آخرین اخبار

8. اسفند 1393 - 16:44   |   کد مطلب: 17581
امام جمعه تویسرکان گفت: ضرورت دارد تا خانواده ها و مسئولان برای ترغیب و تشویق جوانان نخبه به سوی حوزه های علمیه همتی مضاعف بگمارند.

 به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در خطبه های نماز جمعه امروز هشتم اسفند ماه ۱۳۹۳، گفت: اگر نماز در متن زندگی افراد جامعه نباشد منکر در آن جامعه زیاد خواهد بود.

وی با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: توجه به دین باید با حالت انابه و بازگشت به سوی خدای متعال باشد، تقوای الهی را رعایت کرد و به نمازی که تنهی از فحشاء و منکر است بها جدی داد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: امروزه همه ادیان آسمانی به جز دین مبین اسلام کتب مقدسشان تحریف شده است، به طور مثال قدیمی ترین نسخه اوستا حدود ۲۰قرن پیش نوشته شده است، در بحث یهود و کتاب مقدس آنها با نام تورات که همه آنها بعد از تورات اصلی که سوخته شد نوشته شده است یهود هفتاد و یک فرقه دارد و تقریبا هر فرقه ای تورات خاص خودش را دارد به طور مثال تورات سامری با عبری اختلاف زیاد دارد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کهر چند بیشتر یهودیان تورات عبری را معتبر میدانند اما تورات هایی که امروزه در دسترس است معلوم نیست کدامشان اصل است و در این توارات ها اتهامات عجیبی را به پیامبران خدا نسبت می دهند.

وی ابراز کرد: کتاب تورات می گوید غیر از یهود همه مال و جان و ناموسشان مباح است یهود از اول یک قوم آشوب طلب بود یهودیان تند رو یک حزبی به نام صهیون تشکیل دادند که صهیونیسم به وجود آمد دشمن درجه اهل ایمان یهود هستند منتهی مهر ذلت و بدبختی بر پیشانی آنها نهاده شده است و یهود مشروعیت ندارد.

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: تورات حاضر دست نوشته علمای فرصت طلب یهود بود که با برنامه ریزی و توطئه علیه بشریت نوشته شده است.

محورهای بحث در خطبه دوم:

۱)روز ملی مهندسی و حضور جامعه مهندسی کشور در محضر مقام معظم رهبری .

۲)رزمایش غرور آفرین و دشمن پیامبر اعظم سپاه در تنگه هرمز.

۳)هشتم اسفند روز امور تربیتی.

۴)روز چهارشنبه هفته آینده مصادف با شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها.

۵)ایام جذب و پذیرش حوزه های علمیه خواهران و برادران و اختصاص یک و نیم هکتار زمین توسط واقفین خیر اندیش برای ساخت حوزه علمیه جدید برادران.

امام جمعه تویسرکان بر این موضوع تأکید کرد: که ضرورت دارد تا خانواده ها و مسئولان برای ترغیب و تشویق جوانان نخبه به سوی حوزه های علمیه همتی مضاعف بگمارند.

به گزارش رودآور، در حال حاضر طلاب علوم دینی در شهرستان تویسرکان در ساختمان مدرسه شیخ علیخان زنگنه مشغول به تحصیل هستند.
 این مدرسه با قدمتی در حدود 400 سال در زمان صفویه بنا شده است، با توجه به قدمت بالای حوزه علمیه فعلی، این ساختمان، مناسب فعالیت های آموزشی نیست.

شهرستان تویسرکان دارای پیشینه درخشان تاریخی در عرصه های تربیت عالمان و نیز فعالیت های دینی است و امید است به زودی حوزه علمیه ای درخور شأن این شهرستان بنا شود که بتواند پاسخگوی نیازهای آموزشی طلاب باشد.

کلنگ آغاز مرحله اجرایی طرح ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع به علاوه پنج هزار متر مربع زمین وقفی همجوار آن از سوی خیر نیک اندیش ˈصحبت الله لقمانیˈ در مجاورت گلزار شهدای این شهر 23 تیرماه سال جاری به زمین زده شد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان