آخرین اخبار

28. اسفند 1397 - 15:17   |   کد مطلب: 33215
آمار قربانیان چهارشنبه سوری باورنکردنی است،79درصد از قربانیان چهارشنبه سوری را مردان و 21 درصد را زنان تشکیل می دهند و همچنین 26 درصد از آسیب های وارد شده قربانیان مربوط به جوانان بوده و بیشترین تعداد آسیب ها در گروه سنی نوجوانان با 43 درصد ثبت شده است از این رو شاید دیدن مجدد تصاویر قربانیان چهارشنبه قبل از یک عمر پشیمانی واجب باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند روز دیگر تا چهارشنبه پایان سال باقی نمانده است، چهارشنبه سوری یا بهتر است بگوییم چهارشنبه سوزی، چهارشنبه ای که هر لحظه، با اندک کم توجهی یا بی توجهی زمینه ساز یک عمر پشیمانی می شود.

می گویند که "تق تق فشفشه، فاصلمون کم بشه، هیزم و نفت وآتیش، دوست دارم خداییش، غماتو بیار فوتش کن، کینه داری شوتش کن، زردی ازت دور بشه، هر چی میخوای جور بشه"، اما قرار بر این نیست که به بهانه یک جشن و شادی یک عمری زندگی خود و دیگران را به باد دهیم.

آمارهای باورنکردنی از قربانیان چهارشنبه سوری

آمار قربانیان چهارشنبه سوری طبق اطلاعات موجود در خبرگزاری باورنکردنی است، 79 درصد از قربانیان چهارشنبه سوری را مردان و 21 درصد را زنان تشکیل می دهند.
گفته شده که 51 درصد از آسیب های چهارشنبه سوری مربوط به ترقه های سیگاری است و 36 درصد آسیب های دیده شده مربوط به دست است.
همچنین طبق آمارها 26 درصد از آسیب های وارد شده قربانیان مربوط به جوانان بوده و بیشترین تعداد آسیب ها در گروه سنی نوجوانان با 43 درصد ثبت شده است.
باید گفت که طبق همین آمار موجود 23 درصد آسیب های چهارشنبه سوری مربوط به چشم است.
دیدن تصاویرچهارشنبه قبل ازیک عمرپشیمانی واجبه!

هر ساله این آمار و ارقام همراه با تصاویر واقعی از قربانیان چهارشنبه سوری از صدا و سیما پخش می شود و حتی در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی بر این گونه موضوعات توجه ویژه ای می شود، از این رو بر آن شدیم تا در بین مردم رفته و در آستانه چهارشنبه پایانی سال باردیگر تصاویری از قربانیان حوادث چهارشنبه سوری را به اقشار مختلف مردم نشان دهیم و نظر آنان را جویا شویم.
یکی می گفت که تاکنون ترقه نخریده است و اصلا استفاده ای نکرده و دیگری هم می گفت، دوران کودکی آتشی به پا می کردند و ترقه بازی را با دوستان خود از دست نمی دادند.
هیجانی که نفس می گیرد و یک عمر بدبختی
برخی ها با دیدن تصاویر سوختگی ها و قطع شدن دست ها و کور شدن چشم ها مربوط به حوادث چهارشنبه سوری سال های گذشته حالشان بد شد، تا جایی که برای چند لحظه توان حرف زدن نداشتند.
یکی از جوانان هم عنوان کرد، که دوران کودکی و نوجوانی عالمی دارد و اکنون که بزرگتر شده کمتر دست به اقدامات خطرناک می زند، او از هیجانی نفس گیر و بی نتیجه و یک عمر بدبختی که به دنبالش می آید حرف ها به میان می آورد، آنجا که اگر کسی او را آگاه می کرد البته به درستی و دوستانه نه با امر و نهی یک طرفه، شاید هیچ گاه به سراغ ترقه بازی در دوران کودکی نمی رفت.
فردی که قربانی چهارشنبه سوری بود، آتش نشان شد
در این بین آتش نشانی را دیدیم، که با دیدن تصاویر مربوطه یکی یکی آن ها را نگاه کرد، دقایقی زمان برد و بعد آهی کشید و اظهار کرد که دوران نوجوانی در روز چهارشنبه سوری آتشی با دوستان خود به پا می کنند و هر کدام از روی آتش بالا و پایین می پرند و ترقه بازی، که ناگهان آتش به جانش می افتد و دردی سوزناک تمام بدنش را فرا می گیرد.
می گوید از سوخته شدن کامل و مردن نجات یافت، اما هنوز آثار سوختی بر بدنش نمایان است، حالا او این روزها خود صاحب زن و فرزند است و از تلخی آن دوران برای پسرش می گوید و درس عبرت هایی که گرفته و اکنون که شغل آتشنشانی را انتخاب کرده، آن را فرصت مناسبی برای بیان تجربیات سوزناکش به دیگران می داند.
این آتشنشان برای آگاه سازی کودکان، نوجوانان و جوانان با همکاری سایر همکارانش آموزش ها و مهارت های لازم برای "نه گفتن به خرید ترقه" را در فرصت های مختلف ارائه می دهند تا بدین ترتیب با اطلاع رسانی چهارشنبه سوری ها دیگر قربانی نداشته باشد یا به حداقل برسد.
به گزارش رودآور؛ عمده نظر مردم بر آین بود تا خانواده ها و معلمان فرزندان را از خطرات ناشی از بی احتیاطی در چهارشنبه سوری به درستی آگاه سازند و راهکاری برای تخلیه هیجانات آنان و برنامه جایگزین مناسبی به جای "چهارشنبه سوزی" ارائه دهند تا بر اثر یک غفلت یک عمر پشیمانی برای خود و دیگران به وجود نیاورند.
شما خوانندگان خوب رودآور می توانید در صورت باز نشدن فیلم موجود در این خبر آن را در آپارات مشاهده کنید.
دیدن تصاویر قربانیان چهارشنبه قبل ازیک عمرپشیمانی واجبه!
زنگنه 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان