آخرین اخبار

23. آبان 1393 - 17:03   |   کد مطلب: 16674
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان خبر داد:
جوان کتابخوان تویسرکاني برگزیده کشوری شد
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان گفت: رضا شمس اللهی عضو جوان کتابخانه شهید صدوقی تویسرکان برگزیده کشوری شد.

زری بیات در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: هدف ما در حقیقت تحقق منویلت مقم معظم رهبری در زمینه کتابخوانی است.

وی افزود: امسال با توجه به همزمانی بیست و دومین دوره دوره هفته کتاب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، برنامه های ویژه ای در کتابخانه های عمومی برگزار می شود که می توان به نقد کتاب سقای آب و ادب و رد پای خورشید و نیز برگزاری مسابقه آنلاین کتابخوانی از کتاب درسی که حسین (ع) به انسان ها آموخت اشاره کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه از 24 آبان تا 30 آبان به نام هفته کتاب نامگذاری شده است، افزود: هفته کتاب زمینه ای را فراهم می سازد تا اقشار مختلف جامعه به اهمیت کتاب و فرهنگ مطالعه در کشور آشنا شوند چرا که یکی از مهمترین نمادهای رشد فرهنگی در هر کشوری، آمار و شمارگان کتاب و میزان مطالعه آزاد افراد آن جامعه است.

بیات با تأکید بر این مسئله که کتابخانه نیاز امروز و فردای ماست، اظهار داشت: بی توجهی به کتاب و کتابخوانی بزرگترین معضل و دغدغه جامعه بشری است. 

وی ابراز کرد: فرهنگ مطالعه باید در بین جوانان گسترش پیدا کند و یکی از راه های فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزایش تعداد کتاخانه ها و انتشار بیشتر کتاب های مفید و وجود برنامه های جدی فرهنگی همچون هفته کتاب است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه رضا شمس اللهی عضو جوان کتابخانه شهید صدوقی تویسرکان به عنوان برگزیده کشوری در سال جاری شناخته شده است، عنوان کرد: از کتابخوان برتر کشوری در هفته کتاب به صورت ویژه در همدان و تهران تجلیل خواهد شد.

بیات همچنین ضمن تشریح برنامه های هفته کتاب گفت: به دلیل اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان در هفته کتاب برنامه هایی جهت بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی شهرستان در نظر گرفته شده و عضویت دانش آموزان به صورت رایگان خواهد بود.

وی دیدار با امام جمعه تویسرکان، تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، افتتاح ششمین کتابخانه تویسرکان و برگزاری نمایشگاه، افتتاح ایستگاه مطالعه در اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج)، برگزاری جلسات نقد و مسابقه آنلاین کتابخوانی را برخی از برنامه های شاخص هفته کتاب در این شهرستان برشمرد.

اتنهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان