آخرین اخبار

2. آذر 1393 - 22:35   |   کد مطلب: 16828
رییس هیات ورزش سه گانه استان همدان گفت: مشکلات مالی و نبود حامی مالی دغدغه اصلی این رشته ورزشی در همدان است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا علی وحدتی افزود: ورزش سه گانه درآمد زا نیست و باوجود برخورداری از قهرمانان ملی و بین المللی یکی از عمده مشکلات ما کمبود بودجه است.

وی اضافه کرد: این ورزش نزد ورزشکاران و ورزش دوستان شناخته شده نیست و این مساله باعث شد تا حامیان مالی جذب این ورزش نشوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 150 ورزشکار در همدان به ورزش سه گانه مشغول هستند، البته استقبال آقایان در این ورزش بیشتر بوده است.

وحدتی گفت: همدان به خاطر کوهستانی بودن و همچنین داشتن ظرفیت بالای ورزشکاران در ورزش سه گانه مستعد است و نفراتی نظیر 'سلمان تیموری' هم اکنون با عضویت در اردوی تیم ملی توانسته در مسابقات مختلف بین المللی حایز رتبه های برتر شود.

وی افزود: با توجه به روند روبه رشد ورزش سه گانه در استان همدان انتظار داریم رسانه ها در معرفی این ورزش با ما کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حرف اول در این رشته را شنا می زند بدون تردید استانهای ساحلی باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند، اما مناطق کوهستانی در ایران پیشرفت های بیشتری داشته اند و همدان هم از این قاعده مستثنی نیست و یکی از قطب های این رشته ورزشی محسوب می شود.

وی در تشریح چگونگی پرداختن به ورزش سه گانه گفت: این رشته متشکل از سه رشته ورزشی شنا، دومیدانی و دوچرخه سواری جاده است و به دلیل سختی فعالیت در این ورزش، برخی ورزشکاران آن را مردان آهنین می نامند.

وی یادآور شد: در مسابقات رسمی این رشته، ورزشکاران باید هزار و 500 متر شنا کنند، 10 کیلومتر دوندگی کنند و در نهایت هم مسافت 40 کیلوتری را در جاده با دوچرخه طی کنند.

همدان با داشتن قهرمانان ملی یکی از قطب های اصلی ورزش سه گانه کشور به شمار می رود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان