آخرین اخبار

28. آبان 1393 - 8:05   |   کد مطلب: 16773
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان:
بهبودیافتگان پیشگام امر به معروف در زمینه ترک اعتیاد شوند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان با بیان اینکه بهبودیافتگان از پیشگامان امر به معروف و نهی از منکر در زمینه اعتیاد شوند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد در کنار دولت قدم‌هایی را در امر مبارزه با مواد مخدر بردارند.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، عبدالحسین مرادی امروز در همایش مدیران مراکز درمان غیردارویی اعتیاد و بهبود یافتگان استان همدان با بیان اینکه مبارزه با پدیده مواد مخدر یک جهاد در راه پیشرفت کشور است، اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر حفظ و صیانت انسان‌ها است تا کرامت انسانی جایگاه خود را داشته باشد.

وی افزود: زیر بنای توسعه اقتصادی نیروی انسانی است و موادمخدر خسارت‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را بر کشور وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان تصریح کرد: بهبود یافتگان از اعتیاد با تداوم وضعیت سلامت باید یک منبع درآمد و اشتغال مناسبی داشته باشند بر این اساس دولت در امر اشتغال بهبودیافتگان حرفه‌آموزی آنها را در دستور کار دارد تا افراد براساس علاقه و مهارت نسبی که دارند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت حرفه‌ای کسب کنند.

وی گفت: در این راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این آمادگی را دارد که فضا و امکانات لازم را در اختیار بهبودیافتگان قرار دهد تا بنا بر حرفه خود علاوه بر تأمین معیشت زندگی خود برای توسعه کشور قدم بردارند.

مرادی ابراز کرد: بهبودیافتگان از اعتیاد باید با تکیه بر رویحه خودباوری و اعتماد به نفس افرادی که در معرض خطر هستند را به مسیر درست هدایت کنند و اجازه ندهید که تحت تدثیر پدیده شوم مواد مخدر قرار بگیرند.

وی افزود: قاچاقچیان موادمخدر به دنبال سودآوری خود هستند به طوری که یکی از تجارت‌های غیرقانونی پر سود بعد از نفت و اسلحه بحث موادمخدر است و در این راستا به دنبال برنامه‌ریزی برای گرفتار کردن مخاطبان بیشتری هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه 25 درصد قتل‌ها ناشی از پدیده شوم مواد مخدر است، عنوان کرد: 71 درصد از جرائم در حوزه مواد مخدر است و همچنین 71 درصد از زندانیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با پدیده شوم موادمخدر گرفتار هستند.

وی بیان کرد: دولت قدم‌هایی را در امر مبارزه با مواد مخدر برداشته است و باید مشارکت همه جانبه انجام گیرد تا فعالیت‌ها و مقابله‌ها نتیجه بخش شود که در این بین نقش سازمان‌های مردم نهاد پر رنگ‌تر است.

مرادی با بیان اینکه بهبودیافتگان از پیشگامان امر به معروف و نهی از منکر شوند، گفت: 154 مرکز درمان سرپایی، 8 مرکز کاهش آسیب و بیش از 200 مرکز درمانی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر در سطح استان همدان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش در امر مبارزه با موادمخدر امری جدی است، افزود: تشکل‌های مردم نهاد فعال در عرصه پیشگیری از اعتیاد باید با استانداردسازی برنامه‌های خود را تدوین کنند چرا که در امر مبارزه با موادمخدر کار فرهنگی، توسعه مشارکت‌ها و آموزش اثربخش است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان