آخرین اخبار

29. آبان 1393 - 23:17   |   کد مطلب: 16801
سرپرست جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: حجم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در تویسرکان چهار هزار و 500 هکتار است.

به گزارش رودآور، مسعود اکبری در دیدار بسیجیان نخبه تویسرکان با امام جمعه این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان تویسرکان تاکنون 55 کیلومتر خط انتقال آب از طریق لوله گذاری اجرا شده که ظرفیت انتقال آب را تا 90 درصد افزایش داده است.
سرپرست جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اجرای آبیاری تحت فشار در چهار هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تویسرکان که قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند، افزود: راندمان آبیاری نسبت به قبل از انتقال آب به صورت سنتی در حدود 90 درصد بالا رفته است.
اکبری با بیان اینکه در حال حاضر با10 درصد از آب موجود در آبیاری مکانیزه نسبت به آبیاری سنتی می توان همان مقدار هکتار را آبیاری کرد، گفت: برای بالا بردن راندمان انتقال آب، از آبیاری تحت فشار با به کارگیری از لوله گذاری و کانال های آب استفاده می شود.
وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال های اخیر و نیز توجه به برنامه ریزی در صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد: عدم توجه به روش‌های جدید آبیاری و اتکا به شیوه سنتی به ویژه در زمان خشکسالی به کشاورزان آسیب وارد می‌کند.
سرپرست جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه امنیت غذایی هر کشور تضمین کننده امنیت آن کشور است، ضمن ضروری دانستن مکانیزه شدن کشاورزی شهرستان، ابراز کرد: امر و به معروف و نهی از منکر منحصر به امور اخلاقی نیست بلکه با توجه به شرایط ویژه کم آبی در منطقه، بهره‌برداری غیر اصولی، اسراف و عدم رعایت الگوی مصرف یک منکر است.

وی تصریح کرد: تشویق و ترغیب کشاورزان به فراگیری استفاده بهینه از آب و بهره گیری از امکانات مکانیزه شدن امور کشاورزی معروفی است که با انجام آن که می توان در توسعه کشور اثربخش باشیم.

به گزارش رودآور در شهرستان تویسرکان بیش از 53 هکتار ارضای کشاورزی و باغی وجود دارد که هشت هزار و 500 هکتار آن سطح زیر کشت باغات است و بیش از 13 هزار خانوار در این شهرستان بهره بردار بخش کشاورزی هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان