آخرین اخبار

22. آبان 1393 - 15:19   |   کد مطلب: 16671
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی:
توسعه کشور در گرو توجه به روستاها
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی توسعه پایدار کشور را در گروه توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاها دانست و گفت: در حال حاضر بودجه ها و اعتبارات برای تأمین آب شرب بهداشتی و بهسازی روستاها کافی نیست.

به گزارش رودآور صبح امروز معاون عمرانی بنیاد مسکن کشور، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن همدان و رئیس بنیاد مسکن تویسرکان و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی از چهار طرح هادی و بافت با ارزش روستاهای شهرستان تویسرکان بازدید کردند.

طرح هادی و بهسازی روستای مراد‌آباد، روستای اشتران به عنوان یکی از روستاهای منتخب هدف گردشگری و بافت باارزش و نیز روستای گشانی؛ روستایی که برخوردار از بافت بار ارزش و پلکانی است مورد بازدید قرار گرفت.

امروز فاز نخست بهسازی روستای کندر نیز با هزینه ای بالغ بر 410 میلیون تومان افتتاح شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای گشانی از دیگر برنامه های امروز بود.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، در گفت و گو با خبرنگار رودآور درحاشیه بازدید از طرح های بیناد مسکن شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: توجه به وضعیت همه جانبه روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای نظام جموهری اسلامی قابل تقدیر است.

وی افزود: اجرای طرح بهسازی روستاها علاوه بر احیای بافت و توسعه و عمران روستاها و بهبود شرایط و وضعیت اقتصادی و اجتماعی بر مهاجرت معکوس روستائیان نیز تأثیر گذاشته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجموع 96 روستای بالای 50 خانوار شهرستان تویسرکان، طرح هادی در فازهای مختلف در 35 روستا انجام شده است، افزود: 18 روستا آماده آسفالت و نیز 14 روستا دیگر برای اجرای طرح هادی در دست اقدام است.

مفتح هزینه بهسازی و اجرای طرح هادی فاز یک روستای کندر را 410  میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه بهسازی در این روستا سبب ماندگاری در روستاها و مهاجرت معکوس شده است.

ضرورت تأمین اعتبارات مالی لازم برای بهبود وضعیت آب شرب و بهسازی روستاها

وی با بیان اینکه ارائه خدمات زیرساختی مناسب برای توسعه پایدار روستاها و در نتیجه توسعه پایدار کشور یک اصل است و رشد و آبادانی را به همراه دارد، افزود: باید مجلس و دولت توجه بیشتری در راستای تأمین اعتبارات لازم برای تأمین آب شرب بهداشتی و بهسازی روستاها داشته باشند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با اشاره به کمبود بودجه برای تأمین آب شرب بهداشتی و بهسازی روستاها، بر توجه ویژه دولت برای امر بهسازی روستاها در اختصاص بودجه تأکید و به پیگیری جدی خود در مجلس برای محقق شدن این امر اشاره کرد.انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان