنم

یکی از کارگران کارخانه نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درمانده از همه جا بریده بریده حرف می زد و نگران، می گفت: حالا چگونه با این دست تنگی و اوضاع و احوال معیشتمان زندگی خود و زن و فرزندم را بچرخانم.

به گزارش رودآور، امید آن که متولیان امر در حمایت از تولید به میدان عمل بیایند و عرصه و سختی روزگار را بر تولیدکنندگان با عدم حمایتشان تنگ نکنند و  این کارخانه با زیربنایی دو هزار و 500 متری را که ظرفیت افزایش کارگر را هم دارد را تنها نگذارند.

لینک در آپارات: دود شدن کارخانه کارتن و شانه سبز سرکان/25 کارگر بیکار شدند+فیلم 

زنگنه 

انتهای پیام/

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان