آخرین اخبار

9. بهمن 1393 - 20:40   |   کد مطلب: 17414
نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: با توجه به این که شهرستان تویسرکان از نظر اقتصادی وضعیت نگران کننده دارد، نیاز است که دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام بیش از پیش وارد شود.

به گزارش رودآور، «محمدمهدی مفتح» عصر امروز در یادواره فرماندهان، سرداران و 750 شهید تویسرکان که با حضور رییس مجلس و وزرای ورزش و نیرو برگزار شد، با گرامیداشت  ایام الله دهه فجر، از شهرستان تویسرکان به عنوان یکی شهرستان های پیشتاز در انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مردم فهیم تویسرکان در دوران دفاع مقدس و به ویژه در عملیات مرصاد نقشی پر رنگ داشتند.

وی به وجود مرقد مطهر حیقوق نبی(ع)، قدمت 400 ساله حوزه علمیه، تقدیم بیش از 750 شهید به نظام، شعرا و مفاخر فلسفی و ادبی بسیار و نیز موقعیت جغرافیایی خوب و اتحاد و یکپارچگی مردم این شهرستان اشاره کرد و تویسرکان را شهرستانی کهن با سابقه ای درخشان دانست و اظهار کرد: با این وجود تویسرکان جایگاه اقتصادی خوبی ندارد که این موضوع سبب پایین بودن اشتغال و در نتیجه مهاجرت جوانان به دیگر نقاط شده است.

نماینده مردم تویسرکان پایین بودن سرانه درآمد و بیکاری بالا را از جمله مورادی ذکر کرد که سبب عقب ماندگی و محروم ماندن تویسرکان و رقم زدن وضعیت نگران‌کننده‌ برای شهرستان شده اند.

وی در ادامه به افتتاح رسمی سد سرابی تویسرکان با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو اشاره و اظهار کرد: همچنین چندین پروژه آبرسانی به منظور تأمین آب شرب روستایی کلنگ زنی شد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت از دریچه‌گذاری سد مخزنی سرابی در زمستان سال گذشته برای آغاز آبگیری سد یاد کرد و افزود: در تابستان امسال زمین‌های کشاورزی از آب این سد بهره‌مند شدند.

مفتح با ابراز تأسف از اینکه برخی از پروژه‌های تویسرکان بعد از گذشت سالیان سال به بهره برداری نرسیده اند و ناتمام مانده است، گفت: سد سرابی که امروز افتتاح شد در حدود 10 تا 12 سال برای احداث آن زمان گذشت.

 وی به بیمارستان در حال ساخت این شهرستان نیز اشاره و ابراز کرد: متأسفانه در این حوزه  در سال های اخیر اقدامی ویژه ای صورت نگرفته است و نیاز به اختصاص بودجه از سوی دولت برای اتمام طرح است.

نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد: با توجه به این که شهرستان تویسرکان از نظر اقتصادی وضعیت نگران کننده دارد، نیاز است که دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام بیش از پیش وارد شود.

مفتح با تأکید بر اینکه توجه به زیر ساخت هایی همچون جاده ها می تواند در توسعه تویسرکان اثربخش باشد، عنوان کرد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای دو بانده کردن دو محور جوکار ـ تویسرکان و تویسرکان ـ کنگاور صورت گرفته است.

وی همچنین به موقعیت مناسب جغرافیایی، وضعیت آب و هوایی و وجود ابنیه و میراث فرهنگی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مسیر تویسرکان به گنجنامه ظرفیت توریستی خوبی دارد اما متأسفانه این شهرستان هنوز فاقد محل اقامتی مناسب و هتل برای مسافران است.

نماینده مردم تویسرکان ابراز کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت مناسب توریستی این شهرستان، جاده سرکان ـ همدان معروف به تونل در دست مطالعه است.

مفتح با بیان اینکه این جاده در بخش هوایی در حدود  25 کیلومتر است که به دلیل وجود کوه البرز این مسیر 55 کیلومتر طولانی شده، ابراز امیدواری کرد: تا به وسیله ایجاد جاده مورد نظر، مسیر به 25 تا 30 کیلومتر کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان