آخرین اخبار

8. بهمن 1393 - 11:07   |   کد مطلب: 17401
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: پناهگاه و جان پناه های موجود در ارتفاعات همدان مجهز به امکانات گرمایشی و اسکان شده اند و به لحاظ تجهیزات جزو استان های مطرح در کشور هستیم.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، مهدی کرمی افزود:ارتفاعات تحت نظارت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان دارای پناهگاهای مجهز با امکانات پیشرفته است.

وی اضافه کرد: براساس بررسی های صورت گرفته ارتفاعات الوند بیشترین مسیر تردد کوهنوردان استان همدان است که استقبال چشمگیری از این منطقه در طول فصول سال صورت می گیرد.

وی در خصوص شرایط فعالیت حرفه ای کوهنوردان همدان گفت: استان همدان در تاریخ کوهنوردی ایران سابقه درخشانی دارد و طبق نظر مسوولان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور عنوان ˈپایتخت کوهنوردی ایرانˈ را در اختیار دارد.

کرمی افزود: همدان دارای مفاخر و گنجینه های ارزشمند کوهنوردی است و بسیاری از کوهنوردان همدانی فاتح قلل مرتفع دنیا از جمله اورست هستند و برهمین اساس به عنوان قطب کوهنوردی کشور شناخته می شود.

وی بیان داشت: البته امسال بنا به دلایلی موفق به صعودهای ورزشی بین المللی نشدیم اما اگر کوهنوردی تمایل به اعزام داشته باشد می تواند جهت اخذ مجوز به هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان مراجعه کند.

وی با اشاره به آمادگی گروه امداد کوهنوردی در رسیدگی به حادثه دیدگان احتمالی در کوهستان گفت: امسال چند فقره حادثه دیده در ارتفاعات داشتیم که البته با سرعت عمل مطلوب گروه های باتجربه کوهنوردان توانستیم امدادرسانی لازم را داشته باشیم.

استان همدان از دیر باز مهد پرورش کوهنوردان و سنگنوردان برجسته و به نام کشور نظیر ˈجلال چشمه قصابانیˈ و ˈحمید اولنجˈ فاتحان قله اورست و پیشکسوتان درگذشته و ارزشمندی همچون ˈمحمود اجلˈ بنیانگذار کوهنوردی حرفه ای و علمی در کشور، شادروان ˈفریدون اسماعیل زادهˈ، شادروان ˈحسین طالبی مقدمˈ و تعداد بیشماری ورزش کار افتخار آفرین است.

هم اکنون 50 گروه و باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این استان فعال است.

در حال حاضر دو هزار کوهنورد سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی فعالیت مستمر در صعودهای ورزشی دارند و البته این آمار در فعالیت های تفریحی و هفتگی کوهنوردان به چندین برابر می رسد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان