آخرین اخبار

4. آذر 1393 - 23:27   |   کد مطلب: 16849
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان:
۵۶۴ گلزار شهدای استان همدان ساماندهی شده است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بسته شدن پرونده ساماندهی گلزارهای شهدا در استان همدان را منوط به تخصیص اعتبار ۲ میلیارد تومانی دانست و گفت: ۵۶۴ گلزار شهدای استان همدان ساماندهی شده است.

به گزارش رودآور   به نقل ازتسنیم، ناصر عارف پیش از ظهر امروز در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان همدان با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج فرهنگی است که شامل تلاش، ایثارگری، فداکاری و از خود گذشتگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج از ابداعات و روشنفکری‌های امام راحل بوده است، گفت: در دوره‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس شاهد تلاش و فداکاری‎های بسیج بوده‌ایم.

عارف تصریح کرد: بسیج در رفع و دفع فتنه‌ها، کارشکنی‎ها و تجاوزها در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نقس بسیار مهم و تاثیرگذار داشته و به خوبی توانسته امسال مدیریت جهادی را عملیاتی کند.

وی عنوان کرد: در استان همدان هفت هزار و 375 مزار شهید در 688 گلزار شهدای روستایی و شهری وجود دارد که 6 هزار و 673 مزار با 564 گلزار از سال 83 تاکنون ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه ساماندهی 427 مزار با 22 گلزار شهدا در دست اقدام است، بیان کرد: 102 گلزار با 275 مزار شهید در استان همدان ساماندهی نشده است.

عارف بیان کرد: 551 مزار در استان همدان نیازمند ساماندهی است که برای اجرای عملیات اجرایی این تعداد به اعتبار افزون بر دو میلیارد تومانی نیاز است.

وی تصریح کرد: از کل گلزار و مزار شهید در استان، 44 گلزار با چهار هزار و 397 مزار شهری بوده که 40 گلزار با چهار هزار و 19 مزار از ابتدای آغاز عملیات ساماندهی تاکنون ساماندهی شده است.

عارف با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی دو گلزار با 396 مزار در مناطق شهری در دست اقدام است، عنوان کرد: ساماندهی دو گلزار با 9 شهید در استان همدان باقی مانده که آن نیز در شهرستان نهاوند است.

وی از وجود 644 گلزار با دو هزار و 978 مزار شهید در مناطق روستایی خبر داد و گفت: 524 گلزار شهدا با دو هزار و 654 مزار ساماندهی شده و ساماندهی 20 گلزار با 58 مزار شهید باقی مانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بیان کرد: عملیات ساماندهی 100 گلزار شهدای روستایی با 266 مزار باقی مانده و این تعداد در شهرستان‎های ملایر، نهاوند، تویسرکان، فامنین و بهار است.

عارف از وجود 461 شهید مفقودالاثر در استان همدان خبر داد و گفت: خانواده‎های این شهدا درخواست ساخت المان برای شهدای خود داشته‌اند که اکنون 213 شهید المان ایجاد شده و یادمان 248 شهید مفقودالاثر ساخته نشده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در استان همدان از سال 83 آغاز شده است، تصریح کرد: از ابتدای آغاز عملیات ساماندهی گلزار شهدا 14 میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافته است.

عارف عنوان کرد: از محل منابع استانی 11 میلیارد و 440 میلیون تومان، از محل اعتبارات ملی یک میلیارد و 770 میلیون تومان و از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها 859 میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدا در همدان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه از سال 93 بنیاد شهید به عنوان دستگاه‌ اجرایی ساماندهی گلزار شهدا انتخاب شده است، گفت: از این رو مبلغ 586 میلیون تومان مبالده موافق‌نامه صورت گرفته که تاکنون 219 میلیون تومان اعتبار به بنیاد شهید تخصیص یافته است.

عارف تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان توانسته سرانه ساماندهی مزار شهدا که قبلا توسط بنیاد مسکن و بسیج سازندگی با مبلغ میانیگن پنج میلیون تومان اجرا می‌شد، دو میلیون تومان کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات تخصیص یافته امکان ساماندهی 62 مزار شهید وجود داشت، گفت: عملیات ساماندهی 90 مزار از محل اعتبارات سال 93 آغاز شده که 32 مزار ساماندهی شده و مابقی در حال ساماندهی است.

انتهای پیام

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان