آخرین اخبار

8. بهمن 1393 - 8:20   |   کد مطلب: 17398
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تهیه طرحی در مجلس برای بازگرداندن تمامی تعلیق‌های هسته‌ای به نقطه پیش از توافق ژنو در صورت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 5+1 اظهار داشت: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرحی هستند که به موجب آن اعمال هرگونه تحریم‌های جدید از سوی دولت و کنگره آمریکا با واکنش شدید و متقابل جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت شکست مذاکرات مسئولیت آن برعهده آمریکا خواهد بود، تصریح کرد: این طرح در حال نگارش و تدوین است و از هفته بعد که جلسات علنی مجلس آغاز شود، جمع‌آوری امضا برای آن انجام خواهد شد و در دستور کار می‌گیرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کنگره آمریکا به دنبال فشار بیشتر و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است و اخیراً اوباما اعلام کرده که اگر ایران در مذاکرات به خواسته‌های ما تن ندهد اولین فردی هستم که در کنگره آمریکا درخواست تحریم‌های شدید علیه ملت ایران را می‌کنم. بدین ترتیب کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا با دو ادبیات مختلف مانند دولبه یک قیچی یک هدف واحد را علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند.

کارخانه‌ای ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عملا با توقف پیشرفت و تعلیق بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای نهایت نرمش و انعطاف را برای پیشرفت مذاکرات از خود نشان داده است ولی متاسفانه کشورهای 5+1 و بویژه آمریکا نه تنها به تمام تعهدات خود به طور کامل پایبند نبوده‌اند بلکه از انعطاف جمهوری اسلامی سوءاستفاده کرده و در طول یکسال گذشته بیش از یکصد تحریم جدید را به بهانه‌های مختلف علیه ملت ایران تحمیل کردند.

"این شیوه اعمال تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود و متاسفانه دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده در راستای نیل به توافق با انعطاف هرچه تمام‌تر صرفا با ابراز تاسف و اعلام تخلف از کنار همه آنها عبور کردند و این در حالی است که پاسخ نقض توافقنامه باید با اقدام متقابل داده می‌شد".

وی برهمین اساس تصریح کرد: اگر ایران پس از اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی غنی‌سازی 20 درصد را تا لغو تحریم‌های اعلام شده از سرمی‌گرفت قطعا هیچ‌گونه تحریم جدیدی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت ایران وضع نمی‌شد و راه نقض توافقنامه به طور کامل بسته می‌شد لذا تسامح و تساهل هسته‌ای در برابر تهدید به تحریم‌های جدید اشتباه است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه اکنون تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید با قدرت و قاطعیت پاسخ زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بدهد، گفت: آمریکا و همدستانش از تمام سنگرهای خود در منطقه رانده شده‌اند و با تهدید به تحریم‌های جدید به دنبال جبران شکست‌ در برنامه هسته‌ای ایران هستند بنابراین تیم مذاکره‌کننده بداند ملت و مجلس ایران از ایستادگی و مقاومت آنها در برابر تهدید به تشدید تحریم و زیاده‌خواهی دولت آمریکا دفاع خواهد کرد و اجازه هیچگونه عقب‌نشینی از مواضع ملت ایران را نخواهد داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان