آخرین اخبار

24. آذر 1393 - 13:11   |   کد مطلب: 17036
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در سال جاری برای اشتغال زایی 91 خانواده تحت حمایت کمیته امداد تویسرکان تسهیلاتی بالغ بر5 میلیاردو 800 میلیون ریال وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

به گزارش رودآور، علی نامدار گفت : کميته امداد امام خميني(ره) با هدف کمک به محرومان، مستضعفان و آسيب ديدگان و خودکفا کردن آن ها تاسيس شده است.

وی اظهار کرد: اين نهاد حمايتي تلاش مي کند، با اجراي برنامه هاي مختلفي، آثار فقر و محروميت را از زندگي مددجويان تحت پوشش خود بزدايد و در اين ارتباط، توانمندشدن و خودکفايي مددجويان به عنوان يک امر مهم تلقي مي شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان افزود: ارائه تسهیلات اشتغال به خانواده ها  و  پشتيباني از طرح هاي خودکفائی خانواده های تحت پوشش، بازاريابي محصولات تولیدی ، آموزش و حرفه آموزي براي مجريان طرح هاي اشتغال و انجام  نظارت بر اجراي طرح ها از جمله اقدام هايي است که کميته امداد براي تداوم خودکفايي متقاضيان تحت پوشش انجام مي دهد.

نامدار تصریح کرد:  کارشناسان اين نهاد به طور مستمر به محل کارگاه هاي مددجويان، مراجعه و ضمن ارائه آموزش چهره به چهره به مجريان طرح ها، نقاط قوت و ضعف آن ها را يادآوري مي کنند تا در صورت بروز هر مشکلي براي رفع موانع اقدام شود و  تا زماني که طرح مجريان خودکفايي به پايداري ثابتي نرسيده باشد، اين حمايت و پشتيباني ادامه دارد.

وی گفت: در سال جاری برای اشتغال زایی 91 خانواده تحت حمایت کمیته امداد تویسرکان  تسهیلاتی بالغ بر5  میلیاردو 800 میلیون ریال وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان عنوان کرد: يکي از برنامه هاي سال هاي آتی این نهاد  اين است که با ارائه خدمات، سالانه حداقل 10 درصد مددجويان را توانمند و از چرخه حمايتي دريافت مستمري خارج کند که  مستمري مددجويان خودکفا شده به خانواده هاي ديگري پرداخت خواهد شد، اما حمايت هاي ديگري مانند خدمات فرهنگي، درماني، جهيزيه و کمک هزينه ازدواج، به فراخور نياز به مددجويان خودکفا شده ارائه مي شود.

نامدار یادآور شد: در زمینه توسعه مهارت های فنی که یکی از کلید واژها اقتصاد مقاومتی می باشد ، آموزش بلند مدت فرزندان مدد جو در زمینه های مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون 190 مورد آموزش صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: برای راه اندازی اشتغال زنان سرپرست خانوار کارگاه آموزش قالی بافی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com        سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان