آخرین اخبار

25. آذر 1393 - 14:31   |   کد مطلب: 17054
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه ریشه شکل گیری و رشد افراطی گری جهل و نادانی است، افزود: ایران با ریشه یابی عل افراطی گری و بیان افکار منطقی، پرچم دار مبارزه با افراطی گری در جهان است.

به گزارش رودآور، محمد نهاوندیان روز در مراسم بزرگداشت یادروز وحدت حوزه و دانشگاه در تویسرکان، گفت و گو را راه حل مشکلات موجود در جهان و منطقه دانست و گفت: سالروز شهادت آیت الله مفتح مفتح به عنوان روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان نظام با وجود سه دهه تبلیغات گسترده رسانه های بیگانه علیه اسلام ، شیعه و جمهوری اسلامی ایران، سر تعظیم فرو آورده اند و از کشورمان به عنوان پرچم‌دار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری یاد می کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه شهید مفتح، شهید مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است، افزود: روز شهادت این عالم فرصت مناسبی برای ریشه‌یابی و پیدا کردن علل خشونت و افراطی‌گری در جهان است.

نهاوندیان با بیان اینکه جامعه نیازمند شجاعت های علمی افرادی از جمله شهید مفتح و شهید مطهری است، سالروز شهادت شهید مفتح را بهانه ای برای بیان مشترکات حوزه و دانشگاه که همان گسترش علم و مقابله با تعصبات کورکورانه است، دانست.

وی یادآور شد: حوزه علمیه از حاکم شدن تعصبات جاهلی، نژادی و زبانی بر جامعه جلوگیری کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوریبا تاکید بر اینکه برای مبارزه با افراطی‌گری باید علم و حلم در کنار یکدیگر باشند، افزود: حلم همان قدرت تحمل است یعنی آن که ما بتوانیم انتقاد دیگران، نظرات مخالف و تفاوت اندیشه ها را تحمل کنیم، چرا که در سایه تحمل، وحدت اجتماعی صورت می گیرد.

نهاوندیان با بیان اینکه لازمه انقلابی بدون دوری از تندخویی است، افزود: پاسداری از انقلاب نیازمند حلم و بردباری است و با وجود تفاوت نظرها چون هدف و آرمان های اصلی مشترک است باید وحدت اجتماعی حفظ شود.

وی همچنین احیای اخلاق، نجات اقتصاد و تعامل سازنده با جهان را سه محور اصلی کار دولت برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری جهت‌گیری اعتدال را درست و منطبق با اسلام دانستند و این می طلبد تا همه با هم در سایه اعتدال با همکاری و تعامل، توسعه کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان