آخرین اخبار

18. آذر 1393 - 10:34   |   کد مطلب: 16978
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد
اخد مجوز دو رشته PHD در دانشگاه علوم پزشکی همدان
در این روز طی درگیری که به دلیل مخالفت با سفر معاون رئیس جمهوری امریکا به ایران پس از کودتای 28 مرداد 32 روی داد سه تن از دانشجویان آگاه و پیشرو به دست مزدوران رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند | فعالیت دانشگاه‌های متعدد از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است به طوری که رشد جهش‌وار و قابل توجهی پیدا کردند.

به گزارش رودآور به نقل از همدان پرس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از اخذ مجوز دو رشته PHD انگل‌شناسی و پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

حبیب‌الله موسوی‌بهار در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 16 آذر روز انعقاد نطفه قیام و خیزش برای سرنگونی طاغوت بود، اظهار کرد: در این روز طی درگیری که به دلیل مخالفت با سفر معاون رئیس جمهوری امریکا به ایران پس از کودتای 28 مرداد 32 روی داد سه تن از دانشجویان آگاه و پیشرو به دست مزدوران رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تجمیع اتفاقات روی داده بعد از 16 آذر و قیام امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، افزود: فعالیت دانشگاه‌های متعدد از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است به طوری که رشد جهش‌وار و قابل توجهی پیدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در تربیت نیروی انسانی در جهان پیشتاز است، تصریح کرد: در سال 2013 بیشترین جهش درباره تولید علم در جهان به ایران تعلق داشت به طوری که به رتبه 16 جهان و شانه به شانه ترکیه در منطقه رسید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در سال 1365 از مجموعه وزارت علوم منفک و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت، ادامه داد: پیش از این پزشکان از کشورهای سطح پایینی چون پاکستان، بنگلادش و هند برای طبابت به ایران سفر می‌کردند اما امروز ایران به تأمین‌کننده نیروی انسانی بسیاری از کشورها در حوزه علوم پزشکی تبدیل شده است.

موسوی‌بهار با بیان اینکه بسیاری از اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان فارغ‌التحصیل همین دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌ها می‌توانند در این دانشگاه و سایر مراکز به ادامه تحصیلات خود در مقاطع مختلف بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی از تیپ دو به تیپ یک ارتقا یافت، گفت: سابقه دانشگاه علوم پزشکی همدان به پیش از انقلاب بازمی‌گردد و به همین دلیل یک دانشگاه پخته و آماده برای تبدیل علم به فناوری و در نهایت به ثروت تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید مجوز راه‌اندازی دو PHD پرستاری و انگل‌شناسی اخذ شده، اظهار کرد: این دانشگاه در رشته تخصصی پزشکی طب اورژانس، ارتوپدی و رادیولوژی موفق به اخذ مجوز تربیت دستیار تخصصی شد.

وی با بیان اینکه رشته‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز رشد خوبی داشته، افزود: گسترش فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی رشد خوبی داشته و دانشگاه به اندازه یک دانشکده گسترش یافته است.

موسوی‌بهار با تأکید بر اینکه داشتن دانشجویان با انگیزه، علاقمند و پیگیر یک افتخار است، تصریح کرد: وزارت بهداشت طی چند سال گذشته با معضلاتی بزرگ رو به رو بوده که خوشبختانه با استقرار دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به آن مبذول شده است.

وی با اشاره به اینکه تحولات در حوزه آموزشی در بخش سلامت و تأمین تسهیلات لازم نیز در حال تدوین است، ادامه داد: باید پایه‌های درآمدزایی برای دانشجویان و حتی بیماران ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه جبران کاستی‌ها در حوزه صنفی و رفاهی در دانشگاه پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای دانشجویان فراهم شود که به فعالیت‌های پژوهشی، تربیت بدنی، فرهنگی و تولید علم بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان علوم پزشکی از سایر دانشجویان متمایز هستند، گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی پس از فارغ‌التحصیلی برای جامه مفید فایده هستند.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه دانشجویان باید رفتاری متین و شایسته داشته و مردم آن‌ها از خودشان بدانند، اظهار کرد: دانشجو فردی متین و با فکر باز است که باید پوششی مناسب و طرز بیان و گفتاری در شأن جامعه پزشکی داشته باشد.

وی تأکید کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از دانشجویان و نخبگان پزشکی شهید شدند که می‌توان به شهید احمدرضا احدی رتبه یک کنکور پزشکی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: شهدا باید به عنوان الگوی دانشجویان امروز قرار گیرند و راه آنان ادامه یابد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان