آخرین اخبار

12. دى 1393 - 15:02   |   کد مطلب: 17228
نماینده مردم تویسرکان در مجلس خبر داد:
کاهش هزینه های صدور مجدد کارت تاکسیرانی در تویسرکان
نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای حل مشکلات تاکسی داران این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا با پیگیری های انجام شده هزینه های صدور مجدد کارت تاکسیرانی در تویسرکان کاهش می یابد.

به گزارش رودآور، «محمد مهدی مفتح» صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات ناوگان مسافربری درون شهری تویسرکان، هزینه های سنگین برای صدور کارت مجدد تاکسی را از مشکلات عمده تاکسی داران عنوان کرد و گفت: تاکسی داران از پرداخت هزینه هایی که در مسیر صدور کارت مجدد تاکسی در بازه زمانی هر دو سال یکبار، از جمله هزینه های مربوط به آزمایش های پزشکی، پست، امتحان شهرشناسی، آزمایش های مربوط به چشم و گوش، اتاق اصناف، پلیس +10، انگشت نگاری و سوء پیشینه، گله مند هستند.

وی با تأکید بر حل چنین مشکلاتی، اظهار کرد: متأسفانه برخی از این هزینه ها که تاکسی داران متحمل می شوند به صراحت در قانون مربوطه نیامده و باید حذف شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه هماهنگی هایی با دستگاه های مرتبط اجرایی صورت گرفته است، افزود: در این راستا صلاحیت عمومی تاکسی داران در مرحله اول مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید، در مراحل بعد، انگشت نگاری و عدم سوء پیشینه توسط اداره اماکن صورت گزفته و هزینه های مجدد در بخش های دیگر کاهش می یابد.

مفتح، تعویض خودورهای از رده خارج شده و فرسوده تنها با خودروی سمند و مشکلات تأمین هزینه آن از سوی تاکسی داران را از جمله گله مندی های این قشر عنوان کرد و گفت: امید است با بررسی این مشکل و رایزنی های لازم با شورای حمل و نقل و سوخت کشور این مشکل نیز به زودی حل شود.

مفتح از تلاش برای تأمین لباس های متحد الشکل ناوگان مسافربری درون شهری و نیز ساماندهی مکان استراحت صاحبان تاکسی های کشیک شبانه بیمارستان تویسرکان خبر داد.

«احسان پیری» مدیر سازمان حمل و نقل همگانی تویسرکان نیز از وجود  285 دستگاه تاکسی، چهار دستگاه ون و 18 دستگاه مینی بوس و همچنین دو هزار و 395 دستگاه خودروهای باری سبک مانند نیسان و وانت در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به بافت شهری بیشتر حمل و نقل عمومی توسط تاکسی انجام می شود و اغلب مینی بوس ها در زمان تحصیلی در راستای سرویس مدارس و به صورت عمده برای رفت و آمد نمازگزاران استفاده می شود.

مدیر سازمان حمل و نقل همگانی تویسرکان افزود: در سال جاری  240 پروانه از سوی این سازمان صادر شده که سهم تاکسی درون شهری و کمکی 110 پروانه و وانت و نیسان 137 پروانه بوده است.

پیری از نامنویسی از 70 دستگاه تاکسی فرسوده برای تبدیل به احسن و کاهش تعرفه صدور پروانه به نصف بهای سال 91 در سال جاری خبر داد و عنون کرد: انعقاد قرارداد تخفیف بیمه شخص ثالث برای رانندگان با بیمه البرز و معرفی همه رانندگان و خانواده های آنان برای استفاده از بیمه تأمین اجتماعی و نیز افزایش زمان معاینه فنی تاکسی ها از سه به شش ماه و خودروهای باری از شش ماه به یک سال از  عمده فعالیت های این سازمان در سال جاری بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای خدمات رسانی در بخش سرویس مدارس، 18 دستگاه مینی بوس و چهار دستگاه فعال است، ابراز کرد: یکپارچه سازی صدور برگ و برچسب معاینه فنی به تعداد میانگین 500 دستگاه در ماه، بازرسی هفتگی از تاکسی های درون شهری با همکاری پلیس راهور و نیز برگزاری آزمون شهر شناسی و آئین نامه انظباطی برای رانندگان تاکسی، وانت، مینی بوس و آژانس از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری است.

مدیر سازمان حمل و نقل همگانی تویسرکان تصریح کرد: برگزاری مستمر و منظم جلسه کمیته انضباطی و شورای سازمان حمل و نقل و تشکیل تیم ورزشی فوتسال با تجهیزات و تکمیل البسه و اعزام به مسابقات کشوری رانندگان حوزه عمومی، بخشی دیگر از فعالیت های اجرایی این سازمان بود که در سال جاری انجام شد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان