آخرین اخبار

26. بهمن 1393 - 8:20   |   کد مطلب: 17535
با توجه به اینکه قتل این سه دانشجو در دنیا واکنش زیادی به همراه داشته است انتظار می رود مسئولین بین المللی به صورت عادلانه فرد قاتل را محاکمه و به سزای اعمال خود برسانند .

به گزارش رودآور به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چند روز گذشته یک شهروند امریکایی که طبق اظهارات خانواده اش فردی اسلام ستیز بود و صفحه های شخصی وی در شبکه های مجازی بر صحت این امر تاکید دارد، با ضربات گلوله یک اسلحه سه جوان مسلمان دانشجو را به شهادت رساند.

متاسفانه این خبر توسط رسانه های دول غربی که خود را پرچمدار حقوق بشر می دانند به درستی انتشار نیافت.
فرد قاتل به گفته همه همسایگان و افرادی که وی را می شناختند، تعدل روحی نداشته و فردی به شدت عصبی بوده است که با همه افراد بدون هیچ بهانه ای درگیر می شده و در روز حادثه نیز با درگیری وی با دانشجویان هرسه آنها به ضرب گلوله به قتل می رسند.
اگرچه رسانه های غربی سکوت در خصوص این خبر را بر همه چیز ترجیح دادند اما رسانه های کشورهای مسلمان با انتشار گسترده خواستار رسیدگی صحیح و عادلانه به وضعیت شهدای چپل هیل شدند.
 

اردوغان: سه مسلمان در آمریکا کشته شده‌اند و اوباما سکوت کرده است

اردو غان در واکنش به سکوت اوباما در پی این حادثه عنون کرد: سه مسلمان در کارولینای شمالی کشته شده اند و باراک اوباما، جان کری و جو بایدن هیچ حرفی در این باره نزده اند.
وی در کنار انریکه پنا نیتو رئیس جمهور مکزیک در کاخ ملی مکزیکو سیتی گفت: ما به عنوان سیاستمدار در برابر هر اتفاقی که در کشورمان رخ می‌دهد مسئولیم و باید مواضع خود را نشان دهیم.

به هر حال باید گفت این اقدامات نشان دهنده تایید استاندارد های دوگانه  رسانه ای غربی در برابر پوشش اخباری است که با جبهه گیری سیاسی و مذهبی در ارتباط است.

 

بهشتی پور: صهیونیست‌ها از بروز اتفاقاتی مانند "چپل هیل" لذت می‌برند/ لزوم موضع گیری هرچه سریعتر وزارت خارجه

در همین راستا حسن بهشتی پور، کارشناس و تحلیلگر مسایل بین المللی به احتمال دخالت صهیونیست ها در حادثه چپل هیل اشاره کرد و افزود: دامن زدن به اختلاف بین مسلمانان و مسیحیت، نه به سود مسلمانان آمریکاست و نه به نفع مسیحیان. این اتفاقات فقط از صهیونیست ها برمی آید و آنها هستند که به این مسائل دامن می زنند. امروز این نگرانی در آمریکا به وجود آمده که چنین حوادثی ممکن است با واکنش متقابل مسلمانان مواجه شود و یک جنگ مذهبی در آمریکا ایجاد شود. اقدامی که به نفع هیچ یک از طرفین نیست و فقط صهیونیست ها هستند که از این اختلافات لذت می برند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: صهیونیست ها همواره در پی این بوده اند که از چنین حوادثی بهترین بهره را به سود خود برده و پروژه اسلام هراسی خود را دنبال کنند. در ماجرای شارلی ابدو صهیونیست ها دقیقا به دنبال همین موضوع بودند و نتیجه چنین اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد فقط به سود صهیونیست ها تمام می شود، چراکه این جریان سال های سال است که به دنبال ایجاد تعارض بین مسلمانان و مسیحیان بوده و قصد دارند از این آب گل آلود، به نفع خود بهره برند.

بهشتی پور در بخش پایانی اظهارات خود به لزوم موضع گیری هرچه سریعتر وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: بدبختی ما این است که در ایام تعطیلات، وزارت امور خارجه نیز تعطیل می شود و لازم است که برای روزهای تعطیل یک کشیک ویژه در این وزارتخانه تشکیل شود. البته قطعا خانم افخم و همکاران آنها امروز در این باره موضع گیری خواهند کرد، اما باید شرایطی به وجود آید که اگر بار دیگر چنین اتفاقاتی در ایام تعطیلات انجام گرفت، وزارت امور خارجه با سرعت بتواند اقدام به موضع گیری کند.

 

واکنش دیر هنگام اوباما و بان کی مون به جنایت «چپل هیل»

اوباما روز جمعه و در نخستین واکنش به کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در جنوب شرقی این کشور، آن را جنایتی وحشیانه و هولناک توصیف کرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز روز جمعه سه مسلمانی را که در کارولینای شمالی در آمریکا کشته شدند ستود و اعلام کرد مشاهده حضور هزاران نفر از مردم در تشییع جنازه آنها بسیار متاثر کننده بود.

 

ابتکار یک تاکسی تلفنی در اردبیل برای پاسداشت شهدای "چپل هیل"/ هر مسافر یک رسانه

آژانس تاکسی تلفنی مهسا در شهرک سینای اردبیل با نصب تصاویر شهدای حادثه "چپل هیل" در محل آژانس و نیز با نصب تصاویر در شیشه خودرو‌های آزانس یاد آن‌ها را گرامی داشته است.

تقی محمدی مدیر آژانس در گفتگو با خبرنگار سبلانه با انتقاد از سکوت رسانه‌های غربی در برابر چنین اتفاقی گفت: در برابر این سکوت ما به وظیفه خود عمل کرده و طرحی به عنوان هر مسافر یک رسانه در آژانس خود آغاز کرده‌ایم.

محمدی افزود: در این طرح رانندگان خود را به حقیقت ماجرا آگاه کرده‌ایم و انان  نیز مسافران  را در جریان حقیقت قرار می‌دهند.

محمدی امیدوار است این طرح بتواند به روشنگری بیشتر موضوع مظلومیت مسلمانان کمک کند.

این طرح از امروز در این آژانس آغازشده و تا هفتم شهدای حادثه ادامه خواهد داشت .طرح مذکور با استقبال مشترکان و مسافران رو به رو شده است.

 

 
 
 

 

جای خالی مسلمانان در حقوق بشر آمریکایی/وزارت خارجه در خصوص جنایت چپل هیل واکنش نشان دهد

روابط عمومی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پی شهادت سه دانشجوی مسلمانان در چیل هیل آمریکا بیانیه‌ایی صادر کرد.

در بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان کشور آمده است؛ این اولین و آخرین باری نیست که شاهد رفتارهای دوگانه رسانه های غربی هستیم. این بار هم این رسانه ها جنایات مربوط به خود را کتمان کردند و دست آغشته به خون آمریکایی نژاد پرست  را در دستان خود پنهان  نمودند.
 
در این بیانیه با اشاره به این که موج خشونتی که در آمریکا وجود دارد و حوادثی چون چپل هیل را می آفریند، ریشه در نژادپرستی دولتمردان آمریکا دارد، تصریح شده است: این گونه اقدامات در راستای پروژه اسلام هراسی صورت می گیرد که تلاش می کنند اسلام را نماد خشونت قرار دهند در حالی که خود سمبل خشونت هستند.
 
بیانیه بسیج جامعه زنان کشور می افزاید:این مدعیان دروغگوی حقوق بشری، حقوقی را دنبال می کنند  که فقط منافع آنها را تامین کند واز هیچ کوششی جهت رسیدن به منافع خود دست بر نمی دارند حتی جنایت...
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است؛ در اینجا باید از حقوق بشر آمریکایی این سوال را پرسید که اگر به جای این سه مسلمان فلسطینی و سوری، سه آمریکایی توسط مسلمانی، کشته می شدند باز هم اینگونه در سکوت خبری به سرمی بردید؟
 
سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن محکوم کردن این اقدام خشونت آمیز از وزارت امور خارجه خواست تا نسبت به این جنایت واکنش نشان داده و به این سناریست های غربی بفهماند که ما مسلمانان در هر کجای جهان که باشیم به بایکوت خبری آنها پایان می دهیم و جنایاتشان را آشکار می سازیم.
 

بزرگداشت شهدای چپل‎هیل در ساری برگزار می‌شود

مراسم شهدای چپل هیل، در پارک‌موزه دفاع مقدس شهرستان ساری برگزار می‌شود.
این بزرگداشت با سخنرانی «حجت‌الاسلام دکتر متو از کشمیر هند»، «دکتر محمد حافظ سعید از نیجریه» و «حجت‎الاسلام براتی» همراه است.

 

ادامه واکنش‌ رسانه‌های خارجی به جنایت «چپل‌هیل»

رسانه‌های غربی هم که در ابتدا سکوت کردند، با باز شدن پای ماجرا به فضای مجازی، سکوت را شکستند و اخبار مربوط به این حادثه را پوشش دادند، اما تلاش کردند تا این تیراندازی را به دور از انگیزه‌های فرقه‌ای و مذهبی جلوه دهند.

اکثریت غالب شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و حتی دانشنامه ویکی‌پدیا که پرچم بی‌طرف بودن در دست می‌گیرد، واقعه را به صورت دعوا میان دو همسایه بر سر «جای پارک» جلوه دادند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اما دیدگاه و البته تحلیل دیگر داشتند.

مسلمان، زمان اشتباه در مکان اشتباه = مقتول

«تاز احمد» به گفته‌های جالب وکیل مهاجم قاتل اشاره کرده که گفته بوده «قربانیان در زمان اشتباه در مکان اشتباه بودند»؛ تاز با تعجب و با حروف بزرگ می‌نویسد که «آنها در خانه‌شان بودند.»

 

تیراندار سفیدپوست «یک مرد» بود

کاربر دیگری سلیقه بیشتری به خرج داده و واکنش رسانه‌های غربی به حوادث تیراندازی را بر اساس مذهب قاتلان به تصویر کشیده. در این تصاویر می‌بینیم که شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز، برای اشاره به عامل تیراندازی در فرانسه از واژه «تروریست» و برای قاتل چپل‌هیل از واژه «یک مرد» استفاده کرده‌اند.

 

طبقه‌بندی انواع تیراندازها بر اساس رنگ پوست و مذهب

کاربران شبکه‌های مجازی دست به کار شده‌اند و یک تصویر کارتونی مقایسه‌ای هم برای نشان دادن تبعیض رسانه‌ای میان قاتلان بر اساس دین و رنگ پوستشان کشیده‌اند. در این تصویر می‌بینیم که تیرانداز سفیدپوست، یک فرد تنها و بدون رابطه با هر گروه تروریستی (گرگ تنها) معرفی شده که حتی شاید تروریست هم نبوده باشد و به خاطر مشکلات احساسی و عاطفی دست به سلاح برده.

تیرانداز سفیدپوست حرفه‌ای هم در این تصویر عنوان جالبی دارد، به وی می‌گویند «قهرمان ملی» و احتمالا این همان سربازانی هستند که در خاورمیانه بر روی اهداف زنده تمرین می‌کنند.

تیرانداز سیاه‌پوست هم مجرمی معرفی شده که حتماً با باندهای تبهکار در ارتباط است و بالاخره تیرانداز مسلمان؛ تیرانداز مسلمان در این تصویر یعنی «1.3 میلیارد مسلمان در این حادثه مقصراند.»

 

رسانه‌های خاموش، نابینا و ناشنوا

در این تصویر، نماینده تمثیلی رویترز، دست بر روی دهان گذاشته، نماینده سی‌ان‌ان دست بر روی چشم گذاشته تا نبیند و نماینده بی‌بی‌سی به دوردست نگاه می‌کند و گوشش را گرفته تا فعلاً صدایی نشنود.

 

جنازه مسلمان خبر دندان‌گیری نیست

سکوت رسانه‌های غربی گویا این بار خیلی پرسروصدا بوده و کاربران عکس‌های کارتونی جالب و تکان‌دهنده‌ای در این خصوص کشیده‌اند.

در یک کارتون می‌بینیم که فیلم‌بردار رسانه‌های مشهور غرب، سوت زنان پای خود را کمی‌ بیشتر می‌کشد تا وقتی بی‌تفاوت از روی جنازه قربانیان چپل‌هیل می‌گذرد، کفش سفیدش خونی نشود.

فیلم‌بردار «جریان غالب رسانه‌ای» هم بعد از رسیدن به محل حادثه، بلند داد می‌زند و می‌گوید: «3 جوان مسلمان کشته شده‌اند؟ خوب اینجا از خبر فوری خبری نیست.»

 

همه حملات تروریستی یک جور دعوا بوده

رضا ندیم کاربری است که واقعه چپل‌هیل را با طنزی تلخ روایت کرده؛ این کاربر گفته که اگر واقعه چپل‌هیل، یک دعوا بر سر جای پارک بود، پس حمله به دفتر هفته‌نامه «شارلی» دعوایی بین هنرمندان بوده، حمله 11 سپتامبر هم دعوا بر سر تعیین مسیر هواپیما بوده و بمب‌گذاری 7 جولای 2005 لندن یک دعوا بین مسافران اتوبوس بوده است.

وی در ادامه نوشته است: «می‌بینید چقدر بی‌معنی به نظر می‌رسد؟ این چقدر توهین آمیز است؟ خوب پس چرا باید با قتل سه مسلمان بی‌گناه به دست یک فرد مسلح بی‌خدا، باید طور دیگری برخورد شود؟ تیراندازی چپل هیل اقدامی تروریستی بود و انکار این امر، انگار فضای مملو از تفنری است که مسلمانان هر روز باید با آن دست و پنجه نرم کنند.»

 

متهم‌سازی از مسلمان، سند نمی‌خواهد

کاربری به نام «رمی کانازین» گفته که رسانه‌ها با نداشتن حتی یک سند، در خصوص نقش مسلمانان در یک جرم گمانه‌زنی می‌کنند ولی در خصوص انگیزه پشت تیراندازی چپل‌هیل، حتی گمانه‌زنی هم نمی‌کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران: قرائت یک‌صفحه قرآن برای شادی روح شهدای چپل‎هیل امشب در مساجد مازندران

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران، امروز در گفت‌وگو با بلاغ  ضمن محکوم کردن سکوت رسانه‎های غربی در پی اقدام جنایت‌کارانه و شهادت سه تن از مسلمانان کالیفرینا، اظهار داشت: بدون شک اگر قربانیان این حادثه، مسلمان نبودند، امروز غول رسانه‎ای غرب در سکوت خبری به‌سر نمی‎برد.

وی افزود: لازم است، رسانه‎های مسلمان دنیا هرچه سریع‎ و قوی‎تر این جنایت خبیثانه را محکوم و هم‌پوشانی کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران بیان کرد: از سوی این ستاد اعلام شده است که امشب، بعد از نماز مغرب و عشا، قرائت همیشگی یک صفحه قرآن، به نیت شادی روح شهدای چپل‌هیل باشد.

 
حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم ساجدی‌فر رئیس کانون شهدای محراب مازندران، امروز در گفت‎وگو با خبرنگار بلاغ، درباره کشته شدن سه دانشجو مسلمان در آمریکا اظهار داشت: کشته شدن این سه دانشجو، نشان از شکنندگی امنیت در کشورهای غربی دارد
وی افزود: نبود امنیت برای افراد در غرب بارها و بارها با کشته شدن افراد در مجامع مختلف به خوبی بر همگان مشخص شد.

رئیس کانون شهدای محراب مازندران در ادامه با اشاره به مسلمان بودن این سه دانشجو، بیان کرد: کشته شدن این سه دانشجو و وارونه جلوه دادن این موضوع نشان از شکنندگی قدرت‌های غربی در برابر مسلمانان دارد.

وی با اعلام اینکه اسلام دین صلح و دوستی است، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به دلیل ترس از دست دادن منافع خودشان سعی دارند که درباره مسلمان بودن این افراد حرفی به میان نیاورند.

ساجدی‎فر در ادامه بیان کرد: کشته شدن این سه مسلمان و از طرفی سرپوش گذاشتن کشورهای غربی بر این جنایت، نشان می‌دهد که آنها از گسترش اسلام در هراس هستند.

رئیس کانون شهدای محراب مازندران، اذعان کرد: مسئولیت کشته شدن این سه مسلمان بیشتر از آنکه متوجه قاتل باشد، متوجه مسئولان کشورهای غربی است، به این دلیل که سردمداران این کشورها به‌صورت مدوام تلاش دارند که چهره اسلام را خشن معرفی کنند.

وی ابراز کرد: در صورتی که اگر یک مسلمان یک سگ آمریکایی را در یک حادثه رانندگی زیرمی‎گرفت، شاید رسانه‎های غربی واکنش بیشتری نسبت به این موضوع نشان می‌دادند.

ساجدی‎فر با اشاره به کشته شدن چند نفر از اتباع فرانسه در این کشور که این موضوع نیز حاصل دسترنج خودشان بود، گفت: غرب از گسترش اسلام به شدت در هراس است و سعی دارد که مسائل مربوط به مسلمانان را کم‎اهمیت جلوه دهد.

رئیس کانون شهدای محراب مازندران خواستار واکنش جدی مسلمانان کشورهای همسایه و کشورمان دربرابر این کشتار ددمنشانه شد و اظهار کرد: این موضوع باید به صورت برجسته در سطح رسانه‌های کشور مطرح و در مجامع بین‌المللی چهره واقعی ضد بشری آمریکا و ایادی آنها برای مردم تبیین شود.

وی در پایان با اعلام اینکه کشورهای غربی حتی برای اتباع خودشان نیز امن نیست، گفت: کشتار متعدد انسان‌ها در جوامع غربی بیانگر ناامن بودن این کشورها است.

 

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات کهکیلویه و بویر احمد: اقدام وحشیانه در «چپل هیل» آمریکا را محکوم می کنیم/ شهادت 3 دانشجوی مسلمان متاثر از حاکمان غرب است

حجت الاسلام سید جواد خاضع، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهکیلویه وبویراحمد، در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل با اشاره به ماجرای شهادت 3 دانشجوی مسلمان در شامگاه سه شنبه 11 فوریه گفت: اقدام  وحشیانه در به شهادت رساندن سه دانشجوی مسلمان در امریکا توسط هر شخصی اقدامی نژاد پرستانه و این حرکت در غرب علیه مسلمانان را محکوم می کنیم.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهکیلویه وبویراحمد افزود: این گونه حرکات نژاد پرستانه که در جوامع غربی علبه مسلمانان انجام می گیرد  اقداماتی وحشیانه و نژاد پرستانه است.

وی یادآور شد: وقتی ما حرکات نژاد پرستانه و اسلام هراسی کشور های غربی علیه اسلام و مسلمانان را مشاهده می کنیم نتیجه آن اقدامات وحشیانه ای است که این کشور ها علیه اسلام دنیال می کنند.

 

 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان البرز: سکوت اوباما در قبال حادثه «چپل هیل» چراغ سبزی به اسلام ستیزی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی رئیس دفتر شورای نگهبان استان البرز در خصوص شهادت سه مسلمان آمریکایی و گسترش اسلام هراسی به خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه در سایه ی سکوت مجامع بین المللی، اسلام ستیزی در حال گسترش است و با این فضا و جوی که برخی کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و علی الخصوص صهیونیست ها بوجود آورده اند، اتفاق افتادن چنین وقایع تلخ و ناگواری دور از انتظار نبود.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی با نمایش وحشی گری های گروه های تکفیری همانند داعش و القاعده و نسبت دادن این اعمال به اسلام و مسلمانان، بستری به نام اسلام هراسی را در دنیا بوجود آوردند و به این بهانه هر حمله ی تروریستی در اقصی نقاط دنیا را به مسلمانان نسبت می دهند اما ظلم و جنایت های خویش را به نحوی توجیه می نمایند و  هیجکس هم جلودارشان نیست.

روحی یزدی افزود: چندی قبل شاهد کشتار تعدادی سیاهپوست به بدست پلیس آمریکا بودیم، طبق معمول سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال این حادثه اتفاق افتاد و همانطور که انتظار می رفت باراک اوباما نیز از هم نوعان خود هیچ گونه حمایتی نداشت و حتی می توان گفت رئیس جمهور آمریکا با سکوت خویش در به نوعی از این حوادث حمایت کرد؛ این اقدامات در گذشته هم انجام شده و افرادی بدون همراه داشتن سلاح مورد حمله پلیس آمریکا قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان البرز گفت: اینگونه ها رفتارهای نژاد پرستانه قطعا به تدریج در آینده هم افزایش پیدا می کند و این بحث اسلام هراسی را که استکبار و در راس آنها امریکا و انگلستان مطرح کرده است صرفا به این خاطر است که مسلمانان را با گروه های تکفیری وهابی یکسان نمایش دهند و نتیجه این اسلام ستیزی، شهادت سه نفر به جرم مسلمانان بودن را رقم زد و هیچ گونه حمایتی از حقوق بشر صورت نمی گیرد و جای بسی شرم دارد در تاریخ هم ثبت خواهد شد که این کشورهای استکبار چگونه نسبت به تعرض انسان و افراد بی تفاوت هستند و این سند محکمی است بر اینکه ادعای دفاع از حقوق بشر بهانه ای بیش نیست.

وی در ادامه گفت: دفاع از حقوق بشر یک وسیله ای است برای این که برخی از کشورهای غربی به اهداف ناشایست خود دست پیدا کنند، کما اینکه این ادعا در دنیا به اثبات رسیده که دم از حقوق بشر زدن صرفا راهی است برای رسیدن به اهداف و آنچه که برای قدرت ها از اهمیت برخوردار نیست حقوق بشر است؛ انسانها هست با هر کیش و اعتقادی و مرامی و با هر دینی باید حقوقشان به عنوان بشر حفظ و رعایت شود و انها برایشان حقوق حفظ بشر هیچ گونه اهمیتی ندارد.

روحی یزدی در پایان گفت: سکوت مجامع غربی و بین المللی دلیلی برای حمایت از این گونه رفتار هست والا این ها که ادعای قدرت جهانی را دارند موضع گیری کنند مگر کسی می تواند دست به این کار بزند؛ این سکوت بیانگر آن است که سرمداران امریکا و همچنین کشورهای که هم پیمان امریکا هستند در حقوق بشر فقط به دنبال تحقق منافع خویش و پیشبرد اهدافشان هستند.

 

تجمع خودجوش جوانان قائم‌شهری در اعتراض به سکوت غول رسانه‌ای غرب+تصاویر

اجتماع خودجوش شهدای چپل‌هیل کالیفرنیا، عصر جمعه، ساعت 17 در پارک‌ ولیعصر (عج) شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

گزارش تصویری قائم آنلاین: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهری در حمایت از شهدای چپل هیل امریکا
 

 

گزارش تصویری قائم آنلاین: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهری در حمایت از شهدای چپل هیل امریکا

گزارش تصویری قائم آنلاین: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهری در حمایت از شهدای چپل هیل امریکا

 

گزارش تصویری قائم آنلاین: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهری در حمایت از شهدای چپل هیل امریکا

گزارش تصویری قائم آنلاین: اجتماع خودجوش جوانان قائم‌شهری در حمایت از شهدای چپل هیل امریکا

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزارت خارجه در خصوص حادثه "چپل هیل" واکنش نشان دهد/رسانه های غربی با سیاست کاملا دوگانه اخبار را پوشش می دهند

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص شهادت سه تن از جوانان مسلمان در آمریکا و سکوت رسانه ای غربی ها در این باره اظهار داشت: این اولین و آخرین باری نخواهد بود که ما شاهد رفتارهای دوگانه رسانه های غربی هستیم.

وی افزود: آنچه که در آمریکا علاوه بر این مسائل  وجود دارد موجی از خشونت است که در این کشور در حال رواج است ، باید گفت این اقدامات بر می گردد به تفکرات لیبرالیستی و نژادپرستانه که در آمریکا حاکم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: از سکوت رسانه های غربی مشخص است که آنها همین نگاه را هم در خصوص حوادث بحرین،جنایات داعش و همچنین شارلی ابدو داشتند که با سیاست کاملا دوگانه اخبار را پوشش دادند.

شوهانی تصریح کرد: به هر حال این اقداماتی که در حال وقوع است واقعیاتی است که  در آمریکا و اروپا وجود دارد و همچنان هم ادامه دارد، متاسفانه این ها قصد داند یک دشمن ساختگی به نام اسلام درست کنند و به نوعی اسلام هراسی را در آمریکا و اروپا جا بیندازند و مسلمانان را خراب کنند.

وی تاکید کرد: هدف از ایجاد داعش و گروههای تروریستی در منطقه هم در راستای پروژه اسلام هراسی است که شکل گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص لزوم واکنش وزارت خارجه خاظر نشان کرد: قطعا باید وزارت خارجه در این خصوص موضع گیری کند، بر اساس قانون اساسی، وزارت خارجه موظف است که برای دفاع از حقوق مسلمانان و حتی مستضعفان اقدام کند.

شوهانی در پایان افزود: باید گفت واقعا اقدام وزارت خارجه می تواند یک برگ برنده برای ما باشد،چنین اتفاقاتی باید بزرگ نمایی شود و به آن پرداخته شود تا مردم هم در جریان اقدامات ناجوانمرادانه آمریکا و اروپا که انجام می دهند قرار بگیرند.

با توجه به اینکه قتل این سه دانشجو در دنیا واکنش زیادی به همراه داشته است انتظار می رود مسئولین بین المللی به صورت عادلانه فرد قاتل را محاکمه و به سزای اعمال خود برسانند و از طرف دیگر باید خاطر نشان شد که این اقدامات نتیجه اسلام هراسی رد سراسر دنیا بوده که باید غربی ها دست از تبلیغات سوء خود علیه اسلام بردارند تا از این طریق مانع از رخ دادن دوباره چنین اقداماتی در دنیا شوند.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان