آخرین اخبار

8. بهمن 1393 - 13:06   |   کد مطلب: 17403
مسئولین در دولت و شخصیت های سیاسی باید جایگاه خود را درک کرده و متناسب با آن جایگاه با افراد برخورد کنند تا این افراد با خروج از کشور زمینه های توطئه های جدید علیه کشور را فراهم نکنند.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا، در یکشنبه هفته ای که گذشت، کلودیا رویت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در فرهنگستان علوم با محمدرضا عارف با رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت‌وگو کرد.

وی با دخالت در مسائل داخلی ایران در خصوص فتنه 88 صحبت کرده و همچنین در راستای حقوق بشر نیز ادعاهای زیادی را مطرح کرده است.

نایب‌رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده ایران ورود کرده و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند کاندید شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.

رویت ادامه داد: پیامدهای انتخابات 88 در جامعه ایران هنوز ادامه دارد و ما در ماه‌های اخیر حرف‌هایی را درباره رفع حصر و حرف‌هایی از این قبیل شنیده‌ایم و به عقیده من حصر خانگی باید برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت و من امیدوار بودم که این حصر برداشته شود.

نایب‌رئیس مجلس آلمان با بیان اینکه من یک فعال حقوق بشر هستم، تصریح کرد: به عقیده من انسان باید اصلاحات حقوق بشری را ابتدا در خانه خود درست کند و بعد از آن به گوآنتانامو و ابوغریب انتقاد کند.

این اظهارات خانم رویت در ایران که دخالت آشکار در امور داخلی است و همچنین دیدار خارج از برنامه وی با عارف و صحبت درباره انتخابات، انتقاد های زیادی را در پی داشت.

بسیاری معتقد بودند که عارف باید پاسخ این اظهارات ساختار شکنانه خانم رویت را می داد و خانم رویت نیز در جایگاه یک مهمان نباید به مسائل داخلی ایران ورود پیدا می کرد و شأن مهمان بودن خود را رعایت می کرد.

نکته جالب این است که رویت بعد از بازگشت به کشور خود برخلاف آنچه که د رایران بوده است در مصاحبه با دویچه وله اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرده است.

کلاودیا رویت ایده و انگیزه سفر خود را این گونه بیان کرده است که ما تصوری از وضعیت سیاسی داخل ایران آن هم درست یکسال پیش از انتخابات مجلس بدست آورده و  همچنین می‌خواستیم با وضعیت اصلاح​طلبان، اصول​گرایان و جامعه مدنی آشنا شود.

در حالی که رویت خارج از برنامه های خود به هر دیداری که خواسته رفته گفته است که ما متوجه شدیم که نیروهای امنیتی همه جا حضور دارند و گفت‌وگو و ملاقات​هایی که در نظر داشتیم انجام نگرفت! با فعالین حقوق بشری نتوانستیم دیدار کنیم. ترس و کنترل شدیدی حاکم بود.

وی با ورود به مسائل حقوق بشری هم گفت: من موضوع حقوق بشر را در تهران مطرح کردم. ولی باید گفت که آقای روحانی مسئول قوه قضائیه نیست. قدرت​هایی در کشور وجود دارند که مانع اقدامات روحانی می​شوند. من موضوع سلطانی وکیل زندانی را طرح کردم یا موضوع خانم ریحانه جباری که اعدام شد. مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفت که همه اقدامات لازمه برای آزادی وی انجام گرفته بود تا وی اعدام نشود. ما زندانی شدن غنچه قوامی شهروند ایرانی‌ بریتانیایی، شیوا نظرآهاری و بهاره هدایت فعال دانشجویی را هم مطرح کردیم. قوه قضائیه حکم​های سنگین را صادر کرده است. من امیدوارم اصلاح طلبان تقویت شوند تا زمینه​ای برای اصلاحات در دستگاه قضائی کشور هم فراهم آید.

رویت در ادامه اظهار کرده است: آقای عارف از من دعوت کردند. من بسیار خوشحال هستم که این سفر را انجام دادم. گرچه بحث‌ها و مجادلات زیادی هم بر سر این سفر وجود دارد. ایران جامعه جوان و باسوادی دارد و ما باید از کسانی​که خواستار اصلاحات هستند و قصد دارند از انزوا خارج شوند و بایکوت را بشکنند، پشتیبانی کنیم بجای این‌که دیوار بسازیم.

وی در پایان تأکید کرده است که ما از کسانی که ایرانی دیگر می​خواهند بسازند، پشتیبانی می​کنیم!

خانم رویت نه تنها در ایران و با دخالت کردن در امور ایران کار خود را پایان نداد، بلکه در خارج از کشور نیز آزادانه تر این دخالت ها را کامل کرده و حتی رسم مهمانی را به جا نیاورده است.

نکته اصلی در اظهارات خانم رویت دعوت عارف از وی برای دیدار است که باید خاطرنشان کرد که عارف از کدام جایگاه سیاسی از رویت دعوت کرده است و چرا درباره مسائلی که رویت اظهار نظر کرده است پاسخ مناسبی به وی نداده است.

از طرف دیگر طرح موضوع ریحانه جباری که با توجه به اعترافات وی و شواهد موجود اعدام شد و رسانه های غربی مانع از این موضوع شدند که رضایت اولیای دم برای آزادی وی گرفته شد، از سوی مولاوردی که دارای سمت در دولت است با یک فرد بیگانه ضرورتی نداشته است.

چرا برخی از مسئولین، آب را به آسیاب دشمن می‌ریزند و با اظهارات نسنجیده خود باعث می‌شوند که همواره به خاطر قوانین ساختگی نقض حقوق بشر تحریم های جدید علیه ایران وضع شود؟

موضوع ریحانه جباری در حیطه کاری معاون زنان ریاست جمهوری نبوده است و قوه قضائیه نیز تلاش های زیادی برای گرفتن رضایت اولیای دم کرد که در نهایت جنجال های رسانه ای مانع از رضایت اولیای دم شد.

مسئولین در دولت و شخصیت های سیاسی باید جایگاه خود را درک کرده و متناسب با آن جایگاه با افراد برخورد کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان