آخرین اخبار

6. آذر 1393 - 22:45   |   کد مطلب: 16860
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيج كه امام راحل بزرگوار تأسيس نمود امروز نيروي سازمان يافته و قدرت ملي در همه عرصه ها و نماد مردم سالاري ديني است.

به گزارش رودآور به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج،  امروز وقتي به دستاوردهاي شگفت انگيز بسيج در كوتاه مدت در همه عرصه ها مي نگريم، متوجه مي شويم اين محصول عشق بسيجيان به جهاد در ركاب ولايت است و اگر ما ارزشها و توانايي هاي اين نيروي پايان ناپذير افسانه اي را بشناسيم و درست بهره گيريم، از بسيج ده ها و صدها برابر اين ساخته است. 

ساعاتي قبل اعضاي مجمع عالي بسيج كه از نخبگان و خبرگان برتر مجامع و شوراهاي شهرستاني و استاني بسيج هستند، با مقام معظم ولايت ديدار داشتند و از رهنمودهاي ارزشمند ايشان بهره مند شدند. در اين ديدار جمع حاضر به نمايندگي از همه بسيجيان بار ديگر با امام خود تجديد ميثاق كردند و با شعارهاي خود بر پايمردي و ايستادگي بر آرمان هاي نظام اسلامي و انقلاب تأكيد كردند. 

سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين قبل از آغاز فرمايشات مقام معظم رهبري، متن گزارشي را قرائت نمودند كه مشروح آن در زير آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد الله رب العالمين و صلي اله علي سيدنا و نبينا ابالقاسم محمد و علي اهل بيته الطاهرين، السلام عليك يا اباعبدالله

زبانم قاصر است از اينكه بتوانم مراتب اخلاص خيل بسيجيان را كه همه جا با اشك شوق ديدار طلب مي كنند و از ما مي خواهند سلامشان را برسانيم و آمادگي شان را اعلام كنيم، محضرتان عرض كنم فقط يك كلمه با همان ادبي كه آنها دوست دارند عرض مي كنم آقا جان سلام، فرمان بده تا جان و سر بدهيم .

همين عشق و شور است كه غوغا كرده و در هر ميداني بسيج وارد مي شود نتايج معجزه آسا بدنبال دارد .

امروز وقتي به دستاوردهاي شگفت انگيز بسيج در مدت كوتاه در عرصه هاي جهاد فرهنگي، اقتصادي، علمي، سازندگي، رزمي، ورزشي و نقش آفريني در عرصه تعالي زنان و خانواده  مي نگريم و با سايرين مقايسه مي كنيم در نظر اول ذوق زده مي شويم و فكر مي كنيم اين نتيجه مديريت جهادي ماست. حال آنكه وقتي عميق مي شويم مي بينيم نه اين محصول عشق بسيجيان به جهاد در ركاب ولايت است و اگر ما ارزش ها و توانايي هاي اين نيروي پايان ناپذير افسانه اي را بشناسيم و درست بهره گيريم، از بسيج دهها و صدها برابر اين ساخته است.

با شروع جنگ و اشاره ولايت، بسيجي ها به جبهه ريختند با كمترين امكانات و دستهاي خالي دشمن را متوقف كردند و بعد با شبيخون ها نقاط آسيب پذير دشمن را نشان دادند. نيروي مسلح ما كه از عمليات كلاسيك نتيجه نگرفته بود، با هوشمندي اين ظرفيت را شناسايي كرد، آنرا سازمان داد، آموزش داد و تجهيز كرد و همان شيوه رزم ابداعي را تا پايان جنگ آئين رزم خود قرار داد و آن فتوحات عظيم را آفريد .

امروز هم با تهاجم فرهنگي دشمن و اشاره ولايت، بسيجيان عظيم ترين عمليات فرهنگي كشور را رقم زدند.

در مقابل تهاجم اقتصادي فرمان اقتصاد مقاومتي داديد، بسيجي ها به ميدان آمدند و با همان امكانات كم، با كشف راه حل هاي غلبه، همزمان بر دو معضل ركود و تورم، عملاً ثابت كردند توسعه  توليد و رشد اقتصادي در شديد ترين شرايط تحريم هم ممكن است .

اگر مديريت فرهنگي و اقتصادي كشور هم مثل فرماندهان نظامي هوشمندانه اين ظرفيت عظيم رابكارگيرد و از آيين ابداعي آنها الهام بگيرد، فتح المبين و بيت المقدس  و والفجر در عرصه اقتصاد و فرهنگ هم قابل تكرار است و ما براي تقديم چنين خدمتي به دولت محترم و ملت عزيزمان لحظه شماري مي كنيم.

فرموديد تشكل بسيج بايد ده ها ميليوني باشد .

تشكلي با اين گستردگي با فكر يك ستاد معمولي چند صد و  حتي چند هزار نفره رنگ واقعيت به خود نمي گيرد.اداره و راهبري چنين مجموعه اي عظيم نيازمند مشاركت و همفكري گسترده نخبگان و سرآمدان آن است. وجود جمع كثيري از نخبگان، متخصصان و صاحبنظران متعهد بسيجي در اين تشكل الهي نعمتي بزرگ و فرصتي استثنايي براي عملي كردن اين مشاركت و همفكري در قالب مجامع بسيج است.

مجامع بسيج در شهرستان متشكل از شوراي بسيج اقشار همان شهرستان راه اندازي شد و 3 سال است كه دستاوردها و نتايج مثبت فراواني براي بسيج شهرستان ها داشته است. در ادامه آن مجامع استاني با همان تركيب در سطح استان بيش از يكسال است كه راه اندازي شده است .

آثار مثبت تشكيل مجامع بسيج استانها و شهرستانها و مجامع عالي هر قشر طي سال هاي گذشته، كارايي اين مجامع را در هم گرايي و هم افزايي توان نيروهاي انقلاب نشان داد.

لذا امروز ما شاهد تشكيل مجمع عالي اقشار بسيج مستضعفين با همان هدف در ابعاد ملي هستيم و اين مجمع كه امروز شرفياب شده است با حضور روساي مجامع شهرستانها، شوراي منتخب مجامع استانها و شوراي مركزي اقشار و اعضاي كميسيون هاي تخصصي بسيج تلاش مي كند، با تبيين مواضع و جهت گيري اساسي بسيجيان در عرصه انقلاب اسلامي و ايجاد وحدت نظر در سياست ها و راهبردهاي سازماني راههاي تحقق هر چه بهتر تدابير ولايت و پيشرفت هرچه سريع تر انقلاب اسلامي در مسير آرمانها را هموار سازد.

متن نهايي بيانيه اولين نشست مجمع كه حاصل نظرات كميسيون ها و اظهار نظر مكتوب و شفاهي اعضاء در صحن مجمع است ان شاءالله تقديم خواهد شد.

بسيج كه امام راحل بزرگوار تأسيس نمود  امروز نيروي سازمان يافته و قدرت ملي در همه عرصه ها و نماد مردم سالاري ديني است .

همانگونه كه در انتخابات اخير آمريكا نيز شاهد بوديم در شرايطي كه در كشورهاي مدعي دمكراسي مردم چنان به رژيم ها بي اعتمادند كه حتي پاي صندوق هاي راي حاضر نمي شوند، در نظام مردم سالاري ديني ميليون ها جوان پرشور نه فقط براي نقش آفريني سياسي و اجتماعي بلكه براي خون دادن براي نظام شان صف كشيده اند. امروزه ما با انبوه درخواست هاي جوانان بسيجي براي اعزام به غزه و عراق و سوريه مواجه هستيم و وقتي به آنها مي گوييم نياز نيست، آنجا نيروهاي بومي خودشان كم نيستند با دلخوري از ما جدا مي شوند اينها شعار نيست در عمل هم همينطور است

آخرين شهيد بسيجي كه دو ماه پيش در نقطه صفر مرزي سراوان، شهادت طلبانه در مقابل تروريست هاي آمريكايي كه از آن سوي مرز حمله ور شده بودند، ايستادگي كرده و آنها را شكست داد و خود شهيد شد، بسيجي اهل سنت محمد درزاده است و اين نشان مي دهد كه نه تنها توطئه دشمن براي دور كردن جوانان از تفكر بسيجي و جهادي به شكست انجاميده، بلكه توطئه آمريكا در تجهيز و سازماندهي تروريست هاي تكفيري براي تفرقه بين مسلمانان هم به جايي نخواهد رسيد.

در كشور، سرداران قهرمان دفاع مقدس كم نداريم، اما از ميان آنها جوانان بسيجي فقط عكس حاج قاسم را روي سينه مي زنند و مدالهاي بين المللي ورزشي و علمي خود را تقديم او مي كنند، اين يك پيام صريح است كه جوان ايراني امروز شور آزادي قدس را در سر دارد .

دشمن اگر تصور مي كند با مذاكرات فرسايشي مي تواند ملت ايران را تسليم كند، كور خوانده است، تا زمانيكه خداي بزرگ رژيم منحوس آمريكا و اشغالگران قدس را به همانجا كه شاه ملعون، كودتاچيان، صدام و كمونيزم رفتند، نفرستد، ملت بسيجي ايران دست از مبارزه نخواهد كشيد.

با تشكر از اينكه يكبار ديگر فرصت شرفيابي و فيض جويي عطا فرموديد .

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان