آخرین اخبار

26. بهمن 1393 - 14:24   |   کد مطلب: 17548
رئیس جمعیت جوانان هلال احمر ملایر با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت جمعیت جوانان هلال احمر در ملایر گفت: اولین جشنواره قرآن و عترت ویژه امور جوانان و کارکنان هلال احمر ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه در ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، علی مرتضی میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر در ایام نوروز طرح راهنمایی مسافران نوروزی است که مانند گذشته از 28 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح جمعیت جوانان هلال احمر در 3 پایگاه در میدان‌های کوثر، استقلال و نیروی انتظامی مستقر شده و از ساعت 8 صبح تا 7 و نیم عصر فعالیت خود را انجام می‌دهند.

میرزایی تصریح کرد: از خدمات این طرح ارائه بروشور و نقشه، انجام خدمات امدادی، برپایی ایستگاه سلامت، گرفتن تست قند خون و فشار خون و برپایی ایستگاه کودک است که در چادرهای هلال احمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداری، اداره برق و سایر ادارات ذیربط انجام می‌شود، اظهار داشت: در ایام نوروز طرح ثواب نیز توسط جمعیت جوانان هلال احمر اجرا می‌شود.

میرزایی افزود: در این طرح جوانان هلال احمر به صورت سیار به پارک‌ها سرکشی کرده و  مسافران را راهنمایی و به آن‌ها خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به طرح امداد و نجات جاده‌ای به عنوان یکی دیگر از برنامه‌‌های جمعیت هلال احمر ملایر در ایام نوروز تاکید کرد: این طرح از 26 اسفند تا 16 فروردین ماه در 3 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای پیروز، زاغه و آورزمان ملایر انجام می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه پایگاه امدادی آورزمان نیز امسال دایر شده است، تصریح کرد: 24 ساعته حداقل 4 نفر در هر 3 پایگاه به همراه آمبولانس و تجهیزات امدادی آماده هستند و به همراه فوریت‌ها، نیروی انتظامی، پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی حوادث جاده‌ای را مدیریت می‌کنند.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر با اشاره به اسکان 409 نفر در سال 92 توسط این پایگاه‌ها افزود: سال گذشته پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ملایر 115 فقره حادثه را مدیریت کرده‌اند که در این حوادث 74 خانوار و 374 نفر آسیب دیده بودند.

وی اظهار داشت: در این حوادث جاده‌ای343 نفر مصدوم وجود داشت که از این تعداد 146 نفر به بیمارستان اعزام و 191 نفر سرپایی درمان شدند.

وی همچنین از برگزاری مرحله استانی اولین جشنواره قرآن و عترت جمعیت جوانان هلال احمر در ملایر خبر داد و گفت: اولین جشنواره قرآن و عترت ویژه امور جوانان و کارکنان هلال احمر 28 و 29 اسفند ماه در ملایر برگزار می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات هم پرسنل و هم جوانان عضو هلال احمر حضور دارند که در رشته‌های حفظ، اذان، قرائت، ترتیل و تحقیق به صورت شفاهی و در حفظ آیات و احادیث موضوعی و مفاهیم به صورت کتبی و شفاهی مسابقه می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در هفته هلال احمر بیان کرد: در این دوره از مسابقات در قسمت برادران 75 نفر و در قسمت خواهران 61 نفر حضور دارند که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و ناظرانی از جمعیت هلال احمر کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان