آخرین اخبار

27. بهمن 1393 - 14:08   |   کد مطلب: 17558
فرمانده انتظامی تویسرکان خبر داد؛
کشف 31 عتیقه‌ تاریخی و باستانی در تویسرکان
فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: 31 قطعه عتیقه مربوط به دوره‌های هخامنشی، عثمانی، صفویه، قاجاریه و دوره معاصر در این شهرستان کشف شد.

قاسم قربانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: به تازگی کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی کالای قاچاق این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان و  محور کنگاور به تویسرکان به یک دستگاه خودروی سواری روآ مشکوک شدند و دستور به توقف خودرو دادند.

وی اظهار کرد: پس از بازرسی مشخص شد که خودور حامل اموال و اشیاء عتیقه و قدیمی از جمله؛ تعداد 12 عدد سکه تاریخی مربوط به دوره عثمانی، هخامنشی، صفویه و قاجاریه و نیز تعدادی اقلام شامل پیمانه نقره، بدنه فلزی قلیان، کشکول چوبی، شکلات خوری فلزی، سپر فلزی، سینی فلزی، سطل فلزی و آبریز فلزی (مشربه)، تسبیح و نخل گردنی، گردنبند و پیشانی بند اسب است.

 

فرمانده انتظامی تویسرکان افزود: پس از دعوت از کارشناس اداره میراث فرهنگی درباره اشیاء مکشوفه مشخص شد 12 عدد سکه و یک عدد پیمانه نقره مربوط به دوره‌های هخامنشی، عثمانی، صفویه، قاجاریه بوده و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بالایی بوده ومابقی اشیاء مربوط به دوره معاصر است.

قربانی با بیان اینکه متهم اهل و ساکن شهرستان خمین از توابع استان اصفهان است، عنوان کرد: متهم اشیاء مکشوفه را از خمین بارگیری کرده بود و قصد انتقال آن به تویسرکان داشت که خوشبختانه با هوشیاری کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی این شهرستان توقیف شد.

وی ابراز کرد:  برای سیر مراحل قانونی متهم پس از تشکیل پرونده به همراه اشیاء عتیقه تحویل مراجع قانونی داده شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان