آخرین اخبار

13. دى 1393 - 16:09   |   کد مطلب: 17231
نگاهی دیگربار به نقش بی بی سی فارسی در فتنه 88؛
با شیپورچی دروغگوی روباه پیر آشناتر شویم
"شما می توانید به ما اعتماد کنید زیرا خوب می دانید که چندان بی طرف نیستیم"! این جمله لُرد ریث، مؤسس سرویس جهانی بی بی سی که در سال 1926 میلادی خطاب به اصحاب قدرت بلوک غرب بیان شده بود، تا حدود زیادی پرده از اهداف بانیان وحامیان این بنگاه خبر پراکنی بر می دارد.

به گزارش رودآور به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، باید دانست از آغاز فعالیت تاکنون ، بی بی سی  تنها یک رسانه خبر رسانی صرف نبوده و نیست، بلکه علناً بازوی مدیریت افکار عمومی دولت انگلستان می باشد.

جالب است بدانید بودجه سرویس بی بی سی  در داخل انگلستان از پرداخت الزامی سالیانه برای "مجوز تلویزیون" توسط شهروندان آن کشور تأمین می شود، اما بودجه بی بی سی  فارسی که زیر مجموعه سرویس جهانی بی بی سی  (BBC WORLD SERVICE)است، در ردیف بودجه مستقیم دستگاه های اطلاعاتی (زیر مجموعه بودجه وزارت امور خارجه انگلستان) قرار دارد.

سرمایه گذاری جدی بر روی ایران؛

وقتی نایجل چپمن ،مدیر عامل این سرویس جهانی در زمان راه اندازی بی بی سی  فارسی ، در سال ماقبل فتنه 88 گفت که: " ارائه ندادن خدمات تلویزیونی برای مخاطبان فارسی و عرب زبان نظیر بسته بودن دست ما در جنگ برای افکار عمومی می باشد"، در حالی که بی بی سی به زبان های دیگری همچون اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، چینی، و ژاپنی، که قطعاً مخاطب بیشتری دارند، سرویس تلویزیونی ارائه نکرده به خوبی مشخص شد که این رسانه استکباری برای کنترل افکار عمومی فارسی و عرب زبانان چنین سرمایه گذاری منحصر به فردی را کرده است ،خاصه در مورد تلویزیون بی بی سی  فارسی که می توان آن را مصداق سیاست امپریالیستی بریتانیا در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

رسانه فوق حرفه ای در جنگ روانی

یکی از استراتژیست‌های آمریکایی  حرف جالبی می زند . او می گوید :"در جنگ روانی هدف تصرف پانزده سانتی‌متر بین دو گوش انسان است "از این منظر بی بی سی  با تخصص و تبحر دیرباز در جنگ روانی، و با به کار گیری مبانی کاربردی روانشناسی، مقاصد و منافع خویش را در خبر سازی، گزینش اخبار منعکس شده، انتخاب هدفمند کارشناسان میهمان و تحلیل گران خبر، و طرح شبهات در بین اخبار به مخاطبان خود را دنبال می کند جالب این که در اغلب موارد به ادعای خود این امر را با وجهه ای بی طرفانه و مستقل انجام می دهد!

نقش بی بی سی فارسی در کلید خوردن فتنه 88

شبکه فارسی بی بی سی بی تردید یکی از اصلی ترین آتش بیاران آشوب های خیابانی فتنه گران در سال 88 بوده است

متأسفانه در جریان وقایع پس از انتخابات آن سال، برخی  از مردم و خاصه جوانان به شدت تحت تأثیر جنگ روانی  خباثت آمیز بی بی سی  و دیگر رسانه‌های معاند نظام قرار گرفتند.

حقیقت امر آن است که مشارکت 85 در صدی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، پیروزی شگرفی برای ملت آگاه ایران بودکه در عمل می توانست، افق های جدیدی از اقتدار در منطقه و دنیا فرا روی ما بگشاید. چنین دستاورد بزرگی قابلیت آن داشت که در مذاکرات هسته ای، مجامع بین المللی، مناسبات دیپلماتیک، روشنگری برای افکار عمومی دنیا، و حتی در صحنه های علمی و آکادمیک، برگ برنده ای برای ملت شریف ایران باشد. ادعاهای مبهم تقلب که تا به حال با هیچ ادله مصداقی و مستدل اثبات نشده است، و اتفاقات متعاقب آن، این فرصت های طلایی ملت ایران را مخدوش کرد و به سان هیزمی شد در آتش جنگ روانی رسانه هایی همچون بی بی سی ، که چنین سوژه برای خبرسازی و رسیدن به اهدافشان را فقط در خواب می دیدند!

 دورخیز برای انتخابات ریاست جمهوری

 شبکه تلویزیونی بی بی سی در راس همه رسانه های معاند با ایران سرافراز ،با ادعای اطلاع رسانی لحظه به لحظه از انتخابات دهم ریاست جمهوری عملا به پایگاه انتشار تحلیل های ساختگی و برانگیختگی اجتماعی در ایران تبدیل شده بود، نقشی که هم اکنون نیز آن را بر عهده دارد.

اساسا آنچه کارشناسان در ماه های منتهی به انتخابات 88 ابراز می داشتند که شبکه فارسی بی بی سی به منظور انجام شبکه براندازی نرم و با حمایت نیروی انسانی و مالی جریانی در داخل راه اندازی شده است ،طی روزهای منتهی به انتخابات و پس از آن عملا به اثبات رسید.

ایجاد التهاب ونا آرامی ؛ هدف اول

بی بی سی که در طول دوره فعالیت خود همواره از تنظیم و پخش خبر به شیوه شبه خبر  و تلفیق سخت خبر‌ و نرم خبر پیروی کرده است در آستانه انتخابات و ازجمله از جمعه شب 22 خرداد به بعد،‌ دقیقا و دائما با اتخاذ این شیوه های خبری ،‌اهدافی چون شبهه سازی ، بحران افکنی و هدایت افکار عمومی به ایجاد آشوب و التهاب را پیگیری می کرد.

این شبکه متعلق به استعمارگر پیر که روزهای قبل ،‌خود را آماده بحران سازی اجتماعی کرده بود، از چند ماه قبل از انتخابات ، در اخبار و تحلیل های به اصطلاح کارشناسان سیاسی مسایل ایران ،‌ بحث تقلب را تئوریزه و قاطعانه بر آن پای می فشردند که چنانچه احمدی نژاد در انتخابات ایران، رای بیاورد شکی در تقلب وجود ندارد!

از این رو این شبکه تلویزیونی در چارچوب سناریوی خود،‌ آن جمعه شب کذایی در قالب برنامه های زنده ،‌ بلافاصله پس از اعلام آمار های غیر رسمی از منابع داخل ایران پروژه تقلب در انتخابات را با حضور فرخ نگهدار ( رییس سازمان فدائیان خلق )‌ و صادق صبا( تحلیل گر سیاسی )‌ کلید زد و پس از این به تناوب انتشار خبرهایی از ایران ، ارتباط مستقیم و ... کارشناسانی مانند جمشید برزگر، هاشم احمد زاده ،‌احمد سلامتیان ،‌ سعید برزین ،‌ مسعود بهنود و ... در استودیو و آدم هایی از احزاب و گروهک های داخل ایران هر لحظه به موازات اعلام آرای احمدی نژاد ،‌بر حملات و تثبیت و تلقین تقلب در انتخابات افزودند به صورتی که نزدیک صبح و تا ظهر شنبه جملگی گزارش پراکنی این شبکه دستور حمله و اغتشاش و افزایش نارضایتی بود.

بی بی سی برای پیشبرد سناریوی خود ، به خوبی از شیوه نرم خبر استفاده می کرد به طوری که در ساعت یک بامداد با اولین اعلام های غیررسمی آرا،‌ سایت های بالاترین و قلم نیوز را منعکس می کرد و چنین القا می کرد که بوی تقلب می آید و یا رای های سفید را به حساب احمدی نژاد گذاشته اند و هرچه اعلام آرای احمدی نژاد بیشتر می شد لحن و نحوه بیان مطالب بی بی سی و آدم هایش تندتر می شد تا آنجا که در ساعت دو و 20دقیقه بامداد سناریوی آنها یعنی بحران سازی و تحریک شدید مخاطب به نقطه اوج خود رسید.

 به هیچ وجه کوتاه نیایید!

مجموعه ساعات پخش برنامه های زنده بی بی سی پس از خاتمه رای گیری یک هدف را تعقیب می کرد و آن هم چیزی نبود جز این که حتی اگر موسوی و کروبی در قبال وقایع انتخاباتی کوتاه آمدند و برای مطالبات شما مردم به خیابان ها نیامدند ،‌ شما (مردم) به هیچ وجه کوتاه نیایید و خیابان ها را ترک نکنید.

ادعای دروغی که رسوایی به بارآورد

سخن در باره توطئه های اخیر بی بی سی فارسی در قبال تحولات کشورمان البته بسیار است اما آنچه واضح ومشخص است این که دست بی بی سی و اهداف شوم وضد ایرانی آن برای هر انسان آگاه و بصیری رو شد.

به عبارت دیگر،وقایع قبل و به ویژه پس از انتخابات سال 88 به روشنی دروغ بودن ادعای چند ده ساله متولیان و گردانندگان اصلی بی بی سی مبنی بر اطلاع رسانی درست وبی طرفانه این رسانه پر مدعا را  بر ایرانیان آگاه و وطن دوست نشان داد. راستی جمله معروف لُرد ریث را هنوز به خاطر دارید؟!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان