آخرین اخبار

26. آبان 1393 - 13:20   |   کد مطلب: 16757
کتاب "هزار مثل در گویش‌های تویسرکان" به نویسندگی ابراهیم طاهرزاده در سالن اجتماعات کتابخانه میررضی آرتیمانی تویسرکان نقد شد.

به گزارش رودآور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتاب "هزار مثل در گویش‌های تویسرکان" به نویسندگی ابراهیم طاهرزاده توسط علیرضا سوری کارشناس حوزه کتاب و با حضور تنی چند از مسئولان و فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی تویسرکان در سالن اجتماعات کتابخانه رضی آرتیمانی تویسرکان نقد شد.

علیرضا سوری کارشناس حوزه کتاب در تویسرکان پس از ارائه مختصری درباره کتاب "هزار مثل در گویش‌های تویسرکان"، اظهار کرد: نقد را می توان به دو دسته نقد مثبت و نقد منفی تقسیم کرد.

وی تصریح کرد: بی تردید نقد کتاب می تواند نویسندگان را با نقاط قوت و ضعف آثارشان آشنا سازد.

این کارشناس امور حوزه فرهنگ با بیان اینکه کتاب "هزار مثل در گویش‌های تویسرکان" هایی در راستای انتقال فرهنگ به نسل آینده و مقابله با تهاجمات فرهنگی و نیز در به یادآوری، تقویت و غنی سازی  گویش‌های محلی اثری درخور تحسین است.

سوری از نویسنده کتاب به دلیل دقت بالا در جمع آوری و تدوین ضرب‌المثل‌های تویسرکانی و نیز املای صحیح لغات تشکر و قدردانی کرد و افزود: دراین کتاب از آوردن ضرب مثل هایی با محتوای نفرین و کجروری دوری شده است و این مطلب نشان از روحیه وحدت بخشی نویسنده دارد.

وی افزود: از محاسن اثر، ذکر نکات دستوری، شاهد مثال های زیبا و جذاب و در ضمن مفاهیم کنایی که در ضمن تشریح ضرب المثل‌ها آورده و بسیار متقن و محکم استفاده شده و توانسته داشته‌های فرهنگی شهر تویسرکان را با بیانی شیوا و شیرین ذکر کند.

ابراهیم طاهرزاده نویسنده کتاب "هزار مثل در گویش‌های تویسرکان" نیز با بیان اینکه برای جمع آوری ضرب مثل ها از اهالی روستاهای تویسرکان نیز یاری گرفته شد، اظهار کرد: در حقیقت این کتاب متعلق به مردم شریف شهرستان تویسرکان است که با گشاده رویی ضرب المثل ها را برای ما بیان کردند.

وی از درج  90 درصد ضرب‌المثل‌های تویسرکان در این کتاب خبر داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان