آخرین اخبار

26. بهمن 1393 - 8:22   |   کد مطلب: 17536
رئیس اداره فرش استان همدان با بیان اینکه هزینه‎های بالای بافت فرش قدرت رقابت در بازارها را کاهش می‎دهد، گفت: در بازاریابی و شناسایی سلایق بازارهای جهانی ضعف داریم.

 به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، احمد علی بابایی با اشاره به اینکه برای مدیریت فرش و توسعه اقتصادی این هنر صنعت باید همپوشانی به وجود بیاید، اظهار داشت: تمامی مسائل مربوط به بافنده از جمله تامین مواد اولیه و فروش فرش باید کنار هم دیده شود تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته پایین‎ترین میزان صادرات فرش از کشور انجام شده است، افزود: سال گذشته 300 میلیون دلار فرش دستبافت از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با سال‎های گذشته پایین‎ترین رقم بوده است.
علی بابایی با بیان اینکه مرکز ملی فرش برای دهه 80 هدفگذاری صادرات یک میلیارد دلاری فرش را داشته است، عنوان کرد: ولی شاهد هستیم که این هدفگذاری نه تنها محقق نشده بلکه به رقم 300 میلیون دلاری نیز کاهش یافته است.
وی درباره صادرات امسال فرش از کشور نیز گفت: در هشت ماه ابتدایی امسال 203 میلیون دلار فرش از کشور صادرات داشته و براساس آمار ارائه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.
علی بابایی با بیان اینکه توسعه صادرات سبب رونق بافت فرش می‎شود، افزود: این مسئله سبب می‎شود تا تمامی 35 شاخه درگیر با هنر صنعت فرش فعال شده و در نهایت اشتغالزایی به عنوان هدف اصلی دولت محقق شود.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: شناسایی بازارهای جدید نیازمند هزینه و زمان بالایی است اما وقتی این اتفاق رخ دهد می‎توان شاهد رونق یافتن بافت فرش در کشور و به تبع آن استان همدان باشیم.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان