آخرین اخبار

9. بهمن 1393 - 16:10   |   کد مطلب: 17407
با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی فاز اول مجتمع انتقال آب روستای لامیان و همزمان اشترمل در شهرستان تویسرکان آغاز شد.

محمدرضا ترکاشوند مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان در گفت و گو با  رودآور در حاشیه مراسم آیین کلنگ زنی مجتمع آب روستایی در روستای لامیان گفت: فاز اول این مجتمع به صورت رفت و برگشت و خط انتقال آن به طول چهار و 200 متر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 900 میلیون ریال احداث می شود. 

وی اظهار کرد: : این مجتمع 6 روستا شامل لامیان، قلعه‌نو، مرادآباد، کمانگران، جوادیه وکاوکاران را با 1166 خانوار و جمعیت 4148 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان عنوان کرد: خطوط انتقال آب این پروژه 23 کیلومتر، شبکه توزیع 28 کیلومتر و حجم مخزن یک هزار و 200 مترمکعب است.

 ترکاشوند گفت: منابع تأمین آب از طریق دو حلقه چاه عمیق و دو باب ایستگاه پمپاژ آب فعال است که تاکنون هفت هزار و 107 میلیون ریال برای آن هزینه شده است و برای اتمام  27 هزار و 500 میلیون اعتبار دیگر نیاز است.

وی ابراز کرد: ایجاد سه کیلومتر خط انتقال، 14 کیلومتر شبکه توزیع آب، حفر دو حلقه چاه عمیق و ساخت مخزن 650 مترمکعبی اقداماتی است که اکنون انجام شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان با اشاره به اقدامات مورد نیاز پروژه، تصریح کرد: 20 کیلومتر خط انتقال آب، 24 خط شبکه توزیع، مخزنی به حجم 550 مترمکعب، تجهیز یک حلقه چاه عمیق و دو ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات مورد نیاز برای به اتمام رساندن آن است.

حبیب مومیوند مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان نیز با بیان اینکه آغاز این طرح سال 90 بوده است، افزود: نبود اعتبار در سال های 91 و 92 سبب تعطیلی پروژه شد و هم اکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار امید است سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش  رودآور لامیان یکی از روستاهای واقع در جنوب شرقی تویسرکان است که با جمعیتی افزون بر دو هزار نفر در فاصله 27 کیلومتری از جاده تویسرکان- کنگاور قرار گرفته و هم اکنون آب آشامیدنی آن توسط یک حلقه چاه نیمه عمیق در درون روستا تأمین می شود.

این روستا سال های اخیر با مشکلاتی از جمله قطعی آب گاهی به صورت شبانه روزی، نداشتن مخزن ذخیره و کلر زنی و غیر بهداشتی بودن مقطعی آب آشامیدنی روبرو بوده است. 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان