آخرین اخبار

28. آذر 1393 - 15:19   |   کد مطلب: 17079
امام جمعه تویسرکان:
اربعین امسال رستاخیز حسینی بود
امام جمعه تویسرکان، اربعین امسال را، رستاخیز حسینی در برابر یزدیان زمان دانست.

به گزارش رودآور حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان با استناد به قرآن کریم، دلایل حقانیت پیامبر خاتم(ص) اشاره کرد و گفت: امّی بودن پیامبر نشانه ای از حقانیت ایشان است چرا که پیامبر عظیم شأن اسلام بدون اینکه مکتب رفته باشند با زبانی فصحیح آیات قرآن را بیان می کردند.
وی بودن نشانه ها و گزارش هایی از وجود پیامبر اکرم (ص) و تصدیق ایشان در کتاب های تورات و انجیل و نیز توسط علمای اهل کتاب را دلیلی دیگر بر حقانیت ایشان بیان و اظهار کرد: دستورات پیامبر اعظم(ص) در راستای امر به معروف و نیکی ها و دوری از منکر ها برای نجات جامعه بشریت نیز حقانیت ایشان را به خوبی بر همگان روشن ساخته است.

خطیب نماز جعه تویسرکان افزود: رسول اکرم(ص) با از بین بردن جهل و خرفافه پرستی، بارهای مردم را از دوششان برداشتند و با دینی جامع راه و رسم زندگی صحیح فردی و اجتماعی را برای انسان ها ترسیم کردند. 
حجت الاسلام موحدی افزود: به حقیقت مؤمنان واقعی کسانی هستند که از سیره و سنت پیامبر(ص) تبعیت می کنند و اگر در زمان حال ما نمی توانیم به طور مستقیم دستورات ایشان را شنوا باشیم اما با عمل به رهنمودهای قرآن، سیره نبوی و علوی و علمای دین می توانیم در مسیر راستین رسول خاتم حرکت کنیم.

وی به اجتماع باشکوه و 20 میلیونی شیعیان در اربعین حسینی امسال در کربلا نیز اشاره کرد و گفت: این اجتماع شیعیان رستاخیز حسینی در برابر یزدیان زمان بود و نشان دهنده این مطلب که خون تپنده امام حسین(ع) و یاران باوفایش همچنان نجات بخش جهان اسلام است.

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: امید آنکه با عنایت خدا این اجتماع شروعی برای پیروزی بر گروه هایی همچون داعش باشد.

حجت الاسلام موحدی ضمن تشکر و قدردانی از مردم عراق برای برگزار شدن خوب این مراسم عنوان کرد: این اربعین تجربه ای برای سال های آینده باشد تا مسئولان تسهیلات کامل تری از جمله افزایش تعداد دستگاه های حمل  و نقل برای زائران فراهم آورند.

انتهای پیام/

ایمیلroodavar1@gmail.com        سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

    

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان