آخرین اخبار

6. دى 1393 - 12:01   |   کد مطلب: 17160
در همایش یاوران وقف از واقفان نیک اندیش و فعالان عرصه قرآنی تویسرکان تجلیل شدند.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در همایش یاوران وقف در این شهرستان، از وقف به عنوان یک معاممله پر سود با خدا یاد کرد و با استناد به آموزه های دینی گفت: دنیا به مانند بازاری است، عده ای در آن زیان می بینند و عده ای دیگر با دنبال کردن مسیر حق سود می برند.
وی اظهار کرد: در حقیقت کسی که در راستای وقف، از جان و مال خود می گذرد به خوبی می داند که خداوند متعال بهترین وعده برای این چنین اموری داده است.

امام جمعه تویسرکان، سه نعمت توحید، نبوت و ولایت علوی از افتخار شیعیان دانست و افزود: امروز هر آدم منصفی حتی اگر شیعه هم نباشد در مقابل معارف ناب اسلامی و شیعی سر تعظیم فرو می آورد.

«حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی» مدیر موسسه جامعة القرآن کریم کشور نیز گفت: نعمت هایی که خداوند تعالی به انسان و همه موجودات می دهد، یک امانت در دست آن ها است.
وی با بیان اینکه انسان ملکیت حقیقی بر اموال و دارایی های خود ندارد، وقف را از بهترین راه ها در راستای جلب رضایت خداوند عنوان و اظهار کرد: در دین مبین اسلام به مقوله وقف از دیدگاه کیفی نگاه می شود و نه از نگاه کمی.
مدیر موسسه جامعة القرآن کریم کشور با بیان اینکه در گروه واقفان بودن سبب می شود که انسان پس از مرگ نیز از رحمت الهی بهره مند شود، افزود: در آموزه های دینی وقف را صدقه جاریه نام می گذارند و بر این اساس هر کس چه فقیر باشد و چه غنی می تواند به اندازه توانش در این گروه قرار گیرد.

تویسرکان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد
«حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی» معاون موسسه جامعة القرآن کریم و حافظ کل قرآن کریم نیز با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان با توجه به ظرفیت های قرآنی می تواند به قطب قرآنی منطقه تبدیل شود، گفت:  توکل بر خدا، همت مضاعف و اخلاص است.
وی افزود: در حال حاضر جامعة القرآن بدون کمک های مالی و دولتی از بیش از 700 شعبه در کشور برخوردار است.

معاون موسسه جامعة القرآن کریم و حافظ کل قرآن کریم عنوان کرد: اگر می خواهیم شاهد اثرگذاری فعالیت های قرآنی  باشیم باید این فعالیت ها را با شور و نشاط و هدف گذاری های درستی انجام دهیم.

«رضا جباری» مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن شهرستان تویسرکان نیز از کسب رتبه های برتر دانش آموزان و فعالان قرآنی تویسرکان در مسابقات استانی و کشور خبرداد.

وی به برگزاری دوره های تربیت مربی و معلم قرآنی و بهره مندی از اساتید مجرب در این دوره های آموزشی اشاره و اظهار کرد: در سطح شهرستان تویسرکان بیش از بیش از 40 هیات قرآنی فعالیت دارد.

مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن تویسرکان با بیان اینکه این شهرستان 14 حافظ کل قرآن کریم  دارد ابراز کرد:  بسیاری دیگر نیز حافظ 29 جزأ به پایین هستند.

به گزارش رودآور، در این مراسم،  واقفان نیک اندیش و فعالان برتر حوزه قرآنی با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ایمیلroodavar1@gmail.com        سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان