آخرین اخبار

9. بهمن 1393 - 20:00   |   کد مطلب: 17413
امام جمعه تویسرکان مشکل بزرگ بیکاری به ویژه بیکاری جوانان را عامل اصلی کاهش جمعیت و مهاجرفرستی تویسرکان دانست.

به گزارش  رودآور، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی عصر امروز در یادواره فرماندهان، سرداران و 750 شهید تویسرکان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرای ورزش  و نیرو در مصلی نمازجمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: جمعیت شهرستان تویسرکان در حال حاضر نسبت به اوایل انقلاب در حدود 40 هزار نفر کاهش یافته است که بیکاری از عوامل مهم مهاجرت و در نتیجه کاهش نرخ رشد جمعیت در تویسرکان است.

وی اظهار کرد: تویسرکان تنها شهرستان استان همدان است که از رشد منفی جمعیت برخوردار است. 

امام جمعه تویسرکان دور بودن تویسرکان از راه‌های مواصلاتی اصلی و وجود گردنه های بسیار در محورهای ارتباطی را از عوامل افزایش هزینه‌های تولید در شهرستان عنوان و اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه در صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع تولیدی استغالزایی جوانان را به دنبال دارد.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به قدمت فرهنگی و تاریخی تویسرکان، افزود: با وجود غنی بودن فرهنگ در تویسرکان و برخورداری این شهرستان از حوزه علمیه 400 ساله و تقدیم بیش از 750 شهید به نظام، اما به دلیل کمبود منابع آبی، توسعه کشاوزری و دامداری در این شهرستان محدود شده و به همین دلیل تویسرکان منطقه ای محروم محسوب می شود.

وی تأکید کرد: باید با در نظر گرفتن مشوق های قانونی از جمله معافیت های مالیالتی  برای سرمایه گذاران در شهرهایی همانند تویسرکان نسبت به شهرهای بزرگ، زمینه را برای ورود سرمایه گذاران و در نتیجه بالارفتن اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان