آخرین اخبار

12. آذر 1393 - 23:22   |   کد مطلب: 16933
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان همدان:
قیمت‎های جدید نان در همدان از امروز اجرایی می‎شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از اجرایی شدن قیمت‎های جدید انواع نان در همدان خبر داد و گفت: اکیپ نظارتی ویژه بر نانوایی‎ها در استان همدان تشکیل شده است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، حمیدرضا متین با اشاره به ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت انواع نان توسط دولت اظهار داشت: قیمت نان براساس ابلاغ بخشنامه دولت باید افزایش 30 درصدی داشته باشد اما تغییراتی در شکل افزایش آن در همدان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان باید با افزایش کیفیت نان همراه باشد، گفت: در دو روز گذشته جلساتی با اتحادیه‌های نانوایان در شهرستان‎های استان از جمله همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد برگزار شده که نتایج آن در قیمتگذاری نان اعمال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: از امروز سنگک با وزن خشک 500 گرم 600 تومان به فروش می‌‏رسد که قیمت سنگک با وزن 450 گرم در گذشته 400 تومان بود.

وی درباره قیمت نان لواش نیز گفت: قیمت لواش که مصرف عمده مردم را شامل می‌‏شود 175 تومان به ازای 180 گرم وزن خشک است که در گذشته نان لواش با وزن 170 گرم 125 تومان فروخته می‎شد.

متین درباره قیمت نان بربری، تافتون و فانتزی نیز گفت: این نانوایی‎ها آزادپز محسوب می‎شوند و دولت نمی‌‏تواند در تعیین قیمت نان آنها ورود پیدا کند ولی نظارت لازم را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه این نانوایی‎ها مشمول افزایش قیمت 30 درصدی در ابلاغیه دولت نمی‌شوند، گفت: قیمت نان در این نانوایی‎ها براساس وزن و کیفیت آرد مورد استفاده تعیین می‏‌شود.

متین تصریح کرد: قیمت در این نانوایی‎ها با حضور کارشناسانی از استانداری، شرکت غله، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان تعیین می‏‌شود که این نهادها نقش نظارتی دارند.

وی عنوان کرد: کمیته‎ای متشکل از کارشناسان استانداری همدان، تعزیرات حکومتی، اتحادیه نانوایان و سازمان صنعت و معدن برای نظارت بر کیفیت پخت نان در نانوایی‎ها تشکیل شده و تا دو ماه به صورت ویژه به کار نظارتی می‎پردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: این افزایش قیمت تاثیری در یارانه دریافتی خانوار نداشته و همچون گذشته یارانه نان به مردم پرداخت می‏‌شود. 

انتهای پیام

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان