آخرین اخبار

26. آذر 1393 - 8:17   |   کد مطلب: 17053
نماینده مردم تویسرکان در مجلس:
تویسرکان باید به عنوان شهرستان محروم معرفی شود
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود آن که تویسرکان، شهرستان محرومی است اما به علت خارج شدن از پوشش مناطق محروم از اولویت‌هایی که برای این گونه مناطق در نظر گرفته شده بی بهره مانده است.

به گزارش رودآور، محمدمهدی مفتح در  مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح در سالن فردوسی تویسرکان، گفت: متأسفانه تنها دو دهستان از یک بخش تویسرکان به عنوان منطقه محروم شناخته و معرفی شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تویسرکان، شهرستان محرومی است اما به علت خارج شدن از پوشش مناطق محروم از اولویت‌هایی که برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بی بهره مانده است.
 ‎وی در ادامه با بیان اینکه جذب کارمند در دستگاه های دولتی روش مناسب و پایداری برای ایجاد اشتغال در جامعه نیست، تأکید کرد: توجه به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در عرصه های مختلف می تواند توسعه ای پایدار را به همراه داشته باشد.      
نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت همچنین بیکاری را از معضلات و مشکلات مردم تویسرکان و به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: عدم دسترسی تویسرکانی ها به راه های مناسب یکی از موانع اصلی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان است.
مفتح افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر پیشرفت های مطلوبی در حوزه راه های تویسرکان در محورهای چهارخطه تویسرکان ـ کنگاور و چهارخطه جوکارـ تویسرکان  صورت گرفته است و همچنین ما به دنبال ایجاد راه تویسرکان به همدان از مسیر گنجنامه هستیم.
وی یادآور شد: بی تردید ایجاد راهی با مسافت کوتاه تر از تویسرکان به مرکز همدان می تواند این شهرستات را در مسیر عبور شهرهای دیگر قرار دهد و آن را از بن بست خارج کند.
نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: بهسازی راه های تویسرکان نیز نیازمند تقویت بودجه، تأمین اعتبار و امکانات است.
مفتح در ادامه به مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی در تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت: درصد کمی از زمین های کشاورزی این شهرستان از کانال های آبرسانی برخوردار هستند و باید در این حوزه نیز جدی تر وارد شد تا آب موجود هدر نرود. 
وی توجه به مطالعه سد خرمرود و نیز آبرسانی از سد سرابی را از جمله برنامه هایی قابل پیگیری دانست که برای رفع مشکل کمبود آب در تویسرکان باید در اولویت قرار گیرند.
حجت الاسلام موحدی امام جمعه تویسرکان نیز ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، اظهار کرد: زندگی کردن در زیر پرچم اسلام در جهانی مدرن، یک افتخار  و هنر برای ملت ما است.
وی تصریح کرد: در سایه توجه به اسلام و قرآن است که عصر حاضر، شخصیت های والامقامی چون امام خمینی(ره) و شاگردان وی از جمله شهید مفتح ها و شهید مطهری ها را به خود دیده است.     
 امام جمعه تویسرکان همچنین یادآور شد: امروز اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در جهان به خاطر نعمت ولی فقیه در جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان