آخرین اخبار

9. بهمن 1393 - 16:14   |   کد مطلب: 17410
وزیر نیرو با بیان اینکه خشک‌سالی به طبیعت کشور تبدیل شده، گفت: مدیریت مصرف سرلوحه امور باشد چرا که کوتاهی در تعادل بخشی به آب های زیرزمینی حیات مردم، کشاورزی و اقتصادشان به مخاطره می اندازد.

به گزارش رودآور، «حمیدرضا چیت چیان» در آیین بهره برداری از سد مخزنی سرابی تویسرکان با بیان اینکه در استان همدان کارهای خوبی در حوزه آب در حال انجام است، گفت: از جمله این امور به می توان به ساخت هفت سد در این استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد:  سد کلان ملایر، سرابی تویسرکان، نعمت‌آباد اسدآباد،گری ن نهاوند، شنجور رزن، خرمرود تویسرکان و آلان کبودراهنگ در استان همدان در حال اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد کلان ملایر در سال جاری، شنجور رزن تا پایان سال آینده و سد نعمت آباد تا سال 95 آبگیری می‌شود، افزود: آب‌رسانی از تالوار به همدان، آب‌رسانی از سد سرابی تویسرکان و آب‌رسانی از کلان به ملایر را از جمله سه طرح‌ بزرگ آب‌رسانی استان همدان است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر 1200 میلیارد تومان پروژه در همدان در حال اجرا است.

چیت چیان از مسدود شدن 500 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در استان همدان خبر داد و با تقدیر از این گونه عملکرد مدیران استانی، گفت: با توجه به اینکه که خشک‌سالی به طبیعت کشور تبدیل شده، نباید از آن به عنوان پدیده گذرا و موقت یاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه های آبی کشور مدیریت مصرف اعمال شود، عنوان کرد: رفتن به سوی تولید محصولات گلخانه ای و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در مدیریت مصرف آب کشور مؤثر است.

وزیر نیرو همچنین مسئله تعادل بخشی به آب های زیرزمینی را بسیار با اهمیت دانست و ابراز کرد: کوتاهی در این بخش کوتاهی حیات مردم این منطقه، کشاورزی و نیز اقتصادشان به مخاطره می اندازد.

انتهای پیام/
 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان