آخرین اخبار

9. بهمن 1393 - 16:16   |   کد مطلب: 17409
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به پیمانکاران گفت: دولت فعلی دقت داشته باشد و این طرح ها را ساماندهی کند.

به گزارش رودآور، ​« علی لاریجانی» در مراسم بهره برداری از سد سرابی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مشکلات وزارت نیرو زیاد است، گفت: به گفته وزیر نیرو هم اکنون پیمانکاران بیش از 300 هزار میلیارد ریال بابت اجرای طرح ها از این وزارت خانه طلبکار هستند که این موضوع تأسف دارد که چرا باید کارهای اجرایی اینگونه دنبال شود، چرا که پیمانکاران ظرفیت تحمل این همه بدهی را ندارند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم پیمانکاران کارها را بر عهده بگیرند باید مراقب وضعیت اقتصادی آنان باشیم، اظهار کرد: چرا باید دولت اینقدر بی حساب و کتاب کار کند که وزارت نیرو اینقدر بدهکار شود، این تعریفی برای دولتی نیست که وزارتخانه ای را به این روز بیاندازد و یک پروژه ای مانند این ـ سد سرابی ـ 10 سال زمان ببرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طولانی شدن پروژه های عمرانی ضررهایی دارد، افزود: طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها هم استهلاک به دنبال دارد، هم حجم سرمایه گذاری در گذر زمان را افزایش می دهد و هم اینکه سبب می شود تا منابع کشور به درستی مصرف نشود.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: دولت فعلی دقت داشته باشد و این طرح ها را ساماندهی کند، تا پروژه های محدود با زمان مشخص دنبال شود و از سرمایه ها بهینه استفاده شود.

وی تصریح کرد: البته در این باره نیز مجلس هم باید به دولت کمک کند.

رییس مجلس افزود: با وجود مشکلات آبی کشور باید سرمایه گذاری ها در بخش ها به سمت بهینه سازی طرح ها سوق داده شود و و با پیشنهادات دولت و حمایت های مجلس مشکلات مرتفع شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان